آیت‌الله صافی گلپایگانی:

اعتماد به طالبان اشتباهی غیرقابل جبران است / هشدار می‌دهم که سکوت امروز، موجب پشیمانی در آینده است

آیت الله صافی گلپایگانی در واکنش به وقایع اخیر کشور افغانستان در بیانیه‌ای ضمن هشدار به دولت ها و مجامعه بین المللی تاکید کرده است که اعتماد به طالبان با سابقه شرارت و آدمکشی، یک اشتباه بزرگ و غیر قابل جبران است.

اعتماد به طالبان اشتباهی غیرقابل جبران است / هشدار می‌دهم که سکوت امروز، موجب پشیمانی در آینده است

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در واکنش به وقایع اخیر کشور افغانستان در بیانیه‌ای ضمن هشدار به دولت ها و مجامعه بین المللی تاکید کرده است که اعتماد به طالبان با سابقه شرارت و آدمکشی، یک اشتباه بزرگ و غیر قابل جبران است.

در این بیانیه ای از سوی پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید منتشر شده، آمده است: این روزها جهان شاهد حوادث بسیار وحشتناک و تاسف‌آوری است که وجدان بشریت و فطرت پاک انسان‌ها، شرمنده از این جنایات است، آیا می‌شود گروهی خود را انسان بنامند، اما نسبت به‌هم‌نوع خود این همه جنایات مرتکب شوند!؟

بیانیه حاکیست: خشونت و درنده‌خویی‌ تروریست‌ها از یک طرف؛ و از سوی دیگر، سکوت جهانیان و دولت‌ها و مجامع باصطلاح حامی حقوق بشر، موجب تعجّب و شرمندگی است!

بیانیه می‌افزاید: اعتماد به‌گروهی که سابقه شرارت و قتل و آدمکشی آنان بر همه جهانیان روشن است اشتباه بزرگ و غیر قابل جبران است!

آیت الله صافی در بخش دیگری از بیانیه خود تصریح کرده است: اینجانب بنابر وظیفه دینی و انسانی خود، به‌همه دولت‌ها و مراکز بین المللی به‌ویژه سازمان ملل و سازمان کنفرانس اسلامی و دولت جمهوری اسلامی ایران، هشدار می‌دهم که نسبت به‌این وحشی‌گری‌ها و شهادت تعداد زیادی از مظلومین در افغانستان و آواره‌گشتن هزاران نفر از مردم، اعم از زن و مرد، پیر و جوان و کودک، واکنش جدی نشان دهند تا جلوی تجاوزها گرفته شود، به‌یقین، سکوت امروز آنها موجب پشیمانی و ندامت در آینده است.

گروه طالبان از چند ماه پیش در افغانستان شروع به‌پیشروی کرده و اکنون نیز مدعی است که بیش از ۸۰ شهرستان از مجموع ۴۲۱ شهرستان افغانستان را تحت کنترل خود درآورده است.

منبع: ایرنا

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • ناشناس
    0

    امیدوارم فردا تکذیب نشه

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    اگر این بیانیه در رابطه با حضور در انتخابات و راهپیمائی و.... کلا به نفع نظام بود دهها مرتبه از صدا و سیما پخش و زیر نویس میشد و سایت های حاکمیت با آب و تاب اعلام می کردند !!!!

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    اگر این بیانیه در رابطه با حضور در انتخابات و راهپیمائی و.... کلا به نفع نظام بود دهها مرتبه از صدا و سیما پخش و زیر نویس میشد و سایت های حاکمیت با آب و تاب اعلام و تیتر اول می کردند !!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    حاج اقا فردا بلایی که حکومت به سر مرحوم صانعی اورد به سر شما می اورند چون با سیاست انها همسو نشدید

  • شهروند
    0

    آقای صافی چرا در مورد گرانیها ورنج مردم وبدبختیشون حرف نمی زنی؟الامگه مشکل ایران طالبانه ؟آقای صافی جان طالبان جرعت حمله یا نزدیک شدن به ایران رو نداره مشکل حکومت امریکایی افغانستانه.یاحق

  • بابک
    0

    طالبان دستشان به خون مردمان افغانستان آلوده است...مثل داعش داعش هم در ابتدا توسط ترکیه و قطر حمایت می شد اما قطر و ترکیه فهمیدن چه کاری در آستین پرورش دادن... خونین بیگناهان عاقبت گردن طالبان و حامیانشان را می گیرد.. اگر طالبان راست می گوید با شرکت در انتخابات به قدرت برسد.. انسانیت و آزادگی اجازه نمی دهد مردم افغانستان را در دست طالبان رها کنیم حتی اگر طالبان در زمان تحریم به ایران دلار داده باشد... حتی اگر طالبان دشمن آمریکا باشد... حتی اگر... ملت ایران همیشه در طول تاریخ آزاد و حامی حق و مظلوم بوده... آبرو و عزت ایران را برای منافع کوتاه مدت سیاسی نبرید.

  • متعجب
    0

    الان کی غیر از ایران میگه اونا بی خطرن چرا صراحتتان را از دست داده اید

  • آ
    0

    طالبان‌همون‌طالبانه‌نه‌یک‌کلمه‌کم‌نه‌یک‌کلمه‌زیاد.

  • فندک
    0

    حزب اللهی ها از فردا میگن مرجع بی بصیرت

  • مورچه
    0

    خداراشکریکنفرپیداشدحرف درس درمون بزنه حکومتی که پایه واساس ان باخون مردم بیگناه بنابشه عاقبت نداره درهرکجای زمین طالبان یکی ازشاخه های داعش میباشد خداجان قتل نفس رانمی پذیرد داعش وطالبان منکرخدا هستن بهترانست که سیاستمداران گشوراز۵۰هزارقاتل طالبانی فاصله بگیرندوهیچ دخالتی درامورکشورافغانستان نداشته باشندفقط ازمرزهای خودمراقبت کنیم وبس

  • شیدا
    0

    احسنت ، آفرین به شجاعت شما ، بقیه که ساکت نشستند ببینند چی میشه یا شایدم علت سکوتشان در منافعشان است

    نظرات شما -
    • به شیدا
      0

      شیدا جون زنم میشی ؟ من اوضاع مالیم بد نیست یه زن روشنفکر می خواهم مثل شما حالا بگو زنم میشی ؟

  • قلندر واقعی
    0

    نعره کن ای سرزمین طالبانی نعره کن نعره کن ای خاک خسته خاک گلگون نعره کن شب اینجا شب شرمندگی پدران شب زاری شب دلمردگی مادران خاک دلمردگی و قحطی و آفت زدگی وطن تعزیه در مرگ و مصیبت زدگی این همه رهزن این همه گرگ این همه ضربه نعره هایت کو خاک گلگووووون.

  • ناشناس
    0

    آیت اله صافی شما یک انسان پاک با وجدان هستی و درست بیان کردید ما ملت ایران بسیار ناراحت هستم طالبان اندیشه خرافات کشتار و خرابی در افغانستان مردم بی گناه رحمی ندارند امیدوارم مسولین توجه به گفتار درست شما هر چه زودتر از مرز بیرون کنند، تشکر

  • ابوالحیران
    0

    قولوا الحق ولوعلی انفسکم مرحبا یاشیخ !

  • هشدار
    0

    شکوت و سانسور رسانه ای چرا؟! در حالیکه عده ای میخواهند در شرایط حساس نظرشان تحمیل کنند، چرا نظرات مختلف ساسنور میشود؟! اگر من نوعی دارم هشدار میدهم توطئه ای در جریان است ایران به دام جنگ و درگیری با طالبان به اندازندف چرا نظرم سانسور شود/ منافع ملی این است ایران رسما اعلام بی طرفی کند، البته اشکالی ندارد از طرفین بخواهد به صلح و حفظ حقوق شهروندان شیعه و غیر پشتون/ اما ایران نباید دخالت کند/ انچه مسلم است باید با هر حکومتی اعم طالبان و یا دولت فعلی حسن همجواری و مراودات همسایگی داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها