ولایتی خبر داد

شورای مجمع بیداری اسلامی به زودی درباره فلسطین تشکیل می شود

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: به زودی شورای عالی مجمع بیداری اسلامی در رابطه با فلسطین تشکیل خواهد شد.

شورای مجمع بیداری اسلامی به زودی درباره فلسطین تشکیل می شود

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از باشگاه خبرنگاران، نشست خبری علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با موضوع تحولات فلسطین با حضور رسانه های داخلی و خارجی برگزارشد.

ولایتی درباره موضوع تحولات فلسطین اظهار کرد: فلسطین همچنان مسئله اول جهان اسلام است و تحولات اخیر نشان داد که اهمیت این موضوع نه تنها برای جهان اسلام، بلکه برای تمامی جهانیان در درجه بالایی قرار دارد.

وی افزود: در طی سالهای گذشته تلاش کردند که موضوع فلسطین را تحت تأثیر مسائل فرعی قرار داده و تحرکاتی که به سازش رژیم صهیونیستی با دیگر سازشکاران منتهی می‌شد را تقویت کنند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به اینکه این مسائل نیاز به تجزیه و تحلیل و جمع‌بندی دارد، تصریح کرد: مثلث آمریکا_ رژیم صهیونیستی و آل‌سعود می‌خواستند که دشمنی رژیم صهیونیستی را نسبت به جهان اسلام نادیده گرفته و ایران را که مدافع اصلی جبهه مقاومت است، به عنوان دشمن جلوه دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: تحولات اخیر سازمان ملل نشان داد که دنیا بیدار شده و پیروزی‌های خط مقاومت سبب شده تا حتی آنهایی که به وجود آورنده این رژیم بودند نظر آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به قدس شریف رأی مخالف بدهند.

ولایتی ادامه داد: آمریکا از موضع قلدرمآبانه با این مسئله برخورد کرد، اما موجب نشد که حتی در شورای امنیت یک رأی همراه داشته باشد و شرایط به گونه‌ای پیش رفت که تحلیلگران از موضوع نزول آمریکا ابراز نگرانی کردند و تهدید آمریکا باعث شد که 128 کشور از 150 کشور به این طرح آمریکا رأی منفی بدهند.

وی تأکید کرد: علت اصلی پیروزی جبهه مقاومت در سوریه، لبنان و عراق موجب نگرانی کشورهای عربی شد که نکند انتفاضه سوم به راه بیفتد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی اذعان کرد: رژیم یاوه‌گوی صهیونیستی گفته بود که انتقال پایتخت این رژیم بالفور دوم است و مصوبه کنفرانس اسلامی نیز قاطع و رضایت‌بخش نبود و جمهوری اسلامی رأی تحفظ داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: از نظر ایران فلسطین از بحر تا نهر است و همه بیت‌المقدس پایتخت فلسطین است و در حال حاضر نیز تمام فلسطین اشغال است و باید آزاد شود و جمهوری اسلامی نیز نظر خود را اعلام کرده بود و آنچه توسط سازمان کنفرانس اسلامی تصویب شد واقع‌بینانه نبود.

ولایتی افزود: انشاءالله به زودی شورای عالی مجمع بیداری اسلامی در رابطه با مهمترین مسئله جهان که فلسطین است تشکیل خواهد شد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پیش‌بینی شما راجع به آینده قدس با توجه به شکست آمریکا در قطعنامه اخیر مجمع سازمان ملل چیست؟، گفت: مسئله قطعنامه سازمان ملل نقطه عطفی در تاریخ مبارزات فلسطین است و موجب دلگرمی همه مسلمانان شد و انگیزه فلسطینی‌ها را بیش از پیش قوی‌تر ساخت.

ولایتی ادامه داد: وحدت همه جانبه میان کلیه جنبش‌های فلسطین و اتحاد آنان باید ادامه یابد و مقاومت جنبش انتفاضه نسبت به زیاده‌خواهی رئیس جمهور آمریکا نشان می‌دهد که به زودی پیروزی‌های بیشتری در خصوص فلسطین شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به تهدیدات ترامپ در خصوص استراتژی امنیت ملی جدید آمریکا بیان کرد: سخنان ترامپ در موسسه ریگان به منزله از سرگیری جنگ سرد است چرا که مهمترین هدف او احیای مجدد جبهه شرق و غرب در برابر رویه دشمن است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها