جوابیه «حسین فریدون» به ادعاها و اتهامات روزنامه کیهان

برادر رئیس جمهور نوشت: جستجوی نام من در هر پرونده‌ای نتیجه‌ای نخواهد داشت چرا که من نه «امامی» را می‌شناسم و نه «طبری» را که کنار گوش دوستان کیهان بود و نمی‌خواستند او را ببینند و جرأت نمی‌کردند درباره او افشاگری کنند.

جوابیه «حسین فریدون» به ادعاها و اتهامات روزنامه کیهان

«حسین فریدون» در پاسخ به مطلبی که در ستون اخبار ویژه روزنامه کیهان مورخ شنبه دهم آبان ماه ۱۳۹۹منتشر شده، نوشت: کیهانیان که در تشکیل پرونده‌ها مهارتی فزون‌تر از قضات شریف دادگستری دارند، شاید از پرونده‌سازی تازه‌ای خبر دارند که در شرف ساختن است و لاجرم متهم، مطلع و حتی قاضی هم از آن بی‌خبر هستند.

فریدون در جوابیه خود یادآور شده است: گر چه به چاپ این جوابیه به اتهامات تازه کیهان باور ندارم، اما به امید التزام به قانون مطبوعات برای تنویر افکار عمومی و پیش‌بینی درباره پیش‌گویی کیهان آن را می‌فرستم و البته حق پیگیری این اتهامات واهی در مراجع قضایی برای بنده محفوظ خواهد بود.

متن جوابیه حسین فریدون به ادعاهای روزنامه کیهان به این شرح است:

بسمه تعالی

مدیر مسئول روزنامه کیهان

سلام علیکم؛

عطف به افترا و تهمت به اینجانب در ستون اخبار ویژه آن روزنامه مورخ شنبه دهم آبان ماه ۱۳۹۹، لازم است جوابیه ذیل وفق قانون مطبوعات، عیناً در همان صفحه، همان ستون و با همان حروف، منتشر شود:

ظاهراً کیهان و دوستان آن، نام حسین فریدون را چون ذکری علی‌الدوام بر لب دارند و آن را به عنوان اسم رمز حمله به رییس جمهوری حتی در دوران زندان وی، از زبان نمی‌اندازند و در هر پرونده‌ای با ذره‌بین در جستجوی من هستند! اما خبرنگار ناشی همیشه به کاهدان می‌زند.

اینجانب حسین فریدون کارگزار چهل ساله جمهوری اسلامی از روزی که برای انقلاب کتک خوردم تا روزی که توسط اشرار برای انتقام از نظام ربوده شدم و از لحظه‌ای که سفیر انقلاب شدم تا روزی که در دولتِ برآمده با بیش از ۲۵ میلیون رأی ملت، دستیار ویژه رییس دولت بودم، ذره‌ای خیانت در امانت و دست‌درازی به اموال عمومی نکردم و هم‌اکنون که نیابتاً دوران حبس خویش را می‌گذرانم، پیش خدا و تاریخ سربلندم که نه به سبب اتهامات مطروحه که به سبب حسنات و خیراتی که در راه تحقق رأی ملت به خصوص در سال‌های ۹۲ و ۹۶ انجام داده‌ام، در زندان هستم. البته این نیز قسمت ماست که: «جام می و خون دل هر یک به کسی دادند / در دایره قسمت اوضاع چنین باشد»

جستجوی نام من در هر پرونده‌ای نتیجه‌ای نخواهد داشت چرا که من نه «امامی» را می‌شناسم و نه «طبری» را که کنار گوش دوستان کیهان بود و نمی‌خواستند او را ببینند و جرأت نمی‌کردند درباره او افشاگری کنند. من نمی‌دانم این حس عدالت‌خواهی دوستان کیهان در ده سال حکومت مطلقه آقای طبری کجا بود که حال که او در بند افتاده، آقایان شیر شده‌اند و می‌کوشند هر شخصی را به ریش او ببندند.

این تکنیکی لو رفته است اما حکایت کیهان و این انبان اتهامات داستان آن شحنه است که با چوب بر بار شیشه و آبگینه مردی می‌زد و دو بار که با چوب بر آن کوفت که «چه داری؟»؛ پاسخ شنید: «اگر یک بار دیگر بزنی، هیچ!»

همچنین من برای اولین بار در عمرم، چندی قبل آقای «محمد امامی» را اتفاقی در زندان دیدم و بس؛ و هیچ مقام قضایی تاکنون نامی از بنده در این پرونده‌ها نبرده است. البته کیهانیان که در تشکیل پرونده‌ها مهارتی فزون‌تر از قضات شریف دادگستری دارند، شاید از پرونده‌سازی تازه‌ای خبر دارند که در شرف ساختن است و لاجرم متهم، مطلع و حتی قاضی هم از آن بی‌خبر هستند، اما ملت آگاه می‌داند که «حسین فریدون» نه به دلیل خطاهایش که به دلیل خدماتش در زندان است و به وکالت در حبس است نه به اصالت!

مردم شریف از یاد نمی‌برند که در هر انتخاباتی نام حسین فریدون به رمز عملیات تخریب‌چی‌های انتخاباتی بدل می‌شود. از جمله در سال ۹۶ که پاسخ مردم رأی بالاتر از سال ۹۲ به حسن روحانی بود.

گام بعدی، در آستانه تحلیف رییس جمهوری بود تا به مردم ثابت کنند رییس جمهوری حتی از برادر خود نیز نمی‌تواند حمایت کند و اینک که رییس جمهوری از خواست ملت حرف می‌زند چه در مجلس و چه در رسانه‌ها، باید طرح اعدام او را پیش بکشند و از دختر و برادرش بگویند تا حرف‌های حساب روحانی در بیان ریشه‌های سختی زندگی و معیشت ملت فراموش شود و او با ۲۵ میلیون رأی به عقب رانده شود.

این تکنیکی لو رفته است اما حکایت کیهان و این انبان اتهامات داستان آن شحنه است که با چوب بر بار شیشه و آبگینه مردی می‌زد و دو بار که با چوب بر آن کوفت که «چه داری؟»؛ پاسخ شنید: «اگر یک بار دیگر بزنی، هیچ!»

این که متهمی دست و زبان بسته نشسته به کنجی صمٌ بکم را مجسمه اتهامات بدانید، نزد خدا و خلق نه تنها هیچ اعتباری ندارد که اعتبار انقلاب را در رعایت حقوق متهم نیز بر باد می‌دهد. مگر نه این که امام خمینی(ره) فرمود: «اگر در خانه متهمی که به قصد تشخیص اتهام خانه‌اش را تفتیش می‌کنید، آلت اتهام دیگری یافتید، حق ندارید او را بدان اتهام متهم کنید!؟» پس حال چگونه مرا به اتهامی که در پرونده‌ام نیست، متهم بلکه محکوم می‌کنید!؟

مگر نه این‌که نام متهمان را از پرونده‌های اقتصادی و پرونده فلان بانک تا پرونده شهرداری تهران، با حرف اختصاری «ب. خ» و «ع. ش» و چشمان بسته در سیما نشان می‌دهید، اما در پرونده «ح. ف»، در کنفرانس خبری سخنگوی سابق قوه قضائیه در دوران اقتدار باند طبری، همواره خبرنگاران نزدیک به حلقه کیهان، همیشه از ایشان درباره حسین فریدون می‌پرسیدند و ایشان هم با تقوای خاصی، بدون نام بردن از من به پرونده «برادر رییس جمهوری» اشاراتی می‌کردند و کیهان هم آن را تیتر یک می‌کرد!

این نه سنت خبرنگاری که روش خبرسازی است. همان خبرسازانی که دادگاه فقط با حضور آنان علنی می‌شد و صندلی برای خبرنگاران رسانه‌های مستقل نداشت!

زندان هیچ فایده‌ای نداشته باشد این نکته را به من آموخته که طبق ماده ۳۵۳ قانون آئین دادرسی کیفری «انتشار جریان رسیدگی و گزارش پرونده که متضمن بیان مشخصات شاکی، متهم و هویت فردی یا موقعیت اداری و اجتماعی آنان باشد» در رسانه‌ها ممنوع است و برای این تخلف که در حکم افتراست، در ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی، مجازات حبس و شلاق پیش‌بینی شده است که البته ساحت کیهان از مجازات دور است!

از آن بالاتر، اطلاع کیهان از پرونده‌ای که وجود ندارد و اتهامی که قرار است، زده شود، یادآور روزنامه «پراودا» در اتحاد شوروی است که غیب‌گویی می‌کرد و از خبر، پیش از وقوع آن آگاه بود! و همه آن را نه برای مطالعه اخبار رخ داده دیروز بلکه برای اخبار روی داده در فردا می‌خواندند تا بدانند چه کسی عزل یا اعدام یا حبس می‌شود! بر همین اساس و قیاس، روشن است که پرونده‌های گذشته و آینده من همه به مدد قدرت پیش‌گویی کیهانیان ساخته شده تا دوستان در هیچ انتخاباتی بی‌توش و توان نباشند و البته در قوه قضائیه مستقل، چنین پرونده‌سازی‌هایی باید از اساس بی‌اساس باشد انشاء الله؛

گر چه به چاپ این جوابیه به اتهامات تازه کیهان باور ندارم اما به امید التزام به قانون مطبوعات برای تنویر افکار عمومی و پیش‌بینی درباره پیش‌گویی کیهان آن را می‌فرستم و البته حق پیگیری این اتهامات واهی، در مراجع قضایی برای بنده محفوظ خواهد بود.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 32
  • ناشناس
    0

    وضع روغنو درس کن. کم کاغذ برا هم حواله کنید

  • ابراهیم حامدی
    0

    منبع و منشا تمام فسادهای اقتصادی تو و لاریجانیها و هاشمیها و زنگنه ها هستید این را زمان و دکتر احمدی نژاد ثابت خواهد کرد

    نظرات شما -
    • مردم عادی
      0

      از قسمت دکتر... به بعد را خراب کردی

    • ایرانی
      0

      حقا که در مکتب آقای احمدی نژاد در س خواندی! کشور را به آشوب کشاندید و کسی را یارای آن نیست که تو دهانتان بزند.

  • ازادی وطن
    0

    یاالله جان هرکی هرکی لعنتی هایکی دوتانیستن عین کرونابی رحم وهزارچهره اند یاالله جان ریشه غاتگران ودوغگویان را بخشکان وابروی همشون راببر که به نان شب مافقراهم رحم نکردن

  • یاسر
    0

    شاید امامی و طبری را نشناسد چون من خبر ندارم. ولی از آقای فریدون سوال کنید آقای یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو و فسادهای مالی نهادینه شده که با هم انجام دادند و در نهایت آقای یکه زارع دستگیر شد را هم قبول ندارد. عجب آدمایی پیدا می شوند.لازم به توضیح است پرونده آقای یکه زارع مدیر عامل سابق ایران خودرو درحال جمع آوری است و رسیدگی به آن آغاز خواهد شد.

  • عادل
    0

    نگران نباش اخوی انتقامتو داره از ملت میگیره......

  • محمد
    0

    عجب رویی دارند این فسادهایعنی هم این بی گناه هم قوه قضائیه ظلم کرده و اورا زندانی کرده و ماجرای مدرک دکترای زوری لفت ولیس های بانک ها و... دروغه لعنت خدا بر تو و تمام ازناب گنه کارت باد

  • روح الله
    0

    اشک در چشمانم حلقه زد .... بابا چرا هیشکی به داد این فقیر فقرای بیکس نمیرسه .... همش خدمت خدمت خدمت ... جهاد در راه خدا ... چقده ظلم میکنید به این از جان گذشته ها.... من که طاقتشو ندارم فریدون بیچاره زندان باشه .... توجه کردید از روزی که این سردار اقتصاد زندون رفت کلا همه چی بهم ریخت.... ای خدا این قشر اژدهای هفتسر هاطلبکار مردم شدن ریششونو بکن

  • محمود
    0

    ارتباط با سرویس های تولید جاسوس کمی بعدتر رو خواهد شد

  • داود حمید
    0

    پر روئی را با سنگ پا قزوین می سنجیدند اما حسن روحانی وبرادر دزدش با هیچ معیاری پر روی شان قابل سنجش نیست یارو دارد زندانی دزدیش را می گذراند با پدرسوختگی تمام زر می زند وپاسخ می دهد علی برکت الله

  • محمدی
    0

    کاری به این آقاندارم که حقشه منت هم نذاره اماکیهان هم خیلی پررررووووشده

  • کاربر ناشناس
    0

    دزدی که ازدزدبدوزد شاه دزده

  • حسین محمدی
    0

    چرا دروغ میگی اقای انگلیسی... امثال ریسی وکیهان نبود شماها چهل سال دیگه دوزدی می کردین

  • کاربر ناشناس
    0

    باید برادر معاون اخوی بزرگوارتان برادر اقای جهانگیری هم نامه بنویسند به کیهان این بگیر و به بندها این اختلاسها فلان وزیز دختر فلان وزیر پسر فلان وزیر بما چه مربوط بابا بگذارید مردم ارامش داشته باشند و ای اختلافها در همان رده بالا حل و فصل شود مردم را نسبت به همه چیز بد بین نکنید خدا را خوش نمی اید

  • کاربر ناشناس
    0

    عجب برادری داری که هوا تو داشت مسولین هم سکوت کردند

  • قلندر واقعی
    0

    کیهان شریعتمداری منافق فرومایه جاسوس اسرائیل است او شخصیت عقده ای دارد پرونده هویت سازی به مدد صدا صداسیما میلی هنوز در ذهن مردم اکثریت مانده اگه شریعتمداری منافق راست میگویید پیگرد پرونده هویت دوست شفیق خود طبری باشید شک ندارم شریک اختلاس گران و طبری هستی.طبری تبر به ریشه ملت زد از فسادهایش تو شریک دزد و رفیق قافله هستی

    نظرات شما -
    • برگ
      0

      تو برو زیر پای روحانی و کفشش را پاک کن. تو را چه به این حرفها...

  • crectof dayler
    0

    جناب حسین فریدون چه خبراز ۱۴۰۰۰هزار میلیارد تومان که از صندوق فرهنگیان بیچاره دزدیدی؟ می خوام بدونم ان مبلغ گذاف رو کورت دادی؟ اگر مقدار کمی هم هست لطفا ان را برگردان!که خیلی این روزها در مظیقه هستیم.واقعا خیلی پررو هستی جواب سربالا میدی. انچنان ظلمی که شما جماعت اصلاح طلبان به مردم ایران داشتید که قوم مغول با ایران استعمار انگلیس باهند داعش با سوریه نکرد.

  • بهنام
    0

    کیهان یک روزنامه فاقد اعتبار و حیثیت و اسوه دروغ پردازی و افترا به منتخبین ملته که البته سبزی فروشها برای بسته بندی زیاد میخرند. اگر آقای حسین فریدون برادر احمدی‌نژاد بود الان روی سر شریعتمداری جا داشت.

  • امیر
    0

    فقط میتونم بگم خیلی رو داری.... واقعا فکرشو میکردی که یه روز داداش بشه رییس جمهور و خودت هم بالاشهرنشین بشی؟؟؟ وای بر ما که چه بلاها سرمون اومد از عدم آگاهی

  • سعید
    0

    بنظر من آقای فریدون باید بعدازدوران رییس جمهوری آقای روحانی مجددا محاکمه شود.

  • به امید ایران سرافراز
    0

    بخش بسیار بزرگی از گرفتاری های کشور زیر سر آقای حسین شریعتمداری دوستان ایشان است.کمتر نویسنده و شاعر و هنرمند و سیاست مداری بود که از برنامه های "هویت" و "چراغ" آسیب نبیند.تهمت و پرونده سازی از روش های زشت و ناپاک اتاق عملیات دارو دسته یسان است.

  • احمد
    0

    یک بار هم که شده در زندگیت راستش را بگو زندان یا هتل پنج ستاره اوین!!!!

  • مختاری
    0

    برید خجالت بکشید خورندگان بیت المال بازی با الفاظ و کلمات و احادیث را تمام کنید شریعتمداری کی هست ملت تو را شناختن

  • سرباز رهبر و ایران
    0

    بسته دیگه فریدون دلم دیگه اینقدر گنجایش نداره . از وقتی این نامه رو خواندم دل پیچه ولم نمی کنه. مردک این همه خوردی تازه طلبکار هم هستی . دختر من در انگلیسه ؟ یا من علی صدقی رو که به برادر خودش هم رحم نکرده و انتظار داریم به کارگر ها رحم کنه با فشار مدیر عامل بانک رفاه کردمش ؟ یا با دانیال زاده و .... من سَر و سِر داشتم ؟شاید هم من با شما صرافی زدم دلار دولتی گرفتم به قیمت آزاد فروختم بعد که کارم تمام شد بستمش؟ آقا ما خدمتکاری مثل شما و علی صدقی و صفدر حسینی و .... برای این انقلاب نخواهیم چکار باید بکنیم ؟

  • ق ن
    0

    بد بختی مامردم نمدونیم که راست گو که دروغگو همه شان مثل همند خدا بحق زهرا مارا ازدست این یاوه گویان نجات بده

  • کاربر ناشناس
    0

    حکایت دزد یقه صاحب خونه رو میگیره است

  • سعیدی
    0

    جناب کیهانکیان طبری بیست سال در قوه قضائیه ای که مرحوم شاهرودی وسپس عاملی لاریجانی همه کاره بود چطور ان زمان از خطاهای او ننوشتید وملاک خوبی اش برای شما ها فقط همان تابلوی معروف " ورود خاتمی به تنکابن ممنوع " بود ، ضمنا شکایت کردن از حسین شریعتمداری یعنی اب در هاون کوبیدن حتی اگر هشتاد وپنج میلیون نفر ایرانیان وطن نشین و فرنگ نشین شاکی ومدعی باشند .

  • سیدحسین محمدی
    0

    اشتباه حسن روحانی این بود که روز اول ریاستجمهوری آقای شریعتمداری را یک پست در خور شان ایشان در یکی از وزارت خونه ها در نظر می گرفت (مثلامدیر آبدارچی یک وزات خونه) تا مردم ببینن چطور تا بحال در روز نامه معلو م الحالش حلوا حلواش میکرد دولت روحانی را ..نقطه ضعف شریعتمداری عقده به چشم خوردن پست بالا در دولتهای اصلاح طلب داره

  • پویان
    0

    این بخش را توجه کنید ؛( اما ملت آگاه می‌داند که «حسین فریدون» نه به دلیل خطاهایش که به دلیل خدماتش در زندان است و به وکالت در حبس است نه به اصالت!) جناب فریدون منظورت کدام ملت است ؟ ملت آمریکا ؟ کانادا؟انگلیس؟فرانسه؟ اینجا ایران است و کسی از خوش خدمتی جنابتان حرفی نمیزند که هیچ ، بلکه آرزوی رفتن به خانه و دخالت نکردن در امور کشور را دارند. آن بلای بی تدبیری و نا امید کردن جوانان و مردم به خاطر اخویتان بر مردم گران آمده ، دیگر شما با الفاظ و حرفهای خاله زنکی نمک بر زخم مردم شریف ایران نپاشید. بدانید که وعده خداوند در هر کاری محقق خواهد شد و این مجازات شما در زندان ( وی آی پی) فقط یک ترند است.

  • داروغه
    0

    دزد ،حرام لقمه ،مال مردم خور .اگر اینو همون اول اعدام میکردید آنقدر بدبختی زییاد نمی شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها