وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری کیست؟

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری کیست؟

چه کسی بر کرسی وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری خواهد نشست؟ وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای علوم، تحقیقات و فناوری کیست؟ گرایش سیاسی وزیر و این وزارتخانه به کدام سمت می رود؟

به گزارش خبر فوری ، گمانه زنی ها حاکی از آن است که علی خاکی صدیق به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری این هفته به مجلس معرفی میشود. علی خاکی صدیق متولد ۱۳۴۱ در خرم آباد است و در حال حاضر 55 سال دارد. ( سن و سال وزرای پیشنهادی را اینجا ببینید ).

وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و استاد گروه کنترل دانشکده برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی است.

پس از شروع تصدی رضا فرجی ‌دانا بر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نامه ‌ای با بیش از هزار امضاء به وزارت علوم ارسال شد تا علی خاکی صدیق عهده‌ دار ریاست دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی شود و به موجب آن علی خاکی صدیق اولین رئیس دانشگاهی بود که در دوران وزارت فرجی ‌دانا به ریاست رسید.

وی از سال 1382 الی 1386 ریاست دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی را دارا بوده است. وی همچنین از تاریخ 14 آبان 1392 ریاست دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی را برای بار دوم بر عهده گرفت.

گرایش سیاسی وزیر پیشنهادی علوم مشخص است ، وی به عنوان یک اصلاح طلب در مسند وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری می نشیند. ( گرایش سیاسی وزرای جدید را اینجا مطالعه کنید )

علی خاکی صدیق در اسفند ۱۳۹۱ به عنوان «استاد برجسته مهندسی ایران» در اولین دوره معرفی‌ این عنوان توسط فرهنگستان علوم دست یافته است.

علی خاکی صدیق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری تاکنون 12 جلد کتاب در زمینه ‌های مختلف مهندسی کنترل و سیستم ترجمه و تألیف نموده ‌است. برخی از این کتاب‌ ها بارها به چاپ رسیده و هم اکنون در دانشگاه‌ های داخل کشور مورد استفاده دانشجویان مهندسی کنترل است. همچنین تاکنون بیش از ۷۰ مقاله در مجلات و ۱۳۰ مقاله در کنفرانس ‌های علمی ارائه کرده ‌است.

علی خاکی صدیق مؤلف کتابهای پایه ‌ای زیر در مهندسی کنترل می ‌باشد که در زیر می توانید ببنید:

سیستمهای کنترل خطی / تحلیل و طراحی سیستمهای کنترل چند متغیره / اصول کنترل مدرن / کنترل دیجیتال / تاریخچه مهندسی کنترل / ترجمه کتاب ریاضیات مهندسی پیشرفته / اخلاق مهندسی

جوایز که علی خاکی صدیق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کرده است:

جایزه کتاب سال دانشگاه‌ها برای کتاب سیستمهای کنترل دیجیتال /پژوهشگر نمونه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی /پژوهشگر نمونه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی / استاد نمونه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری /جایزه دومین کتاب برتر سال 1379 در مهندسی برق برای کتاب تحلیل و طراحی سیستمهای کنترل چند متغیره/ شایسته تقدیر نوزدهمین دوره کتاب فصل سال 1390 در مهندسی برق برای کتاب اصول کنترل مدرن / منتخب شده به عنوان اولین استاد برجسته مهندسی ایران در سال 1391 از سوی فرهنگستان علوم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها