امنیت ایران و اروپا به هم وابسته است

رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: امنیت ایران و اروپا به هم وابسته است و همکاری ایران و فرانسه بعنوان دو کشور قربانی تروریسم، نقش فراوانی در تامین امنیت و آرامش در منطقه و اروپا دارد.

امنیت ایران و اروپا به هم وابسته است

فیلیپ بونکارر، رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس سنای فرانسه و خانم دلفین او، رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس ملّی فرانسه که در رأس هیأتی از گروه دوستی پارلمانی به تهران سفر کرده­ اند پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ با حشمت ­اله فلاحت­ پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملّی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

فلاحت ­پیشه در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور گفت: گسترش مناسبات ایران و فرانسه در عرصه ­های مختلف به نفع دو ملت است و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از روند افزایش ارتباطات دوستانه فیمابین بویژه در عرصه پارلمانی حمایت می­کند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش همکاری­های دو کشور در مسائل دوجانبه و منطقه ­ای بوی‍ژه مبارزه با افراط گرایی و تروریسم افزود: امنیت ایران و اروپا به هم وابسته است و همکاری ایران و فرانسه بعنوان دو کشور قربانی تروریسم، نقش فراوانی در تامین امنیت و آرامش در منطقه و اروپا دارد.

فلاحت ­پیشه در ادامه گفت: تروریسم زاییده همان تفکّر افراطی است که با مثله کردن مخالف خود در کنسولگری ­اش در کشوری دیگر سعی دارد در برابر حامیان اروپایی و آمریکایی­ اش ژست دموکراتیک و حقوق بشری بگیرد. این تفکر افراطی با ایجاد گروهک­های تروریستی در افغانستان، سوریه، عراق و ­یمن عامل کشتار هزاران انسان بی­گناه شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر به کارگیری راه­ حل سیاسی بجای نظامی در سوریه و یمن تاکید داشت و معتقد است مردم سوریه و یمن خود باید برای آینده­ شان تصمیم بگیرند.

وی افزود: آمریکا و متحدانش در افغانستان، لیبی، سوریه و مناطق دیگر با تهدید حاکمیت کشورها موجب ایجاد هرج و مرج و آشفتگی شده­ اند که در این میان لازم است تا کشورهای اروپایی مانع تداوم اقدامات آنان شوند.

فلاحت ­پیشه ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در اعمال فشار بر کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران درطول 40 سال تحریم به توان داخلی خود اتکاء کرده و اکنون هیچ کشوری قادر نیست استقلال و موجودیت ایران را مورد تهدید قرار دهد.

فلاحت ­پیشه در ادامه از حضور عناصر وابسته به گروهک منافقین در خاک فرانسه و اقدامات آنان علیه امنیت ملّی کشورمان انتقاد کرد و خواستار تجدیدنظر مسئولان فرانسوی در حمایت از این گروهک تروریستی شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن پایبندی به تعهدات خود در برجام، از طرف­های اروپایی برجام بویژه فرانسه انتظار دارد اقدام عملی برای حفظ آن از خود نشان دهند.

فیلیپ بونکارر رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس سنای فرانسه نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، از تلاش­های ایران در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد و گفت: فرانسه مایل است تا از تجربیات ایران در مبارزه با تروریسم بهره ­مند شود و دو کشور می ­بایست در زمینه کمک به کاهش بحران­های منطقه­ ای نظیر بحران سوریه و یمن همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

خانم دلفین او رئیس گروه دوستی پارلمانی فرانسه و ایران در مجلس ملّی فرانسه نیز گفت: گسترش ارتباط و همکاری میان مجالس فرانسه و ایران با تلاش گروه های دوستی پارلمانی، موجب افزایش درک متقابل دو کشور از مواضع یکدیگر و توسعه همکاری­ها در عرصه­ های مختلف می­گردد.

وی در ادامه گفت: اولویت ما برقراری ثبات و امنیت در منطقه و مبارزه با داعش و گروهک ­های تروریستی و افراطی است و در این خصوص همکاری­ های خوبی میان دو کشور در جریان است که می­ بایست افزایش یابد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمد
    0

    منافقین توفرانسه دور هم جمع میشند از مسئولین فرانسه درجمعشون شرکت میکنند ،وشماها دم از دوستی بین دوکشور میزنید،خاک برسرما که رأی اشتباه دادیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها