توافقنامه ایجاد منطقه آزاد اورآسیا و ایران در مجلس بررسی خواهد شد

سفیر ایران در موسکو گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و اروسیا به ارتقاء سطح روابط تجاری با روسیه و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا کمک می‌کند.

توافقنامه ایجاد منطقه آزاد اورآسیا و ایران در مجلس بررسی خواهد شد

مهدی سنایی سفیر ایران در موسکو اعلام کرد: توافقنامه مربوط به ایجاد منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اورآسیا و تهران که در ماه مه سال ۲۰۱۸ در اجلاس اقتصادی آستانه به امضا رسیده، به زودی در مجلس ایران به تصویب خواهد رسید. این سند پیش از این در پارلمان‌های روسیه، بلاروس و قزاقستان تصویب شده است.

سنایی در گفتگویی تاکید کرد: برای ما ارتقای سطح روابط تجاری با روسیه و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیایی بسیار با اهمیت است و من اطمینان دارم که ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و این کشورها به این مسئله کمک زیادی خواهد کرد.

سفیر کشورمان افزود: قطعا این سند بزودی به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و خارج از نوبت و به صورت اضطراری بررسی خواهد شد و این به منزله آن است که این توافقنامه به سرعت به تصویب خواهد رسید.

وی یادآور شد: این توافقنامه اهمیت زیادی برای ایران دارد، برای اینکه درب‌های بازار بزرگی را به روی کشور ما باز کرده و بازار ایران را نیز به روی روسیه و کشورهای شمالی می‌گشاید و این موقعیت به سود همه طرفین خواهد بود.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها