احمد خاتمی: امروز هزاران سانتریفیوژ در حرکت است و آمریکا هیچ غلطی نکرده

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر کسی فکر می کند تنها با مذاکره با آمریکا، کدخدا مشکلاتمان را حل می کند، تفکر طاغوتی دارد .

احمد خاتمی: امروز هزاران سانتریفیوژ در حرکت است و آمریکا هیچ غلطی نکرده

حجت الاسلام سیداحمد خاتمی گفت: کسانی اقتصاد کشور را شرطی کرده و سالها به مذاکراتی گره زده بودند که جواب نداد و حال آنکه تنها راه موفقیت کشور در زمینه‌های مختلف، تکیه بر فرهنگ "ما می‌توانیم" مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری دوشنبه‌شب در شب رحلت پیامبر (ص) در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران امام هشتم (ع) افزود: در سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) به همان اندازه که خودباوری ارزش دارد، وابستگی به دیگران ضدارزش محسوب شده و در آیات قرآن کریم نیز از آن به روش طاغوتیان یاد شده است، و طاغوت ها مردمی را می خواهند که خودباور نباشند.

وی گفت: اگر کسی فکر می کند تنها با مذاکره با آمریکا، کدخدا مشکلاتمان را حل می کند، تفکر طاغوتی دارد و قرآن می فرماید که فرعون آنگونه به مردم القا می کرد که آنها همه هستی خود را وابسته به او ببینند، طاغوتیان هم این چنین فکر می کنند، حتی اگر در نظام جمهوری اسلامی هم باشند این تفکر طاغوتی است، قرآن می فرماید منافقین تفکر "ما نمی توانیم" را ترویج می کنند، همانگونه که در جنگ احزاب تلاش می کردند مردم مدینه را مایوس کنند و آنها را وادار به فرار نمایند، دقیقا همان کاری که چند سال است دشمنان نظام اسلامی در فضای مجازی می کنند و می گویند کار این نظام تمام است و به بن بست رسیده است، اول انقلاب هم این سخنان را می گفتند اما امام راحل فرمودند که نه این نظام بلکه این شمایید که به بن بست رسیده اید.

خاتمی گفت: هنگامی که تهران در دوران دفاع مقدس توسط دشمن بعثی بمباران می شد، در سویی سیل رزمندگان برای مقابله با دشمن به سوی جبهه روان بود و در سوی دیگر سیل مرفهان بی‌درد به طرف خارج از تهران برای در امان ماندن از حملات دشمن روان بود و یقینا اگر جنگی هم رخ بدهد اینان اهل جنگ و مقاومت و ایثار هم نیستند، چون خودباوری ندارند و عنایات خداوند و شهادت را قبول ندارند.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: نقطه مقابل خودباوری ملی و فردی، آن است که ملتی به این نتیجه برسد که "نمی تواند"، و این اصلی ترین عامل سقوط است، امام (ره) و مقام معظم رهبری روی جا انداختن فرهنگ ما می توانیم تکیه کردند و جواب گرفتند، البته بودند کسانی که که می گفتند حتی اگر سه عدد سانتریفیوژ داشته باشیم امریکا حمله می کند، و امروز هزاران سانتریفیوژ در حرکت است و آمریکا هیچ غلطی نکرده و نمی تواند هم بکند، در کل عرصه ها ترویج فرهنگ "ما می توانیم" مورد تاکید مقام معظم رهبری جواب داده و امروز ایران اسلامی در همه عرصه ها از جمله پزشکی به موفقیت های چشمگیری دست یافته است.

آیت الله خاتمی گفت: نزدیک به ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری محور نامگذاری سالانه خود را اقتصاد مقاومتی قرار داده اند، یعنی اقتصاد داخلی خود را به گونه ای بسازیم که تکانه های خارجی بر آن اثر نگذارد، در گذشته کسانی سر و سامان دادن به اقتصاد کشور را به مذاکرات گره زده بودند که جوابی هم نداد.

وی تاکید کرد: امروز مصاف ما با استکبار جهانی در عرصه اقتصادی است و امیدواریم در دولت انقلابی جدید با برنامه ریزی های دقیق و تکیه بر فرهنگ ما می توانیم مشکلات اقتصادی مردم حل شود ، تولید کنندگان هم وجدان کاری را سرلوحه کار خود قرار دهند و به مردم کالای باکیفیت درخور رقابت با مشابه خارجی تحویل دهند و یقینا مردم هم قدرشناسی می کنند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • کاربر ناشناس
    0

    این حرفها به شما نیومده

  • محمد
    0

    البته مردم هم دیگه هیچ غلطی نمی تونن بکنن

  • کاربر ناشناس
    0

    واقعا خیلی رو دارید نگاهی به اقتصاد کشور و سفره مردم کنید به چه قیمتی میلیاردها دلار به کشور ضرر زده شده ارزش پول ملی پایین ترین حد است و گرانی و تورم بیداد میکند با چه رویی این حرفها را میزنید تاوان سیاستهای شما را این مردم میدهند کاش چرخی در شهر می زدید و نگاهی به سطلهای زباله می اداختید برای شما که چیزی تغییر نکرده روز به روز گردن کلفت تر میشوید کشور را دهها سال به عقب برده و نابود کردید تاریخ در مورد شما قضاوت خواهد کرده

  • غصه خور
    0

    تخم مرغ دانه ای 2000 تومان شاید بیشتر مرغ هم پیدا نمیشود

  • مهرداد سربندی
    0

    آقای خاتمی اگه می خواهی بفهمی امریکا غلطی کرده یا نکرده از باغبون خونت بپرس در ماه چقدر گوشت می خره و به خونه اش میبره. اگه گفت در ماه یک کیلو یا بیشتر . ما هم باور می کنیم امریکا غلطی نکرده. اما اگه گفت دوماه یا سه ماهی یک کیلو شما باور کنید امریکا یه غلط هایی کرده که اسمش را تحریم گذاشته اند. باور کن یه غلط هایی کرده که اسمش را ترور گذاشته اند . باور کن یه غلطهایی کرده که اسمش را خرابکاری در سایت های هسته ای گذاشته اند. بنابر این انقدر ها هم که تو فکر می کنی به غلط بی غلط نبوده.

  • دلاک
    0

    البته باید خروجی 10سال اقتصاد مقاومتی در مقابل تکانه های خارجی را درعرصه عملی اقتصاددید که چند در صد محقق شده.همین امروز در خبر فوری نوشته بود 8میلیون نفر به تعداد خط فقر اضافه شده.که با فرمایش جنابتان که امریکا هیچ غلطی نکرده کاملا صحیح و وفق مراد هست. فقط چرخ زندگی غیر مرفهین پنجر یا کند شده .که انهم شاید صبر وتحمل انقلابی باشد میگذرد.واقعا شما ستون فقرات اسلام هستید.اگر ملت هم قدر شما را بدانند تمام کمبودها ومشکلات حل میشود.

  • غیر قابل نشر
    0

    غلطی نکرده یا تو حالیت نیست ؟ دلار 28000

  • غیر قابل نشر
    0

    البته از گردن 40 اینچی حضرتعالی کاملا" هویداست که نسبت به شما غلطی نکرده .

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام برمعظم له آقای خادمی درهرمغازه ای که می روی یک اجناس می خری مگ

  • قاسم
    0

    اما حاج آقا تورم بالا و بی ارزش شدن پولمان چطوری اتفاق افتاده .قیمت ماشین و تخم مرغ و برنج و صد ها کالای دیگر نتیجه غلط کیه ؟

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام برمعظم له آقای خادمی درهرمغازه که میرویم اجناسی مورد نیاز می‌گریم تامیگیم این چقدر گران شده یاچه خبره صاحب مغازه صحبت ازدلار30هزارتومان میکنه خوب شما بگو مشکل کجاست چرا بدون دلاراقتصادما رونق نمی گیره

  • احمد
    0

    آقای خاتمی درسیره پیامبرتخم مرغ کیلویی چندبوده؟ دلارامریکایی چطوری اقتصادکشوررا نگون بخت می کرده ؟ حقوق ماهانه ات چقدره که برای مردم روایت می خونی؟رئیسی عزیزتان هم فعلا گندمی زنه

  • سردار
    0

    کار تو فقط جنازه دفن کردنه

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      ههههههعععع

  • ایثارگر
    0

    اگر از حرف شما امریکا بترسد...ما بخاطر ناموسو وطن جنگیدیم تو چکار کردی....که مال مفت میخوری نعره میکشی بفکر اون ایثارگری که جنگیده نیستی که نون شب نداره بخوره زنش طلاق گرفته رفته خونه نداره بیکاره حتی بیمه درمانی نداره حتی یه وام از این کشور نسیبش نشود یعنی به صددلیل‌بانکا بهش ندادن بیست ساله که درخاست وام مسکن داده حسابم داره تو بیا درستش کن بقول شما همانای که فرار کردن حال روزشان بهتر است از انهای که جنگیدن . وهزاران درد دیگر قرار نیست ما تا زنده هستیم با همه دنیا بجنگیم.....

  • ص _ ن
    0

    درود بر احمد خاتمی مرد بزرگ . که توانست یأس و ناامیدی از بعضی افراد معلوم الحال و خود باخته را امید و اعتبار دهد .

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خدا هر دوتاتون را شفا بده

  • کاربر ناشناس
    0

    البته وصدالبته که هیچ غلطی نمی کند شماسرحال قبراق هستی وخواهی بود ای کاش اربدبختی مردم هم میگفتی

  • ل
    0

    زمانی آمریکا نمی توانست هیچ غلطی بکنه، که آقای طالقانی امام جمعه تهران بود، یعنی نایب پیغمبر ما ، نماز جمعه می خواند. کسی که با نگرش به مدیریت شورایی، استبداد دینی را نشانه گرفته بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها