سید محمد علی ابطحی در گفتگو با خبرفوری:

تغییرات شدید سیاسی باعث شد روحانی کاندیدای اصلاح طلبان شود/ اصولگرایان از لاریجانی حمایت نخواهند کرد

یک سیاستمدار اصلاح‌طلب می‌گوید: تغییرات سیاسی در ایران پرشتاب است و همین تغییرات بود که سبب شد حسن روحانی کاندیدای اصلاح طلبان شود.

تغییرات شدید سیاسی باعث شد روحانی کاندیدای اصلاح طلبان شود/ اصولگرایان از لاریجانی حمایت نخواهند کرد

به گزارش خبر فوری ، سید محمد علی ابطحی در خصوص کاندیداهای اصلی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: تحولات سیاسی در ایران پرشتاب است و به پارامتر های مختلفی مربوط است به همین دلیل سیاست در کشور ما خیلی قابل پیش بینی دقیق نیست.

این سیاست مدار اصلاح طلب در خصوص شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری آینده تاکید کرد: باید به ایام انتخابات نزدیک شویم تا افرادی که می توانند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند مشخص شوند، آن زمان در خصوص کاندیدا ها می توان صحبت کرد.

سید محمد علی ابطحی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اظهار نظر در این خصوص به زمان بیشتری نیاز دارد چرا که تحولات سیاسی داخلی در ایران بشدت درحال تغییر است.

رئیس دفتر رئیس جمهور سابق در خصوص تحرکات اخیر محمد رضا عارف و علی لاریجانی تصریح کرد: درحال حاضر افراد مختلفی از سیاست مداران فعلی و در اندازه ریاست جمهوری وجود دارند. با توجه به شرایط فعلی سیاسی در کشور احتمال کاندیداتوری عارف، لاریجانی، جهانگیری و رئیسی وجود دارد. رقابت وقتی معلوم میشود که گام آخر برداشته شده باشد و این افراد خود را کاندیدای ریاست جمهوری کرده باشند این در حالی است که همه این افراد ظرفیت رقابت با هم را دارند.

این سیاست مدار اصلاح طلب در خصوص تحرکات آقای عارف و رابطه آن با اصلاح طلبان گفت: در انتخابات ریاست جمهوری طبیعتاً یک کاندیدا برای یک جریان می شود و همه آن جریان پشت سر آن کاندیدا قرار می گیرند. در انتخابات ریاست جمهوری بدون پشتوانه و حامی کاندیدا های ریاست جمهوری معمولا اتفاق نمی افتد و همیشه کاندیدا ها از حمایت های مختلف گروه های سیاسی برخوردار می شوند.

وی در خصوص کاندیداتوری علی لاریجانی به عنوان کاندیدای اصولگرایان و اتحاد در این طیف گفت: پیش بینی من این است که کل جریان اصولگرایی پشت سر آقای لاریجانی قرار نمی گیرند. با توجه به اختلافات و انشقاقاتی که در این سالهای اخیر در طیف اصولگرایی شکل گرفته است هرگز اتحادی که پشتوانه آقای لاریجانی باشد وجود نخواهد داشت به همین دلیل باید اصولگرایان یک سر و سامانی به وضعیت خود بدهند. تشتت آراء و نداشتن یک فرد محوری که وحدت ساز باشد از جمله مشکلات اصولگرایان است که این موارد به آینده اصولگرایی اصیل آسیب می زند.

سید محمد علی ابطحی با اشاره به تغییرات شدید سیاسی در کشور ایران تاکید کرد: اگر وضعیت سیاسی کشور همین شرایط موجود باشد اجماعی پشت سر آقای لاریجانی نیست و اگر شرایط سیاسی کشور متفاوت با وضع موجود باشد شاید لاریجانی گزینه نهایی طیف اصولگرایی شود.

وی ادامه داد: عرصه سیاست در ایران شرایطی متفاوت دارد، شاید زمانی کسی تصور نمی کرد که ممکن است کل جریان اصلاح طلبی پشت سر آقای روحانی قرار بگیرد، شرایط سیاسی و اجتماعی ما را به سمت آقای روحانی برد و احتمال دارد که برای آقای لاریجانی نیز این اتفاق بیافتد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها