مذاکره کننده ارشد ایران در وین:

درباره پیشنهادات‌مان در پیش‌نویس‌ وین ۶ در حال مذاکره‌ایم/ ابتکاری از طرف مقابل دریافت نکرده‌ایم

مذاکره کننده ارشد ایران در وین گفت: در حال اعمال اصلاحات و دیدگاه‌های ایران بر روی متن پیش‌نویس وین ۶ هستیم و این گفت‌وگوها مثبت و رو به جلوست.

درباره پیشنهادات‌مان در پیش‌نویس‌ وین ۶ در حال مذاکره‌ایم/ ابتکاری از طرف مقابل دریافت نکرده‌ایم

علی باقری کنی در پاسخ به این که سوال اصلی این است که آیا درباره پیشنهادات جدید ایران مذاکره شروع شده است؟ گفت: در چند روز گذشته چندین جلسه در سطح کارشناسی و مقامات ارشد مذاکره کننده داشتیم که اصلاحات، دیدگاه ها و پیشنهادات طرف ایرانی که بر روی متن پیش‌نویس‌های وین ۶ اعمال شده بود گفت‌وگو کردند و این گفت‌وگوها مثبت و رو به جلو بوده است.

وی در گفت‌وگو با پرس تی وی خاطرنشان کرد: درباره لغو تحریم ها و اقدامات هسته ای در محورهای متعددی بین دو طرف اختلاف وجود داشته که در پیش نویس وین ۶ مشهود بوده و به ویژه در بحث هسته ای اختلافات متعدد و متنوع بوده است و در این زمینه هیچ ابتکاری از سوی طرف مقابل دریافت نکرده‌ایم اما خودمان در چارچوب اصلاحات و پیشنهاداتی که به طرف مقابل دادیم، دیدگاه‌مان را درباره این اختلافات بیان کردیم.

پیشرفت خوبی در مذاکرات محقق کردیم

همچنین علی باقری، معاون وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با شبکه المیادین تاکید کرد که روند ما در مذاکرات موفقیت آمیز بوده و پیشرفت خوبی را محقق کردیم و این پیشرفت می تواند زمینه سریعی برای مذاکرات جدی را فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: مذاکرات روزهای اخیر درخصوص مسائل مورد اختلاف بود تا رسیدن به توافق را تسریع ببخشیم. همراهی روسیه و چین با موضع ایران روشن و شفاف است و اختلاف با طرف غربی است.

باقری در ادامه گفت که صهیونیست‌ها تلاش دارند که در فضای خارج از سالن مذاکرات‌ اخلال ایجاد کنند و بر فضای داخل سالن مذاکرات تاثیر بگذارند.

معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اختلاف میان موضع انگلیس و اروپا تاکید کرد: ایران با اراده خود بر سر میز مذاکرات حاضر شد و مجبور به این کار نبود. ما از طرف دیگر توقع داریم که طرف مقابل به طور منطقی با مذاکرات تعامل کند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • هه هه
    0

    چهل ساله مردمو اسكل كرديد

  • مورچه
    1

    هیچ مذاکره ای درکارنیست امریکاوجمهوری اسلامی دو نقطه مقابل هم هستن برای چپاول ثروت ملت بزرگ ایران زمین و ثروت کشورهای منطقه

  • حسین
    0

    نتیجه مذاکرات بستگی ب تصمیم نهایی آمریکا داره اروپا و شرق هم چندان نقش تاثیرگذاری در تصمیم نهایی، ندارند همانطور ک با خارج شدن ترامپ از برجام، اروپا و بخصوص شرق از مبادلات تجاری و اقتصادی بدلیل تهدید و تحریمهای بانکی آمریکا عملا قادر ب حفظ برجام نبودند بنابراین مذاکرات مستقیم در کمترین زمان و اتلاف وقت نتیجه رو برای هر دو طرف سریعتر مشخص میکنه

  • ناشناس
    0

    جمع کنید بیاید پول مردم رو هدر ندید، شما این کاره نیستید

  • ناشناس
    0

    همه سرکاریم
    اگر برجام حل شود عمرتان تمام می سود
    مردم همه چیز را می دانند

  • mir
    1

    ای غرب گدایان مگه ندیدید اکونومیست چی میگه میگه تحریمها اگر برداشته شه دوباره 2024برمیگرده سرکارید اینقدر دخیل به این برجام نبندید

  • طوفان شن
    0

    کلک راسشو بگو برای چند وقت برنامه ریزی کردی ما رو بزاری سر کار؟؟؟؟

  • آلن
    0

    هیت 50 نفره ایران هوز امید دارد برجامی را که ظریف ماله کش امضا کرده و بود و خود همین حضرات آن را خفت و خواری می خوانند احیا کنن ! اینپنبه رو از گوشتون بیرونکنید آمریکا هیچ وقت با شما توافق نخواد کرد ! چون شما چیزی برای ارائه ندارید ! هرچقدر هم دوست دارید غنی سازی کنی ! کره شمالی کلاهک هسته که هیچ ، موشک قاره پیما و بمب هیدورژنی هم دارد ولی چه سود !!!؟؟؟؟؟؟ بهتر این دلقک بازی ها و روجمع کنید تا دیروزمذاکره رو خیانت می دونستید ولی حالا در مذاکره از هم سبقت می گیرید ! باور کنید یا نه تحریمهای آمریکا بر خلاف آنچه در داخل جلوه میدهند بسیار هم موثر بوده است ! تمام شاخص های اقتصادی ، سیاسی و تکنولوژی ما نزولی است ! بهتر است به دنبال همان شعار خودتان که توانمد سازی داخلی بود بگردازید !البته ما از شما ها توانمندی به غیر فرستادن فرزندانتان به اروگا و امریکا ندیدیم! در ضمن اینقدر به مذاکرات وین می پردازیدتا ما فراموش کنیم که چین هم قرارداد 25 ساله خرید نفت رو کنسل کرده است!

  • ناشناس
    0

    ادامه ی مذاکره با قلدران ضد بشر جهانخوار ؛ پشت کردن به ارزشهای الهی - انسانی انقلاب است
    ---
    نظر ده ها ملیون ایرانی خدا پرست وفا دار به انقلاب و نظام ج.ا.ا این است که نمایندگان سیاست خارجی ج.ا.ا هرگز با کشورهایی که می خواهند استقلال و حقوق مشروع حاکمیت ملی ملت شریف ایران را با زور و قلدری و عهد شکنی استعماری و با تحریم مصادره کنند و ج.ا.ا ایران را در عرصه ی سیاست بین الملل برابر خود نمی شناسند ، حق ندارند باخفت و خواری وارد مذاکره و سودا گری شوند و عزت و سربلندی و افتخارهای بیش از چهل سال انقلاب و خون صدها هزار شهید را بپای یک مشت دلار کثیف آمریکا قربانی کنند.
    فروختن استقلال و حقوق مشروع حاکمیت ملی مساوی است با پذیرفتن خفت و خواری و ذلت ابدی که اگر مذاکره کنندگان ایرانی به آن تن بدهند خود را از حیثیت انسانی ساقط کرده و ملت خدا پرست وطن دوست وفا دار هرگز انان را نخواهد بخشید.
    کوتاه آمدن با ددمنشان کفتار صفت که از مذاکره بجز طعمه ساختن از حریف چیز دیگری نمی شناسند ؛ قربانی کردن وطن و عزت خود و ملت بپای این ددمنشان خون خوار سیری ناپذیر و سازش خیانت بار با این ددمنشان جنایت پیشه است.
    ملت وطن دوست وفا دار انقلاب ؛ این دولت را انتخاب نکرد که در مذاکره با دشمنان انقلاب و نظام پیگیر راه ذلت بار دولت تسلیم طلب پیشین باشد که قربانی کردن ارزشهای انقلاب و پایمال کردن خواست عزتمندانه ملت خدا پرست انقلابی و نابود کردن اصول و ارزشهای الهی و انسانی نظام دین محور ج.ا.ا برای آن از همه چیز آسان تر بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها