ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون اصل نود برای‌ بررسی‌ حضور وزیرآموزش وپرورش درشرکت‌ خصوصی

رئیس مجلس شورای اسلامی حضور کارمندان دولتی در شرکت های خصوصی را مغایر قانون اساسی عنوان کرد و مجلس به کمیسیون اصل نود ماموریت داد حضور وزیر آموزش و پرورش در یک شرکت خصوصی را بررسی کند.

ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون اصل نود برای‌ بررسی‌ حضور وزیرآموزش وپرورش درشرکت‌ خصوصی

لاریجانی در ادامه از سند 2030 گفت: لازم است کمیسیون آموزش رسیدگی و بررسی جدی کند که اولا نظرات رهبری معظم در اسرع وقت تحقق یابد و ثانیا مشخص شود چرا این مسیر طی شد و نظرات کمیسیون اخذ نشد و نتیجه را به مجلس گزارش کنند. مخصوصا با توجه به برنامه ششم که وزارت آموزش و پرورش صرفا موظف به اجرای سند تحول است به دقت به این موضوع رسیدگی جدی شود.

رئیس مجلس در پایان درباره برخی موضوعات مطرح شده درباره دانش آشتیانی سخن گفت: درباره وزیر آموزش و پروش و مطالب معاول اول و سخنگوی قوه قضائیه که از شرکتی سخن گفتند که ایشان در هیات مدیره آن است. با توجه به نص صریح اصل 141 قانون اساسی که کارمندان دولت را از حضور در هیات مدیره و مدیرعاملی شرکت های خصوصی منع می کند لازم است کمیسیون اصل نود در اسرع وقت رسیدگی کند، وزیر محترم و مسئولان قوه قضائیه دعوت شوند و مطلب روشن شود که چناچه تخلفی از این اصل قانون اساسی و قوانین مربوطه صورت گرفته است نسبت به وزیر آموزش و پرورش تصمیم گیری شود.

منبع: خبرآنلاین

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها