خبرفوری بررسی می‎کند؛

همه حواشی یک درخواست معقول/ آیا اختیارات روحانی افزایش پیدا می‎کند؟/ غرویان: فشار کانون‎های موازی قدرت به دولت قابل کتمان نیست/ رئیس‎جمهور باید اختیاراتی داشته باشد و مورد هجمه قرار نگیرد

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: درخواست رئیس‎جمهور برای افزایش اختیاراتش به دلیل فشار کانون‎های موازی قدرت در امور مختلف کشور است.

همه حواشی یک درخواست معقول/ آیا اختیارات روحانی افزایش پیدا می‎کند؟/ غرویان: فشار کانون‎های موازی قدرت به دولت قابل کتمان نیست/ رئیس‎جمهور باید اختیاراتی داشته باشد و مورد هجمه قرار نگیرد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبر فوری ، درخواست اخیر حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان برای گرفتن "اختیارات ویژه" در دوران به قول او "جنگ اقتصادی" بازتاب وسیعی در افکار عمومی داشته و با واکنش فعالان و تحلیلگران سیاسی روبه‌رو شده است.

روحانی البته روشن نکرده است که این "اختیارات ویژه" دقیقا چه حوزه‌های را شامل می‌شوند. حسین کنعانی مقدم، تحلیلگر و فعال سیاسی اصولگرا، چهارشنبه اول خرداد در عین اشاره به همین ناروشنی، گفته است: «احتمالا ایشان احساس می‌کنند که اختیار تام را در بحث سیاست خارجی ندارند و یا اینکه دخالت‌هایی در این زمینه می‌شود که نمی‌تواند سیاست‌هایش را اجرا نماید. آقای روحانی باید این موضوع را شفاف بیان کند.»

حسن روحانی، در جمع روحانیون حوزه‌های علمیه خواستار "اختیارات ویژه" برای ریاست جمهوری در شرایط "جنگ اقتصادی" شده و گفته بود: «همانگونه که در جنگ هشت ساله اختیارات ویژه‌ای را از امام راحل گرفته و توانستیم جنگ را اداره کنیم و حتی موفقیت‌های بسیاری را به دست آوریم، امروز هم به چنین اختیاراتی نیاز داریم.»

اما از نظر صادق زیباکلام، تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب، «مشکل اساسی‌تر از آن است که بگوییم رئیس جمهور نیاز به اختیارات ویژه دارد».

این تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «مسئله مهمی که متاسفانه آقای روحانی در شش سال ریاست جمهوری‌اش هیچ گامی در جهت رفع آن برنداشته است این است که مدیریت کلان کشور به دو بخش انتصابی و انتخابی تقسیم شده است. بخش انتصابی قدرت و اختیارات فراوانی دارد و بعضا هم خودش را ملزم به رعایت قانون نمی‌بیند و نهایتا اینکه در قبال تصمیمات و سیاست‌هایش هم پاسخگو نیست. بخش انتخابی هم قدرت و اختیارات محدود دارد، هم باید در چهارچوب قانون عمل کند و هم اینکه پاسخگو است.»

به گفته این استاد دانشگاه: «سوال مهم این است که اگر آقای روحانی به اختیارات ویژه هم دست پیدا کند، چگونه می‌خواهد چالش و اختیارات مدیران انتصابی و انتخابی را رفع و رجوع نماید؟».

محسن غرویان عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره انتقاد شدید مخالفان دولت از درخواست رئیس‎جمهور برای افزایش اختیاراتش در شرایط حساس امروز کشور اظهارکرد: من معتقدم که به هرحال یکسری از کانون‎های قدرت موازی در کشور وجود دارند که در مسائل سیاسی و اقتصادی فشارهایی را به دولت وارد می‎کنند و جوسازی‎هایی را می‎کنند که رئیس‎جمهور نمی‎تواند ایده و تصمیم خود ش را پیاده کند.

وی افزود: منظور آقای رئیس‎جمهور از افزایش اختیارات این است که جو و فضایی وجود دارد که روحانی نمی‎تواند از اختیاراتش استفاده کند و کانون‎های مانع و سد راه هستند که در این مسیر فشار وارد می‎کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: یکی از نمونه‎ از قدرت کانون‎های موازی را می‎توان در این مصداق بیان کرد که بشار اسد رئیس‎جمهور سوریه وارد ایران می‏شود ولی وزیرامورخارجه که متولی این مسائل سیاسی است اصلا در جلسه دعوت نمی‎شود و بی‏خبر گذاشته می‎شود از این رو باید مشخص شود این کار کیست که وزیرخارجه اطلاعی از این دیدار مهم ندارد.

غرویان خاطرنشان کرد: ما امروز در مسائل سیاسی و اجتماعی نیز شاهد هستیم که کانون‎ها و رویکردهای موازی در کشور وجود دارد که مانع کار دولت و انجام وظایف رئیس‎جمهور می‎‏شود.

وی تاکید کرد: منظور رئیس‏ جمهور درباره افزایش اختیارات این است که در مسائلی چون برجام و گفت و گو با آمریکا و از منظر من مناظره، دولت باید اختیاراتی داشته باشد تا تصمیمات لازم را اتخاذ کند و مورد هجمه و انتقاد قرار نگیرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: روحانی بر این باور است که ما مثل شرایط جنگ در وضعیت بحرانی و جنگی هستیم و باید اختیارات تام و فضا برای تصمیم‎گیری برای رئیس‎جمهور فراهم شود تا زمانی که در دولت تصمیمی اتخاذ می‎شود قوه‎مجریه بتواند با جدیت در جهت تحقق مطالبات مردم وارد عمل شود.

غرویان اظهار کرد: آنچه از سوی روحانی برای افزایش اختیارات و کنارگذاشتن کانون‎های موازی مطرح شده اشت بدون شک در وضعیت فعلی کشور می‎تواند در جهت حل بسیاری از مشکلات و مسائل داخلی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور تاثیرگذار باشد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 59
  • تنگستانی علی
    0

    به نظر من همین الان هم زیادی اختیار مملکت دستشه

    نظرات شما -
    • رضایی
      0

      این دیگه یک نقشه شوم در سر داره

    • مسلم
      0

      به یکی هزار تومن پول میدن میره توی قمار میبازه بعد میگه بازم پول بدین. بابا تو صلاحیت نداری اختیار بهت بدن اونی که داشتی چی شد؟ در ضمن مجلس هم با رای ملت انتخاب شدن همین طور مجلس خبرگان که رهبر رو انتخاب کردن و همه اینها نماینده ملت هستن و طبق قانون اختیارات خاص خودشون رو دارن اینکه بگیم فقط رئیس جمهور نماینده مردم هست حرف خلاف واقع هست. مثلا منم میگم وزیران رو که مردم انتخاب نکردن پس نماینده ملت نیستن ولی اینطور نیست و وزیران با یک واسطه بنام رئیس جمهور نماینده مردم هستن‌. مردم باید یاد بگیرن درست رای بدن همین

    • کاربر ناشناس
      0

      سلام رئیس جمهور همه نوع عدم کفایت دارد و فقط شانس آورده رهبری بخاطر حفظ ثبات از ایشان حمایت میکند.

  • رضا
    0

    اگه اختیارات نامحدودی که الان داره و هیچ غلطی نکرده باز هم بیشتر بشه معلوم میشه هدفی جز از بین بردن تک به تک مردم نداره طوری که از مردن همه مطمئن بشه.تا فقط خودشون و همنوعاشون در کاخ ها بمونن و عیش کنن.

  • علیرضا
    0

    کسی باید درخواست اختیارات بیشتر بده که از اختیاراتی که در حال حاضر داره نهایت بهره وری رو داشته باشه نه اینکه توی مدیریت دوتا کارخونه خودروسازی و بازار ارز مونده اونوقت درخواستم میده.ضعف مدیریت در همین اختیارات امروزش هم موج میزنه.

  • اويشن شيرازى
    0

    قطعا افزايش خواهد يافت هرقدر كه بخواهند مشروط به اينكه از اختيارات درست بهره بگيرند و سخنورى نباشد. آنهم سخنانى نسنجيده فى البداهه كه زحمت هاى خودشانرا بباد ميدهند و در جامعه و رسانه هاى عمومى " تعجب " ايجاد ميكند و نوشتند از رييس جمهور انتظار نميرفت.

  • علی
    0

    این لوس بازی هارو بزاره کنار آقای روحانی اگر نمیتونه اداره کنه استعفا بده.مشرف! آقای احمدی نژاد با اختیارات کمتر و فشار خارجی و داخلی به مراتب بیشتر خیلی بهتر مدیریت کرد کشورو دیگه حالم از وراجیو دروغگویی به هم میخوره روحانی بس کن!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      استعفا نشانه درستى و شجاعت است نه نشانه ناتوانى و سرافكندگى

  • احسان
    0

    این از خصلت نابجا و به دور از جوانمردی این دولت و طرفداران است، که هر ساله کم تدبیری و مدیریت ضعیف خود را با بهانه و توجیه جدید، پنهان و به حاشیه میبرد. آقای روحانی به اندازه نیمی از مسئولیت و اختیاراتشان بازدهی نداشتن! حالا مجددا اختیارات جدید طلب میکنند؟ تیم مدیریتی این سایت موظف به رعایت اخلاق و انصاف است. لطفا اخلاق را قربانی منافع و جناح بندی نکنید.

  • Houshang
    0

    میخواد کامل مملکتو نابود کنه، با 37 اختیاری که از سه قوه دارد و بیشترین امتیاز رو هم داره نمیتونه کاری کنه و کشور رو به امریکا میفروشه وای بحال کل امتیاز رو بهش بدند، یکی نیست بهش بگه تو در همین اختیارایی که بهت دادند کاراتو خوب نمیتونی انجام بدی وای بحال اینکه مسولیتت بیشتر بشه

  • خانه بدوش
    0

    باسلام همینجورکه ماداریم ازگرسنگی بااین همه ثروتی که ایران داردمیمیریم وای براون روزدیگه ثروتمندان ثروتمندتروفقیران همه بایدبمیرند

  • ف.ص
    0

    البته که باید اختیاراتش بیشتر بشه .رئیس جمهور تنها کسیه که مستقیما با رای مردم بر مسند قدرت میشینه و این قدرت باید واقعی باشه نه سنبلیک .الان از کشور ما چندین صدا می آید رئیس جمهور یه چیزی میگه بلافاصله از تریبون نماز جمعه جناح رقیب انتخاباتی که تموم شده رفته ،صدای دیگری ،فلان جناح صدای خلاف و .....همه اینها تاثیر لحظه ای روی قیمتها میگذارد و دنیا واقتصاد نمیدانند برای کدام صدا ارزش و اعتبار واقعی قائل باشند .متاسفانه معیشت مردم ما گرفتار سیاسی بازی هایی شده که هرکس ازهرجا به خود اجازه میدهد نطقی کند و رسانه ای شود و این چندصدایی نشانه عدم وحدت شده و دشمنان را جسورتر میکند .باید به منتخب مردم که با بالاترین رای انتخاب شده بیشترین قدرت را داد تا بتواند خواسته های مردم را عملی کند

    نظرات شما -
    • محمد غیاثی
      0

      جناب ف ص وقتی انسان مطلبی می گوید یا مینویسد ببیندحرف بیهوده نباشدهمین شما هستیدکه واقعیت را قلب میکنیدجنابعالی یکی از این کارگزارانیدیا اینکه خود رابه نفهمیدن زدیدفاالعتبرویا اولابصار

    • مسلم
      0

      قبلا که چند دوره رفقای شما رئیس جمهور بودن و خودت هم یا نماینده بودی یا وزیر و وکیل. اگه اختیارات نداشتی چرا با وعده دروغ به مردم رای حرام جمع کردی؟ خب تو حوزه هسته ای که اختیار داشتی و ۲۵ ساله امضا کردی و اختیار چندتا رئیس جمهور بعد خودتم سوزاندی چه گلی به سر ما زدی که حالا بازم میخوای؟ اگه یک درصد خوب میشد اوضاع با برجام میگفتیم بازم اختیار میخواد تا باقی کارم درست کنه ولی شما که همه چیزو بفنا میدی.

  • محمدنصیرثرایی
    0

    اختیاردادن بیشتربه روحانی یعنی فسادبیشتردردولت بفسادکشیدن کشوریکی ازاین اختیارات 2030است که روحانی اصراربراجرای ان میباشد دوم اینکه امام رحمت الله علیه به بنی صدرهم اختیارات بیشتری دادکه خرمشهرراسپرد بدست صدام سوم اینکه اخیاردادن به روحانی یک خیانت بزرگی به ملت است البته فکرنمیکنم رهبری یامجلس چنینین کارارابکنند

  • علی
    0

    خوب بلد هستید ماله کشی کنید چرا از وقتی امدن سر کار و تا پارسال از این حرف ها نبود ولی به خاطر سو مدیریت به مشکل برخوردین جهت گمراه کردن ذهن ها از این واژه استفاده می کنید؟ با همان اختیاری هم که دارند گند زدن به کشور و بیشتر هم بشود این اختیار معلوم نیست چه اتفاقی بیافتد و نان شب هم گیرمون نیاد

  • شهروند
    0

    همین اندازه اختیارات که دارد استفاده کنه و وقت براش بذاره کافیه !!! ایشون به سفر کیش و کانداش نمیرسه ... !!!

  • شهروند
    0

    اختیارات عادی و قانونی احمدی نژاد را در حوزه ارز و مذاکرات عمان محدود میکردن ولی الان اختیارات بیشتر طلب میکنن ... !!!

  • ع
    0

    روحانی جز فرافکنی هیچ هدف دیگری ندارد او اگر عرضه داشت که یقینا ندارد مملکت را به اوضاع اسفناک مبتلا نمی کرد حالا اختیار بیشتر بخواهد

  • محمدحاج محمدتقی دولابی
    0

    اختیارات ریئس جمهور زیاد است اما علم و دانایی ندارد حواسش به پر کردن جیب خودش و خانوادش هست اگر حواسش به مملکت بود این اوضاع مردم نبود.

  • جبار
    0

    اختیارات رییس جمهوری باید مطابق قانون اساسی باشد نه چیزی کمتر از آن و نه چیزی فراتر از آن ، ایشان وقتی کاندیدای رییس جمهوری شده از این اختیارات خبر داشته ماشاءالله از بس وعده های الکی داده حالا از پس کارها بر نمی آد و رویش هم نمیشه کناره گیری کنه .

  • محمدغیاثی
    0

    باسلام مسئولین انتصابی كارهاواموراتشان تعریف شده است وپارااز مرز قانون اساسی بیرون نگذاشته وپشت سر ولی امر مسلمین حرکت میکنندنمونه اش پیشرفت فوق تصوری که در قدرت نظامی به حول وقوه الهی داشتیم وآن مسئولیت انتخابی کراراشاهدهرج و مرج طلبی عدم نظارت ،اختلاس، پالس ضعف. به دشمنان، بی برنامه ای وضعیت بازارو گرانی اجناس شاهد این عدم مدیریت میباشد از آقای غرویان هم می خواهیم که افاضاتش رابرای خودش نگهداردگویا ایشان دراین مجموعه نیست یا توسط اجانین به ایشان خبر داده میشود.

    نظرات شما -
    • ف.ص
      0

      اولا شما اول نگاه به املای ضعیفتون کنین .دوما من کارگزار نیستم یک خانم خانه دارم با هزار مشکل .ولی وقتی میبینم تا روحانی یا ظریف حرف میزنن یه عده مثل شما که واضحه متصل به همون کسایی هستین که دنبال تخریب روحانی و تیمش هستن،بفهمین که این تحریما گنده تر از روحانی رو هم فلج میکرد بفهمین اینو .اون اختیار میخواد که بتونه کشورو از بن بست دربیاره .شما فعلا برو کتاب کلاس دوم به بالا رو برای تقویت زبان زیبای فارسی مطالعه کن تا دیکتتون خوب بشه.روحانی اجازه دادن جواب سلام اوبامارو هم نداشت درست مثل احمدی نژاد .هیچ کدوم از روسای جمهور ما اختیار ندارن و نداشتن.

    • مهرداد
      0

      خانم معلم اجازه! بن بست نداریم گندکاری این بنده خدا بخاطر بی خردی امثال شماست و شما هم شریکید و من هم بجایی وصل نیستم جز به حقوق ناچیزم که ایشون گند زد به همون. احمدی نژاد چاله بود الان تو چاهیم احمدی نژاد1 دشمن مزدور داخلی داشت2 دشمنی حزب مخالفش بود3خودش اشتباه کرد دوستاش ازش رو برگردوندن4 هدفمندی یارانه ها رو هم داشت بنزین 80شد 1000 در عرض سه چهارسال (الان روحانی عرضه نداره هزارو بکنه هزاروصد) 5 تحریمهای زیادی مشابه الان داشت 6. اختیاراتش کمتر بود 7 دورو برش آدمهای مشکل داربودن 8.9 .10 و... اما بازم مثل این گند نزد و بیشترین گندش این بود که باعث انتخاب روحانی شد البته یه بنده خداهایی هم بی تفصیر نبودن بخورید که حقتونه

    • هاشم.فتح الله
      0

      ح خخخت رسوایی بسه اقای روحانی.ببین عاقبت نجفی

  • احمد
    0

    اینها بهانه برای کار نکردن است. جالبه که روسای جمهور آخر کار که وقت جواب پس دادنه یادشون می افته که شش-هفت سال اختیارات کافی نداشتند و توی یکی دو سال آخر نیاز به اختیارات دارن

  • ایرانی
    0

    اقای غرویان تو این 6سال کجا بودی که ببینی با همین اختیارات به زعم شماکم چه بلائی برسرمردم وسفره مردم اورده،نکندازسفره ای که برای خودش واطرافیانش پهن کرده چیزی به شما نرسیده که سنگ اون رابه سینه میزنی وروی تمام گندکاریاش ماله میکشی وهم صدا برای اختیارات بیشتر میشی؟

  • محمد
    0

    دولتی که نتونه قیمت پیاز و سیب زمینی رو کنترل کنه اختیارات بیشتر میخواد چیکار؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • جواد رونقىفرد
      0

      كاربر عزيز محمد با يك سطر يك كتاب نوشتى احسنت برتو

  • ليكو ريس
    0

    اقاى رييس جمهور در مراسم نماز عيد امروز فرمودند مردم با مشكلات كمتر زندگى كنند در واقع پذيرفتند كه توانايى رفع مشكلات را ندارند و همچون گذشته با وعده و اميد ميخواهند مشكلات را كم كنند. چه خوب ميشد كه بجاى مشكلات كمتر ميفرمودند رفاه بيشتر كه تكليف هر دو گروه روشن ميشد.

  • علی
    0

    مگر رئیس جمهور با ان همه اختیاری که داشته چه گُلی به سر ملت زده که حالا اختیار بیشتر هم میخاد.

  • شفیعی
    0

    چرا رییس جمهوردرخواست اختیارات یبشترمیکندمگرچهل سال است ایشان د رکادراصلی حاکمان انقلاب نبوده مگراختیارات رییس جمهور رادر قانون اساسی نمی دانست چرا کاندیدرییس جمهوری شد که اینطورکشور را نابود کندارزش هر کشوری به ارزش پول وپشتوانه ان داردچرا پول کشور ایقدر بی ارزش شدایا اختیارات نداشت یا مدیری مدبروشجاع نبودچرا در خواست اصلاح قانون اساسی رانمی دهد رباست را دوست دارد

  • مجید
    0

    با برجام1 یکی از بازوهای قدرت ایران تحویل امریکا شد.خدارو شکر رهبری با تدبیر داریم و دیگه نمیذاره امتیاز بدیم.حالا با اختیار بیشتر جناب رییس جمهور برجام 2 میخواد اجرا بشه تا بازوی دوم قدرتمونو که موشکها و توان نظامی ما هست تحویل بدیم.خب معلومه که بدون قدرت به سر نوشت لیبی(جنگ داخلی )یا سودان (تجزیه ) دچار میشیم.پادشاهان قاجار هم اینهمه خسارت به کشور وارد نکردند.

  • محمدرضا قشقایی
    0

    به نظر من با توجه به عملکرد منفی رییس جمهور در ابعاد فرهنگی و باالاخص اقتصادی با توجه به عملی نشدن وعده های دو دوره ریاست جمهوری و فشار مضاعفی که به اقشار مختلف جامعه بدلیل مدیریت ضعیف ایشان و دولت نه تنها دردی را درمان خواهند کرد بلکه باعث بی ثباتی بیشتر اقتصادی خواهند شد...ایشان بهتراست بجای تقاضای اختیارات بیشتر در سیستم مدیریتی دولت و کارگزارانشان تجدید نظر کنند

  • محمد حق گو
    0

    هنوز یادمان نرفته که در انتخابات ۹۲ اقای روحانی گفت کلید حل همه مشکلات دست من است و تحریمها هیچ اثری ندارد ومشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت است اکنون نیز رئیس جمهور بی کفایت استعفا استعفا

  • عبدالرضا غیایی شاملو
    0

    جناب روحانی شما چطور میتوانید حرف از اختیارات بیشتر بزنید جنابعالی با بی تدبیری و شتابزدگی از همون نخستین روزهای آغاز دولتتون فقط دنبال مذاکره بودید و بخاطر همین شتابزدگی شما دشمن پرتوقع تر از قبل شد و وقتی در برجام به مطلوب خود نرسید عنادورزی و دشمنی بیشتر از گذشته و به قول خودشان تحریمهای بی سابقه رو در دستور کار قرار دادند و اینگونه بخاطر بی تدبیری جنابعالی حتی معیشت مردم با سختی مواجه شده، باز حرف از اختیارات بیشتر میزنید؟

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      کاملأ موافقم باصحبت دوست عزیزمون جناب شاملو آقای روحانی ناخواسته فقط و فقط آمریکا رو برای دشمنی بیشتر با ملت ایران تحریک کرد

    • احمد
      0

      کاملأ موافقم باصحبت دوست عزیزمون جناب شاملو آقای روحانی ناخواسته فقط و فقط آمریکا رو برای دشمنی بیشتر با ملت ایران تحریک کرد

    • محمد فلاح
      0

      احسنت دقیقأ همینطوره همش میگه خب اگه برجام بد بود پس الان که آمریکا زده زیر برجام‌ شماهایی که مخالف برجام بودید چرا ناراحت میشید واسه شماها که میگفتید برجام بد بود فرقی نکرده اما همین حرف شمارو یکی نبود که بهش بزنه که بگه بابا چی چی فرقی نکرده کلی از وقت و پول این مملکت و خرج آمد و رفت و مذاکره کردید آخرشم آمریکا رو وقیح تر و دشمنیشو بیشتر کردید که این وضیعت اقتصادی مملکت شده حال و روز الانمون. دمت گرم داداش حرف دل مارو زدی کردارت درست

    • متین
      0

      صحیح است با این نظر هم عقیده هستم

  • روشن
    0

    آقای غرویان! یاد صحبت های آقای روحانی در انتخابات ۹۶ در اردبیل افتادم! در مثال مناقشه نیست؛ چه جور آب و صابون بیارم روتون بشورم؟!

  • عبدالرضا غیایی شاملو
    0

    آقای روحانی فقط خدا میدونه که باز جنابعالی دارید زمینه چینی برای چه اقدامی میکنید و باز چه در سر دارید، فقط یه چیز رو سربسته به جنابعالی بگم اگر هنوز جنابعالی علیرغم تموم مشکلاتی که برای کشور و مردم و نظام درست کرده اید در صمت و جایگاه خودتون قرار دارید باید خدا رو شکر کنید و هرگز و به هیچ وجه دنبال اخنیارات بیش از ریاست جمهوری نباشید لطفأ این مملکت قانون اساسی و از همه مهمتر رهبری شجاع و خردمند داره.

  • حسین
    0

    اقای غرویان بگو چقد بهت می ماسه از طرف باند روحانی که داری ازش دفاع میکنی. هاهاهاهاها بگو چطوری ما هم بیایم تو خط شما که به ما هم بماسه.

  • محمد
    0

    آقای روحانی، شما روی سنگ پای قزوین رو هم سفید کردی برادر!! دوره چهارساله اولتون که تا صدایی بلند شد، گفتید هیس! هیچی نگید هر چی هست زیر سر دولت قبلیه. ضمنا مردم رو به امید واهی توافق و برداشته شدن کامل تحریم‌ها سرگرم کردید و تیم مذاکره کننده تون مشغول بگو و بخند و عکس یادگاری با جان کری و دوستان کاخ سفید شدن. دوره دومتون هم که می‌گید ما میخوایم کار کنیم، اما اختیاراتمون کمه و دست و پای دولت بستن و نمیگذارن ما کار کنیم! دقیقا مشخص بفرمایید چه کسی دست و پای شما رو بسته و شما چه اختیاراتی بیشتر از این برای کنترل اوضاع نیاز دارید. بس کنید این بازی‌های مضحک و اگه واقعا مرد عملید بسم الله. لطفا بهانه تراشی برای لاپوشانی افتضاحاتی که مقصر صد در صدش خود شمایید، نکنید. و من الله توفیق...

  • مراد نبی نژاد
    0

    اقای رئیس جمهور با همه اختیاراتش نمی تونه یک روز قیمت یک شئ را ثابت نگه داره اختیار بیشتر میخواد چکار

  • علی
    0

    وقتی رییس جمهور میگوید۴۰درصد ازاقتصاد دست من است چه توقعی میشه ازش داشت

  • کاربر ناشناس
    0

    کافیه یکم فکر کنید ببینید راست میگه قدرتهای موازی که بدبخت نمیتونه اسمشون رو هم بیاره مثلا 24میلیون رای داره و رئیس جمهور قانون اساسی ماست . من که مخالفت با رئیس جمهور قانونی کشور را مصداق حق الناس و ظلم به ایشان و مردم میدانم سزاوار نیست که اینجوری برخورد کنیم موفقیت روحانی موفقیت انقلاب است . از یه چیز تعجب میکنم !!!اینکه تنها جنگ دنیا که هم آمریکا هم شوروی در یک جبهه مبارزه کردند جنگ با ایران بود و خدا پیروزمان کرد الان تنها دولتی که هم داخلی ها و هم آمریکا در مقابل او ایستاده اند در یک جبهه دولت آقای دکتر روحانی است . اینم خدایی رای آورد و خدایی کار کرد و خدایی پیروز می شود و پیروزیش اینه که رئیس جمهور بعدی با نظر آقای روحانی رای خواهد آورد بالاخره الصبر مفتاح الفرج

  • arman
    0

    با اون مقدار اختیارات که خوب کشور رو نابود کردی . حالا وای به اون روزی که اختیاراتت بیشتر هم بشه. فکر کنم کشورهای همسایه رو هم خراب کنی

  • کاربر ناشناس
    0

    چی شد شعار زمان انتخاباتتون که چیز دیگه ای بود همه وعده ای دادید رییس جمهور بشید بعد بگید اختیارات نداشتیم . شما که خیلی راحت هسته ایمونو بر باد دادید حالا حتما نوبت موشکیه درسته اینو دیگه هیچوقت اختیار ندارید

  • کاربر ناشناس
    0

    وقتی هر نهادی برا خودش بانک داره و فروشگاه داره و ارز دولتی میگیره و دولت هم اینقدر تضعیف شده که یک بچه به اسم مداح تخریبش میکنه و روز قدس شعار مرگبر آخوند آمریکایی بهش میگن !والله آدم صبوری است که تا حالا دوام آورده . اگر به تیزهوش تزین دانش آموز معلم و رقیب و رئیس مدرسه و پدر و مادر و همه ایراد بگیرند بخدا ضعیف ترین خواهد شد . اما تا پریشان نشود کار به سامان نرسد .البته ما نمیگیم روحانی معصوم است اشتباهاتی هم داشت ولی خائن و منافق و آمریکایی هم نبود و نیست خدایا تو برایش جبران کن .

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      چاپلوس

  • کاربر ناشناس
    0

    اما همین روحانی کارهای بزرگی هم کرد اینکه بانک سراسر ربا را جمع کرد بانکهای نظامی رو جمع کرد صاحبان بانکها دیگه نمی تونند از سود سپرده بیشتر و شانسی و بخت آزمایی و جایزه های فلان بگن اینا کارهای روحانی بود و هست سود بانکها رو و سود سپرده ها رو به صفر میرسونه . تمام مراکزی که فروشگاه داشتند و بانک داشتند ردیف بودجه کلان هم داشتند پول بیت المال رو میگرفتند یا از داخل یا با ارز دولتی از خارج با بودجه خودشون که نظارتی هم نمیشدند اجناس میخریدند و منتظر تورم میماندند تا بودجه شان دو یا چند برابر بشه . همین روحانی دستها را رو کرده گرچه قدرت نداشت جمعشون کنه ولی همین اندازه هم کار بزرگی بوده است . الان نماینده مجلس توانست در نطقش بگوید هرچه فریاد دارید بر سر بانکها بکشید . ان شاالله طلبکاران پرمدعا حذف خواهند شد . قدرت مردم قدرت خداست و هیچکس نمی تواند باهاش بجنگد .

    نظرات شما -
    • مجید
      0

      عمو پارکت کجاست به ما هم معرفی کن

  • ملت
    0

    قانون اساسی ۳۸بند داره روحانی ۳۷بندش رو در دست گرفته دوره اول مقصر احمدی نژادو خالی بودن بودجه بود دوره دوم تحریم کسی که بلد باشه مملکت اداره کنه بلد هم هست تو بدترین حالت مملکت داری کنه این اقا از بی سوادی سیاسی ملت استفاده کردو نقطه ضعف مردم ازادی بود که خوب تونست برنده بشه باسواد هاش با من بحث کنن چرت پرت نگن اون بی سواد که میگه بانک جمع کرد بهش میگم نفهم وقتی بانکی که تو تورم اقتصادی پولی تو بانکش در چرخش نیست جمع کردنش کار شاخی نیست چون اون بانک ستاره های بانکداری رو نداره چون پولی توش بگردش در نمیاد علتش هم همین اقاست که نتونست اقتصاد رو بچرخونه دل خوش به برجام بود درحالیکه اقرار کرد ۱۵سال پیش ما از اروپایی ها رکب خوردیم و باز تجربه کردیم این همه هزینه رو کی جواب میده افرادی که ازش حمایت میکنن دلال های دولتی هستن که ثروتشون با دلار ۴۲۰۰به ۱۴۰۰۰تومانی صد برابر شده کسی که پراید داره میتونه بفروشه پژو بخره؟سیاست این اقا سیاست لیبرالی بود که ملت فقیرفقیر تر ثروتمند هم ثروتمندچرا باید سیاست این اقا کاررو به بدبختی بکشونه

  • کاربر ناشناس
    0

    دوران روحانی یک درس بزرگ به ملت ایران داد واون اینه که اگه یک فرشته هم بیاددراین کشورعهده داردستگاه اجرایی بشه بازهم کاری ازپیش نمی تونه پیش ببره.دولتی درسایه وجوددارد.وملت سرکارند.

  • ناشناس
    0

    اختیارنداری تمام فک وفامیلت را سرکار آوردی وزرات فقد صندلی اوزکردی اختیار ندشتی مردم را بی چارکردی فقماند که ایران بشود یک ایالت آمریکا وشما بشی شهردارش اب خودن ب برجام وصل بود کار برجام ووووو ورز یکشنبه گفتی ۱۰۰۰ بانک همی هالا باما مراودد برقرار کردن اون هم ورزیکشنبه چیعرزکنم بازم تکرار تمام فک وفامیلت راسرکار گزاشتی اونا عرزه ندارن تو اختیار پیشتر میخاحی خجالتم خوب هست

  • ج ج
    0

    بی تدبیرترین دولت در طول تاریخ اختیارات بیشتر می خواهدچکار این اقا هر جایی هم که اختیارات داشته گندش بیشتربوده

  • M
    0

    یکی ازنکته ها اینکه در دوره اول آقای روحانی تورم تک رقمی بود و میشه گفت رفاه در زندگی بسیار بالا بود در صورتی که در دوره قبل از آن تورم به طور چشم گیری بالا گرفته بود ولی در یکساله گذشته با اعمال تحریم های حداکثری از سوی آمریکا باعث وجود مشکلاتی شد که که دولت تلاش کرد با وجود محدودیت هایی که داشت بهترین سیاست را پیش ببرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها