سخنگوی وزارت خارجه:

مسئولیت تنش آفرینی در روابط ایران و آژانس بر عهده بانیان قطعنامه شورای حکام است / این کشورها باید عواقب این اقدام خود را پذیرا باشند

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به صدور قطعنامه سیاسی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: این قطعنامه یک زیاده خواهی آشکار و طلبکاری سیاسی از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی است.

مسئولیت تنش آفرینی در روابط ایران و آژانس بر عهده بانیان قطعنامه شورای حکام است / این کشورها باید عواقب این اقدام خود را پذیرا باشند

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید براینکه صدور قطعنامه سیاسی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اقدامی غیرسازنده، غیرمسئولانه و غیرقابل پذیرش است، گفت: اقدام انگلیس، فرانسه و آلمان در معرفی این قطعنامه به شدت محکوم است.

به گزارش وزارت امور خارجه، موسوی با رد کامل قطعنامه سیاسی و غیرفنی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار کرد: در حالی که جمهوری اسلامی ایران بالاترین سطح از همکاری را با آژانس داشته است، صدور قطعنامه شورای حکام اقدامی کاملاً غیرسازنده و مایوس کننده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: بزرگ‌نمایی درخواست‌های آژانس توسط برخی دولت‌ها و در راس آن‌ها آمریکا، در حالی که اساس و مبنای چنین درخواست‌هایی از سوی آژانس زیر سوال است، تلاش آشکاری برای یک بحران آفرینی جدید بر سر راه همکاری‌های ایران و آژانس به شمار می‌رود.

موسوی اعضای شورای حکام را به هوشیاری در برابر تلاش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بازگشایی پرونده‌های جعلی قدیمی که بی اساس بودن آن‌ها پیش از این اثبات شده و توسط خود شورای حکام مختومه شده بودند، دعوت کرد.

وی با تقدیر از دولت‌هایی که با تحلیل دقیق شرایط و شناخت اهداف سیاسی ورای این قطعنامه از همراهی با آن خودداری کرده اند، گفت: از آن دسته از دولت‌های عضو شورای حکام که به این قطعنامه رای مثبت داده‌اند، انتظار می‌رفت با درک اهداف پنهان رژیم صهیونیستی و رژیم حاکم بر آمریکا، با تلاش آن‌ها برای یک تنش غیر ضروری جدید در عرصه بین‌المللی همراه نشوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در معرفی این قطعنامه را به شدت محکوم کرده و آن را اقدامی تحت فشار آمریکا قلمداد و تصریح کرد: این سه دولت که در اجرای تعهدات برجامی خود کاملا عاجز مانده اند با این اقدام قصد فرار به جلو و گریز از مسئولیت‌های برجامی خود در قبال ایران دارند.

موسوی گفت: این قطعنامه یک زیاده خواهی آشکار و طلبکاری سیاسی از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی است و جمهوری اسلامی ایران زیاده طلبی را از جانب هیچ کشور و سازمانی نمی‌پذیرد.

وی تاکید کرد: مسئولیت تنش آفرینی در روابط جمهوری اسلامی ایران و آژانس بر عهده بانیان این قطعنامه است و این کشور‌ها باید عواقب این اقدام خود را پذیرا باشند.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • رضا
    0

    سلام.تاکی آب در هاونگ کوبیدن.برادر گرامی همانطور که امام و آقا فرموده اند اعتماد بیش از حد به شرق و یا به غرب خود مخرب است .پس آویزان به هر ریسمانی نشویم و به داشته های خودمان افتخار و براساس آن قوی تر شویم.در تبلیغات نسبت به رفتاروقضاوت با ایران خیلی ضعیف هستیم و حتی در شناساندن ایران و ملت بزرگ ایران در دنیا کار اساسی و مهمی انجام نداده ایم. پس آنقدر یک موضوع را تکرار میکنید که چه.ایران در عرصه اقتصاد و امنیت و مخصوصا دفاع و عمران کارهای عقب مانده روی زمین بسیار دارد فکر نمی کنید که این داستان تکراری حتی برای خود شما تهوع آور شده است .ایران تشنه اعتماد به خود و جوانان غیور هست که مطمئنا با حمایت ملت وفادار به اهداف خود خواهد رسید .

  • علی محمد صادقیان
    0

    عامل همه این بدبختی ها این دولت غربزده است که مملکت را نابود کرد .

  • جهانگیر
    0

    اگرکمی بفکرمنافع نظام وکشور بودیدوحداقلهای ر ابط بین اللمل را رعایت میکردیددر یکسال گذشته از پروتکل الحاقی بایستی خارج میشدیدغرب وآمریکا دست شما را کاملا خوانده ومیداند که فقط درسطح ضعیف حرف میزنید وهیچ عکس العمل مناسبی نداشته دست بسته تسلیم اوامر آنها هستید تیم مذاکره کننده با گذشت تاریخ مشخص میشود که چه شاهکاری درحد ترکمانچای گلستان خزر ودریای عمان انجام داده اید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها