واکنش‌ها به نامه سیدمحمدخاتمی به رهبر انقلاب ادامه دارد

یک کاربر فضای مجازی: به جای نامه‌نگاری، به تقلب نشدن در انتخابات ۸۸ اعتراف کنید

انتشار خبر نامه ۳۷ صفحه‌ای رئیس دولت اصلاحات به رهبر انقلاب با واکنش‌های مختلفی از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه بود.

یک کاربر فضای مجازی: به جای نامه‌نگاری، به تقلب نشدن در انتخابات ۸۸ اعتراف کنید

روزنامه جوان نوشت: کاربران شبکه‌های اجتماعی این نامه را تلاشی از سوی خاتمی برای بازگشت به قدرت در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ تحلیل کردند و از او خواستند به جای این نامه‌نگاری‌ها حرف‌هایی که در جلسات خصوصی درباره عدم امکان تقلب در انتخابات ۸۸ را می‌گویند، علنی بر زبان آورده و از خسارت‌هایی که با این ادعای باطل به کشور و مردم زدند عذرخواهی کند.

برخی کاربران نیز خواستند خاتمی مسئولیت «تکرار کردن» هایش را درباره روحانی بپذیرد و به جای نامه‌نگاری پاسخگوی عملکرد جریان اصلاحات در هشت سال گذشته باشد.

در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را بخوانید:

*غلط کردم و شکر خوردم نیاز به نامه ۳۷صفحه‌ای ندارد که...! فقط یک بار آنچه را که بارها در پستوهای جلسات خصوصی گفته‌اید به مردم بگویید...! تا بدانند حکومت اسلامی چه مماشاتی با، چون شما کرده...

*عذرخواهی، ۳۷ صفحه نوشتن نمی‌خواد! خاتمی اگر در ادعای دلبستگی‌اش به امام و انقلاب صادق است، صاف و ساده، همان حقیقت را که بارها در پستوها اذعان کرده، اما جرئت بلند گفتنش را ندارد، در یک خط بنویسد: «ادعای تقلب در انتخابات ۸۸ دروغ بود.»

*نامه سیدمحمد خاتمی هم باید در راستای ریاست بهزاد نبوی در نهاد اجماع‌ساز تفسیر کرد؛ همان زنده نگه داشتن اصلاحات در چارچوب‌های قانونی
خبرِ نامه خاتمی به رهبری را که شنیدم، اولین چیزی که در ذهنم آمد، درخواستش برای عیادت از رهبری در سال ۹۳ بود که مورد موافقت قرار نگرفت. نامه را که هر کسی می‌تواند بنویسد؛ ترامپ هم پیام فرستاده بود؛ از جواب چه خبر؟

*نعل وارونه نزنید! خاتمی بخشی از راه حل نیست؛ بلکه دقیقاً بخشی از مشکل است!

*صرفاً جهت یادآوری! خاتمی (انتخابات ۹۶): «شهادت می‌دهم که دولت آقای روحانی دولت موفقی بوده است، برجام برگ درخشان کارنامه دولت اوست. رأی به روحانی رو باید تکرار کنید!»

*محمد خاتمی در نامه‌اش به رهبری گفته هیچ‌گاه علیه انقلاب و رهبری و حاکمیت نیست! این محمد خاتمی بود که سال ۸۸ به نظام تهمت تقلب زد، به یکی از موتورهای اصلی پمپاژ فتنه تبدیل شد و از سیاست خیابانی حمایت کرد! خاتمی در یک لجبازی، چرا هرگز حاضر به توبه و عذرخواهی نیست؟!

*آقای خاتمی به جای نامه مفصل فقط یک خط می‌نوشت کافی بود. خصوصی نه؛ علنی! «نظام در سال ۸۸ تقلب نکرده و امانتدار رأی مردم بوده است.»

*تاجزاده نامه خاتمی به رهبری را راه‌حل رفع شرایط بحران فعلی عنوان کرده، خب ما ملت کم‌حافظه هم یادمون رفته که اوضاع نابسامان اقتصادی، سیاسی و... ثمره همون شعار رفع شرایط بحرانی تکرار می‌کنیم خاتمی می‌باشد.

*نوشتن نامه به رهبری برای هیچ کس ممنوع نیست. اما به جای نامه‌نگاری‌ها جناب خاتمی اول باید از ملت بابت ۸۸ عذرخواهی کند و سپس مسئولیت تَکرار کردن‌هایش را در انتخابات ۹۶ بپذیرد. نمی‌شود هر کس هر طور خواست ملت را استحمار کند و بعد هم بدون پاسخگویی با دست پس بزند و با پا پیش کشد!

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 18
  • سفیر
    0

    خبر فوری چرا فقط کامنت های منفی رو گذاشتی؟!!!

    نظرات شما -
    • یاسر
      0

      آقای کمثل الحمار: اگه تقلبی بود درسال 88 به زعم شما رفسنجانی درسال 76 تقلب میکرد و ناطق نوری رییس جمهور میشد نه خاتمی که داری براش سینه سپر میکنی - اگه تقلبی باشد باید همین خاتمی مرید شما سال 84 تقلب میکرد و رفسنجانی رو رییس جمهور میکرد نه احمدی نژاد - اگه تقلبی باشه باید درسال 92 احمدی نژاد کاری میکرد که همفکر و هم حزبش رییس جمهمور میشد نه روحانی جالبه در تمام این انتخابات کسانی رای میارن که مخالف دولت برگزارکننده انتخابات هست و انشاء الله در 1400 کسی رای میاره که مخالف صددر صدی دولت غربگرا و تکراری روحانی هست اگه قرار تقلبی بشه روحانی کاری میکرد که مجلس یازدهم که خودش مجری انتخابات بود هم دسته و. هم حزبیهاش رای میاورد واگه قرار تقلبی بشه حتما زورشو میزد 1400یک دولت غربگرا و تکراری بیاد

    • ۴۶
      0

      دمت گرم یاسرجان ، یعنی دیگه حرفی برای هیچکس نزاشتی ، ایول

  • واقع بینِ تلقین ناپذیر
    0

    نمیتوانید استحمار کنید!!!! نمیتوانید القاء کنید. در انتخابات سال 88 بطور قطع تقلب فاحش و بیسابقه ای صورت گرفت. اگر که نمیتوانید اشتباه فاحش خود را بپذیرید دست کم سکوت کرده و اینقدر آسمان ریسمان نکنید و تلاش نکنید حقیقت را وارونه جلوه دهید. سال 88 سالی بود که بدلیل خیانت به آرای مردم به توسط متقلبین و مهندسین ناشی و کار نابلد آرا، حداقل نصف پشتوانۀ مردمی نظام، ریزش کرد... با حیلتِ ناشیانۀ کشاندن مردم به پای صندوقهای رای و بعد وارونه اعلام کردن نتایج آرا، ضربه ای کاری جبران ناپذیر به جایگاه مردمی نظام وارد کردید.

    نظرات شما -
    • یاسر
      0

      آقای واقع بین همین خاتمی در جلسات خصوصی میگه تقلب 11 میلیونی نشده من خودم رییس جمهور بودم تخلف ممکنه بشه در حد 100 یا 200هزار ولی 11 میلیون تقلب امکان ندارد چطور تو با این صراحت میگی تقلب شده شاه میگه تقلب نشده تو شاه قلی میگی تقلب شده خود رهبری 2 هفته فرصت داد به ستادها که برید اسناد تقلب رو بیارید به شورای نگهبان دستور داد دربعضی صندوقها که آقایان ستاد موسوی و کروبی اعتراض دارن دوباره شمارش بشه ولی فتنه گران هیچ ادله و سندی مبنی برتقلب نیاوردن آخر سر این حرف مضحک رو زدن که مردم لرستان به داماد شان پشت نمیکنن تقلب مال دولت خاتمی (که تاج زاده مسئول انتخابات بود)در مجلس ششم هست که 36 هزار یا 40هزار شناسنامه تقلبی از کهریزک پیدا کردن هاشمی رفسنجانی رو یک روز نفر 30معرفی میکردن یک روز نفر 33 یک روز دیگه نفر35 که مجبور شد استعفا بده

    • دلیل
      0

      تو یکی که واقعاً معلومه از کجا استحمار شدی

    • ضد استحمار
      0

      سخن علی لاریجانی رئیس مجلس وقت در روز رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری 1388: حضور پرشکوه مردم در پای صندوق آرا، نتیجۀ تدبیر مقام معظّم رهبریست.

    • ضد استحمار
      0

      در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 هیچگونه تقلبی صورت نگرفت... عاقلان بشنوند و احمقان باور کنند!

  • زیلان
    0

    از قدیم گفتن شاه می بخشه . شاهچه نمیبخشه . شده قضیه یه عده . از خیالات بیائین بیرون . خاتمی هم یه نوعی دروغ سیزده است. برای مردمی که فکر میکنن میتونن ازش کمکک بگیرن تا غرق نشن . در حالیکه خودش تکه چوبی شناور در آب هست که تحمل وزن خودشو هم نداره

  • ن
    0

    موقع انتخابات دم از مردم میزنه ولی وقتی به مردم ظلم میشه صداهاشون در نمیاد از خواب زمستانی بیدار میشود

  • شهرام.ر
    0

    در مقاله بالا ، من حتی یک نظر ندیده‌ام که به تقلب در آرا اشاره کرده باشد واین با توجه به تعداد افرادی که موافق فرضیه تقلب در آرا بودند ، قابل تامل است . هرچند با توجه به اینکه از هر هشت نظر من (بدون فحاشی یا افترا و...) ، یکی چاپ نمیشود !!! نشان دهنده وجود سانسور در مطبوعات کشور است .

  • مجید
    0

    نکبتی با نامه پاک نمی شود

  • فتاحی
    0

    با کاری که این هشت سال روحانی و جهانگیری و بقیه کردن از اصلاحات فقط اسم خاتمی مانده که اونم مهره سوخته هستش. دنبال اسم جدیدی باشین.

  • اسماعیل میرزایی
    0

    مخاطب نامه ما که نیستیم جواب بدیم

  • ناشناس
    0

    .. موسوی ..کروبی ..خاتمی . احمدی نژاد مطهری و. کرباس چی سید حسن خمینی ظریف محمود صادقی منتظری . فتنه گر ..... اما خلخالی شیخ لاریجانی شریعت مداری خاوری حداد قالیباف عنابستانی سعید طوسی سعید امامی قاضی منصوری ذوالنوری علم الهدی احمد خاتمی و ...... انقلابی خدایی یه نگاه به سابقه ها بنداز !!!!

  • ناشناس
    0

    یاسر خان خود شورای نگهبان تقلب در انتخابات مدیریت کرد اونوقت خودش هم میخواد قاضی بشه و داوری کنند از اول نتیجه مشخص‌و معلوم بود

    نظرات شما -
    • یاسر
      0

      این شورای نگهبان که میگی خودش قاضی هست شورای نگهبان سال 76 هست که از توی صندوق خاتمی دراومد- این همون شورای نگهبان که سال 84 از توی صندوق دولت اصلاحات احمدی نژاد دراومد - این همون شورای نگهبان که سال 92 روحانی ضد احمدی نژاد از توی صندوق دراومد امان از دست بعضی ها که خودشون رو به خواب زدن و به کوچه علی چپ

  • م
    0

    سلام آقای خاتمی شما خیلی خوب بودید همه چیز ارزان بود گوشت مرع برنج حودتنان رو بر سونید مردم دارن تلف میشن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها