جعفری: ساقط کردن پهپاد متجاوز آمریکا تحقیر ایالات متحده بود

نماینده ادوار مجلس با انتقاد از حسن روحانی که گفته بود با ساقط کردن پهپاد آمریکا به دنبال تحقیر آنها نبودیم، گفت: اینکه رئیس جمهور همچنان به برجام دلخوش باشد و از یک سو از مقاومت سخن بگوید و از سوی دیگر نیم نگاهی به غربی‌ها داشته باشد عجیب است.

جعفری: ساقط کردن پهپاد متجاوز آمریکا تحقیر ایالات متحده بود

قاسم جعفری نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات حسن روحانی رئیس جمهور مبنی بر اینکه با ساقط کردن پهپاد آمریکایی قصد تحقیر آمریکایی‌ها را نداشتیم، گفت: باید از آقای رئیس جمهور سؤال کرد که این چه حرفی است که شما بیان کرده‌اید.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: چرا مبانی رئیس جمهور با مبانی حضرت امام خمینی (ره) متفاوت است در حالی که بنیانگذار انقلاب اسلامی اعلام کرده بود ملت ایران آمریکا را در زیر پاهای خود له می‌کند.

جعفری گفت: آمریکایی‌ها در نابود کردن مردم ایران و تحقیر و توهین ملت کشورمان چیزی کم نگذاشته‌اند که ما نباید بگوییم آنها را تحقیر نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: سناتورهای آمریکایی به دنبال طرحی هستند تا ایران را ملزم به پرداخت خسارت، ساقط کردن پهپاد کشورشان را از طریق دارایی‌های ایران در ایالات متحده کنند و آنها به دنبال تحقیر ایران هستند در حالی که آنها به حریم ایران اسلامی تجاوز کرده و وقتی پهپاد آنها توسط پدافند جمهوری اسلامی ساقط شده است آنها به دنبال دریافت خسارت هستند.

نماینده ادوار مجلس با انتقاد از حسن روحانی که گفته است با ساقط کردن پهپاد آمریکایی‌ها به دنبال تحقیر آنها نبوده‌ایم، خاطرنشان کرد: اینکه رئیس جمهور همچنان به برجام دلخوش باشد امری عجیب و غریب است.

جعفری با بیان اینکه رئیس جمهور منتقدین منصف داخلی را که معتقد هستند نوع مذاکره دولت با آمریکایی‌ها در خصوص برجام تحقیر ملت ایران به حساب می‌آید و در حقیقت سرانجامی جز ناکجاآباد ندارد، افزود: روحانی منتقدین را مورد آماج حملات لفظی و انواع و اقسام اتهامات کرده بود.

وی افزود: در آیات و روایات قرآن تأکید شده است که باید مؤمن در برابر دشمن مثل کوه ایستادگی کرده و قاطعانه رفتار کند.

نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که رئیس جمهور همچنان دل در گروه ارزش‌های غربی دارد و در عین اینکه از مقاومت حرف می‌زند عجیب است زیرا او هم نیم نگاهی به غربها و آنچه در آن دولت‌ها می‌گذرد داشته و هم به بهشت موعود آنها توجه دارد.

جعفری گفت: متأسفانه وقتی این دید در افکار رئیس قوه مجریه و دولتش وجود دارد نخواهیم توانست اهداف تعریف و ترسیم شده نظام جمهوری اسلامی را پیش ببریم.

وی با بیان این که به عنوان سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی از رئیس جمهور می‌خواهم که نگاهش را نسبت به غرب تغییر دهد چرا که تجارب تلخ گذشته نشان داده است که آمریکایی‌ها هرگز از موضع اخلاقی نباید با کسانی که همه چیز را زیر پا گذاشتند رفتار کرد.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به ساقط کردن پهپاد آمریکایی توسط پدافند جمهوری اسلامی ایران، افزود: تحقیر ایالات متحده به دلیل تجاوز به حریم ایران و دزدی آشکارشان کار درستی بوده است ضمن اینکه وقتی اروپایی‌ها اعلام می‌کنند که ما هیچ کاری در خصوص اجرای تعهداتمان نسبت به ایران در برجام انجام نداده‌ایم حکایت از اقدام قاطع تهران در برابر آنها است که باید مواضع محکمی هم در برابر اروپا داشته باشیم.

جعفری گفت: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گلایه جدی به نوع نگاه رئیس جمهور و دل در گرو ارزش‌های غربی داشتن وی دارد چرا که این نوع نگاه نمی‌تواند مجد و عظمت نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ کشورمان را نشان دهد و اگر اقدام قاطعانه از سوی تهران صورت نگیرد غربی‌ها هوس خواهند کرد کارهای دیگری را انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

انتهای پیام/

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها