در گفت و گو با شبکه ABC مطرح شد

واکنش جمیله علم‌الهدی به کتاب خاطرات همسر اوباما، بانوی اول وقت آمریکا

جمیله علم‌الهدی، همسر رئیس جمهور در واکنش و پاسخ به کتاب خاطرات همسر اوباما، بانوی اول وقت آمریکا، کتابی منتشر کرد.

واکنش جمیله علم‌الهدی به کتاب خاطرات همسر اوباما، بانوی اول وقت آمریکا

بخش هایی از گفتگوی جمیله علم‌الهدی با شبکه ABC را می خوانید:

باعث تعجب است که دولت آمریکا چنین تحریم‌هایی را علیه مردم ایران و به خصوص زنان ایرانی اعمال کرده، در حالی که مردم آمریکا چنین عقیده ای ندارند، آیا حکومت آمریکا عقیده و نظر ملت خود را نمی‌داند؟ اطلاع ندارد که ملتش دوست دارند مردم ایران در آرامش و راحتی به سر ببرند؟ 

آمریکا نمی‌خواهد بپذیرد مردم ایران آرمان‌هایی دارند و برای آرمان‌های خود در حال تلاشند؛ با توجه به ادعای آمریکا در زمینه دموکراسی که خود را طرفدار آن می‌داند اگر واقعیت‌های ایران را باور داشته باشند در نتیجه روابط ایران و آمریکا متفاوت خواهد شد.

در ماجرای فوت مهسا امینی رسانه‌های معاند دروغ‌های زیادی پشت سرهم بیان کردند. چنین اتفاقاتی در تمام کشورها می‌تواند رخ دهد ولی درکشور ما به دلیل موج سواری دشمن و رسانه‌های معاند معمولا  تبدیل به پروژه‌های سیاسی می‌شود.

آقای رئیس جمهور این پرونده را دقیق و لحظه به لحظه پیگیری و با خانواده امینی صحبت کرد. مهسا یکی از دختران این کشور است؛ همانند تمام دختران ایرانی ‌که برای خانواده شان عزیزند. من مادر هستم و مادران را درک می کنم. به نظرم اتفاقی که افتاد حادثه ای بود که تبدیل به یک پروژه سیاسی شد که همراه با خشونت بود. دشمن مسیری را که در اتفاقات سال گذشته در پیش گرفت به دنبال سوریه سازی ایران بود.

کتاب همسر اوباما را که یک خاطرات منسجم از بانوی اول آمریکا است مطالعه کرده‌ام و به این فکر کردم اگر در رابطه با یک دختر ایرانی چنین کتابی نگارش شود، چه خواهم نوشت، به همین جهت کتابی در رابطه با هنر زنانه زیستن نگارش کردم و در این کتاب سعی کردم که دیدگاه خود درباره هنر زنانه زیستن را بیان کنم و نگاه‌هایی که در رابطه با تعریف زنان از خودشان است همانند خود پنداری و عزت نفس بیان کنم و چالشی که اکنون از تعریف زن پیش آمده را به نمایش گذاشتم. شاید این کتاب در جواب کتاب همسر اوباما نوشته شده است.

منبع: کانال روزنامه ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    13

    واقعا که بانوی اول هستی

  • ناشناس
    0

    بانوی اول ایران هم کتابی در مورد زندگی پدر در زمان محمد رضا شاه چاپ کنند بد نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها