کسانی که اماکن عمومی را آتش زدند فریب خورده‌اند/ تعدادی از آنها بازداشت شده‌اند

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: عاملان آتش‌سوزی درِ باشگاه پرسپولیس، وابسته به یک فرد فراری خارج از کشور هستند.

کسانی که اماکن عمومی را آتش زدند فریب خورده‌اند/ تعدادی از آنها بازداشت شده‌اند

به گزارش خبر فوری به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در حاشیه گردهمایی فرماندهان بسیج استانهای سراسر کشور که امروز یکشنبه(12 آبان) در محل وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره شناسایی عاملان آتش‌سوزی باشگاه پرسپولیس گفت: عنصری خارج از کشور چند وقت یک بار مباحثی را مطرح می‌کند، افرادی اقدام به آتش زدن باشگاه پرسپولیس کردند شناسایی و دستگیر شدند البته تعداد آنها زیاد نیست اما همین تعداد اندک هم قابل توجه است.

ذوالفقاری ادامه داد: گروهی از این افراد شناسایی شدند و مورد تحقیق قرار گرفتند در صورتی که مشخص شد که آنها تحت تأثیر بعضی اظهارات قرار گرفتند و مبانی فکری خاصی هم نداشتند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: برخی از این افراد در حین اقدام و برخی هم قبل از اقدام شناسایی و دستگیر شدند.

وی همچنین درباره ادامه احتمال فعالیت داعش در آسیای مرکزی و اشراف اطلاعاتی ایران به این موضوع گفت: از چند سال گذشته این گروه تروریستی بر آن بود، اگر در منطقه با شکست مواجه شود برای حفظ بقا و حیات به منطقه دیگری عزیمت کند.

ذوالفقاری اضافه کرد:‌ داعش در چند سال گذشته در کشورهای شرقی فعالیت تبلیغاتی و اقدامات عملیاتی خود را آغاز کرد اما با توجه به شرایط محیطی بعید به نظر می‌رسد در این کشورها گسترش و نفوذ پیدا کند چرا که زمینه‌های اجتماعی کمتری در این منطقه وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری گردهمایی بسیجیان سراسر کشور، گفت: در جلسه امروز در زمینه نقش بسیج در امنیت و دفاع از کشور صحبت شد. نقش نیروهای بسیج بعد از انقلاب در تأمین ثبات و امنیت داخلی، دفاع از کشور و دفاع در برابر دشمنان خارجی تعیین کننده بوده است.

ذوالفقاری ادامه داد:‌ خوشبختانه بسیج در طول حیات خود توانسته میان نیروهای داخلی تأمین کننده امنیت و نیروهایی که برای دفاع از کشور در برابر دشمنان ایستادگی می‌کردند موازنه ایجاد کند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور بیان کرد:‌ نیروی عظیم بسیج قابل محاسبه برای تهدید کنندگان نیست چرا که نوع انگیزه و عملکردها با گستره عملکردهای بسیجیان متفاوت است.

وی با بیان اینکه باید در عمل و کارکرد نقش بسیجی داشته باشیم، افزود: در طول دفاع مقدس نیروهای بسیجی بدون هیچ چشمداشتی و با ایثار و فداکاری از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند و حاضر نبودند نام آنها ذکر شود.

ذوالفقاری یادآور شد:‌ بسیجی واقعی کسی است که می‌تواند نقش مثبتی بر جذب و اثرگذاری جامعه داشته باشد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اظهار کرد: باید در چارچوب اخلاق و رفتار بسیجی عمل کرد و بسیجیان همواره باید با رفتار و عملکرد مثبت خود الگوی دیگران باشند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها