انصاری: برخی هنگام تهدیدها به‌دنبال سرپوش گذاشتن بر ضعف‌های خود هستند

دبیر ستاد بزرگداشت امام(ره) گفت: اگر تهدیدی پیش بیاید، عده‌ای با پررویی برای سرپوش گذاشتن بر ضعف خود می‌گویند که کاش از ابتدا شرایط دشمن را پذیرفته بودیم.

انصاری: برخی هنگام تهدیدها به‌دنبال سرپوش گذاشتن بر ضعف‌های خود هستند

محمدعلی انصاری دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره)،‌ صبح امروز (شنبه ۱۱ خرداد) در نشست خبری با تشکر از مردم بابت شرکت در راهپیمایی روز قدس گفت: ما امروز در آستانه سی امین سالگرد امام و 56 امین سالروز شروع نهضت اسلامی در سال 42 هستیم و به نوعی این دو مناسبت به من پیوند خورده‌اند. ما از آغاز نهضت، در طول سال‌ها با حوادث و توفان‌های بسیار سهمگینی رو به رو بوده‌ایم.

انصاری با بیان اینکه برخی حوادث به اندازه‌ای ویرانگر بوده‌اند که در آغاز راه بعضی از همراهان امام را از صف مبارزه جدا کرد، اظهار داشت: بسیاری به گوشه انزوا و سکوت سیاسی خزیدند و برخی نیز عملاً پرچم مخالفت را برداشتند.

وی ادامه داد: بسیاری به یاد دارند که برخی می‌گفتند: مشت با درفش نمی‌تواند مقابله کند. بعد از پیروزی انقلاب حوادث بسیار سخت تر و شکننده تری در کشور همانند کردستان و منافقین و ... به وقوع پیوست. همه کسانی که در متن حوادث بودند، می‌دانند که حرف همه این بود که انقلاب نمی‌تواند از مشکلات عبور کند.

انصاری با بیان اینکه در جنگ تحمیلی گروهی فریاد می‌زدند که وساطت واسطه‌‌گران را بپذیریم و جنگ را متوقف سازیم، تصریح کرد: شعار آنها سازش بود. می‌گفتند ما تنها زمانی پیروز می‌شویم که به همان اندازه دشمن تجهیزات داشته باشیم. در موضوع حوادث دیگری چون تحریم‌های آمریکا و تهدیدات بسیاری هم که در عصر ما وجود دارد، هنوز هم بسیاری می‌گویند ما با قدرت‌های جهانی نمی‌توانیم مقابله کنیم. این موارد تنها برای عصر ما نیست، در زمان پیامبر هم بوده است.

وی افزود: قرآن می‌فرماید که گمان می‌کنید، مشکلاتی که در گذشته بوده است، برای شما پیش نمی‌آید؟ در تاریخ بسیارند جمعیت‌های اندکی که در برابر دشمنان بزرگ گمان بر ناتوانی کرده‌اند. در عصر ما نیز و برای انقلاب ما هم اگر تهدیدی پیش بیاید، عده‌ای خواهند گفت «متی نصرالله؟» و عده‌ای حتی می‌خواهند فرار یا سازش کنند و عده‌ای هم با پررویی برای سرپوش گذاشتن بر ضعف خود می‌گویند که کاش از ابتدا شرایط دشمن را پذیرفته بودیم.

منبع: فارس

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها