محمد غرضی:

مردم از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا خیری ندیدند/ در دولت سیزدهم اصلاح‌طلب و اصول‌گرا نفس راحت نمی‌کشند

عضو کابینه دولت سازندگی گفت: مردم از چهره‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرا خیری ندیدند و خیری هم نمی‌بینند.

مردم از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا خیری ندیدند/ در دولت سیزدهم اصلاح‌طلب و اصول‌گرا نفس راحت نمی‌کشند

سیدمحمد غرضی در گفت‌وگویی در ارزیابی فضای انتخاباتی کشور گفت: تعداد قابل ملاحظه‌ای از اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان وارد صحنه رقابتی انتخابات شده‌اند و این ناشی از این است که هر دو جریان اصلاح‌طلب و اصول‌گرا از بدنه خود جدا شدند لذا تعداد کاندیدای آنها زیاد شده است. وقتی مردم این کاندیداها را مشاهده می‌کنند چهل سال گذشته را به خاطر می‌آورند. مردم از چهره‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرا خیری ندیدند و خیری هم نمی‌بینند.

عضو کابینه دولت سازندگی در مورد اینکه با توجه به تحرکات انتخاباتی احمدی‌نژاد آیا جریان موسوم به جریان سوم کاندیدا معرفی خواهد کرد؟ افزود: مردم شهرنشین نسبت به دوره‌هایی که احمدی‌نژاد رئیس جمهور بود، خیلی خوش بین نیستند. در حقیقت شهرنشین‌ها از دو دولت روحانی و احمدی‌نژاد غیر از آسیب، چیز دیگری دریافت نکردند. ممکن است یارانه برای احمدی‌نژاد و دوستانش در روستاها رأی جمع کند اما در نهایت احمدی‌نژاد توفیق نخواهد داشت چراکه هزینه‌ها در شهر و روستا به شدت افزایش پیدا کرده است. هر کارگر در اوایل که احمدی‌نژاد بر روی کار آمد ماهانه برابر با 400 دلار حقوق دریافت می‌کرد که این مقدار در اواخر عمر دولت او به 200 دلار کاهش پیدا کرد و در دوره 8 ساله روحانی به 150 دلار تنزل پیدا کرد.

غرضی با اشاره به اینکه روحانی با حمایت اصلاح‌طلبان پیروز شد، تصریح کرد: روحانی با حمایت هاشمی رفسنجانی و اصلاح‌طلبان بر روی کار آمد اما بدنه جریان اصلاح‌طلب به شدت از این انتخاب فاصله گرفت لذا تعداد اصلاح‌طلبانی که مدعی ریاست‌جمهوری هستند، زیاد شده است. مردم نسبت به دولت و مجلس معترض هستند اما نسبت به کشور و انقلاب وفادار ماندند. نکته مذکور، نشان دهنده این است که از طرفی مردم به کشور توجه می‌کنند که آن را رها نکردند و از طرف دیگر دولت‌ها و چهره‌های سیاسی را رها کردند. در حال حاضر دشمنان خارجی از لشکرکشی به ایران مایوس هستند همچنان که دشمنان داخلی نیز از جهت جلب اعتماد مردم، ناامید هستند.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه در شرایطی که مردم چهره‌های سیاسی را برای انتخاب معیار قرار نمی‌دهند، بنابراین چه معیاری را مدنظر قرار می‌دهند؟ خاطرنشان کرد: در صورتی که حرف سیاسیون از امتیازطلبی به حمایت از عامه مردم تبدیل شود وکسی پیدا شود و بگوید که امور عامه را بر امور خاصه ترجیح می‌دهم، در این صورت آن فرد شانس پیروزی دارد اما اگر چنین چهره‌ای نباشد و نتواند رضایت مردم را جلب کند، دولت و مجلس دچار چالش‌های فراوانی می‌شوند. در حقیقت چه اصلاح‌طلب و چه اصول‌گرا فرمان دولت را در دست بگیرد، نفس راحت نمی‌کشد و گرفتار می‌شوند. لذا بهتر است این دو جریان به گذشته خود نگاه کنند و وارد این میدان نشوند چراکه این میدان برای مجرم به جهنم نزدیک‌تر است.

غرضی با اشاره به شرایط افرادی که امکان پیروزی در انتخابات را دارند، یادآور شد: کسی که متکی به عقبه اجتماعی این و آن نباشد و خودش عقبه اجتماعی داشته باشند، شانس پیروزی را دارد. افرادی که عقبه اجتماعی اصلاح‌طلب و اصول‌گرا دارند در نزد مردم منفور شدند. اصول‌گرا نمی‌تواند ملت نگه دارد و اصلاح‌طلب هم نمی‌تواند ملت را نگه دارد چراکه در هر دو جریان امتیازطلب هستند. فقرا کشور را اداره می‌کنند.

منبع: آنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • اصلی
    0

    گمشید طلب را انتخاب کنید

  • کاربر ناشناس
    0

    اصولگرا ، اصلاح طلب یا هرکس دیگرمردم بهتون فکر نمیکنند و رای هم نمیدن فکر بدبختیاشونن بدوئید پست ومقام تموم نشه....

  • قلندر
    0

    باز این جوکر پیداش شد تو که رییس اصولگرایان پاچه خوار مفلس بودی باید سنگ پا قزوین را ضربه فنی کرده باشی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها