سیدهادی خامنه‌ای: در صداوسیما تفکر انجمن حجتیه دنبال می‌شود

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام گفت: پیدایش اندیشه های تحجرآمیز و ضد تحرک قبل و بعد از انقلاب به نام انجمن حجتیه و اندیشه های انحرافی امام زمانی و مژده دهنده ظهور و امثال اینها پدید آمد که متأسفانه در صدا و سیما نیز به نوعی همان تفکر دنبال می شود.

سیدهادی خامنه‌ای: در صداوسیما تفکر انجمن حجتیه دنبال می‌شود

حجت الاسلام سیدهادی خامنه ای در دارالزهرا(س) گفت: امروز بعد از سالیانی ما هنوز کارتن خواب داریم و اخیرا خبر می دادند که بعضی ها چون حتی کارتن هم پیدا نمی کنند مجبور هستند شب ها در اتوبوس ها بخوابند. این وضع شایسته این جامعه نیست. اینها از آسیب های «ناآگاهی» است.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با تأکید بر اینکه «جهل عمومی» سرچشمه همه فسادها است، گفت: مسائل و مشکلات اقتصادی ناشی از این است که حرف های ناصواب و بدتر از آن، تصمیمات ناصواب توانسته است به تدریج جامعه را به شکل کنونی در آورد. امروز بعد از سالیانی ما هنوز کارتن خواب داریم و اخیرا خبر می دادند که بعضی ها چون حتی کارتن هم پیدا نمی کنند مجبور هستند شب ها در اتوبوس ها بخوابند. این وضع شایسته این جامعه نیست. اینها از آسیب های «ناآگاهی» است.

 حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خامنه ای در مراسم سومین شب عزاداری حضرت فاطمه(س) در دارالزهرا، گفت: به یک معنا و در یک کلمه جهل از نظر اسلام و همه متفکران، سرچشمه همه فسادها است و لذا اسلام و همه ادیان همواره به آموختن تأکید کرده اند. در طول تاریخ انحراف ها در همه زمینه ها ناشی از جهل بوده است. انحراف از خط نبوت و امامت کمتر از نیم قرن پس از رحلت پیامبر و بازگشت به سوی جاهلیت ناشی از جهل بود. اگر جامعه یک جامعه آگاه بود چنین اجازه ای را نمی داد. انحراف در انقلاب ها نیز از همین نوع است.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام با اشاره به انحراف گروه ها و جمعیت های وابسته به انقلاب اسلامی، افزود: از جمله این انحراف ها پیدایش قدرت طلبان در قالب گروه های مسلح بود که به ظاهر شعارهای مردمی دادند ولی در واقع به دنبال قدرت بودند. پیدایش اندیشه های تحجرآمیز و ضد تحرک و پویایی قبل و بعد از انقلاب به نام انجمن حجتیه و اندیشه های انحرافی امام زمانی و مژده دهنده ظهور و امثال اینها که متأسفانه در صدا و سیما به نوعی همان تفکر دنبال می شود. ناامن کردن فضای عمومی و اجبار مدیران به اجرای کارهای امنیتی از خود که منجر به فاصله بین مردم و آنها شد و طبعا در چنین فرصت تلخ و ناگواری شخصیت هایی مثل آقای بهشتی، مطهری و دیگران را از دست دادیم.

وی یادآور شد: خط امام مردم را عزیز و صاحبان اصلی انقلاب می دانست و رأی مردم را منشأ اصلی تصمیمات کشور و سرنوشت ساز می دانست؛ نتیجه این تفکر، عبور از خط امام بود. زینتی بودن رأی مردم، رواج تبلیغات دروغ همراه با تهمت در ایام تبلیغات انتخاباتی و اهتمام به خواص پدیده هایی هستند که به نوعی به «استبداد نوین» منتهی شد؛ استبدادی با چهره دموکراسی. تقریبا امروزه اکثر کشورها و جوامع با دموکراسی فاصله دارند. سرچشمه اصلی برای حدوث وقایع ناباب و نامطلوب به جهل عمومی ارتباط دارد و از نظر اسلام هم سرچشمه بزرگترین فسادها است.

سیدهادی خامنه ای افزود: به این ترتیب است که می بینیم جهل مخصوصا در رهبران و تصمیم گیران که قالبا منجر به رفتار مستبدانه آنها می شود، خسارت های عظیمی می تواند به بار بیاورد که ریشه خود آنها و دیگران را می تواند بسوزاند. این بلا همه، حتی بی گناهان، را خواهد سوزاند؛ حتی اگر این کار غلط با نیت خدمت به جامعه باشد. این اشتباهات، کار فردی به حساب نمی آیند و بلکه می توان آنها را خیانت دانست. یعنی ممکن است فرد آنها را اشتباه بداند ولی در عرصه یک جامعه این اشتباهات خیانت محسوب می شود چرا که همه جامعه را دچار خسارت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: نمونه آن را در همه جای دنیا و جامعه خودمان می بینیم که یک موضع گیری غلط، یک سخن بی جا یا یک حرکت دیپلماتیک ناشیانه و نادرست می تواند خسارت های بزرگ به کشور وارد کند. در خبرها نوشته اند که به خاطر موضع گیری یک نفر در یک امر سیاسی، چندین هزار میلیارد ریال خسارت به ایران وارد شد. ممکن است خود او خیال کند درست و خدمتکارانه دارد این کار را می کند ولی اگر خسارت داشته باشد مسأله جور دیگری خواهد بود. به این ترتیب دیکتاتوری و استبداد خیلی آرام آرام می تواند وارد زندگی شود.

دبیرکل مجمع نیروهای خطر امام در خصوص زمینه های فرهنگی عدم پذیرش عدالت، گفت: طبیعتا فرهنگ هایی که از پرستش قدرت یا تمایل به قدرت و یا منفعت طلبی برای هم پیاله های خود الهام گرفته باشند، معمولا آمادگی برای قبول عدالت اجتماعی و دموکراسی ندارند. اما فرهنگی که به علم و دانایی حرمت می گذارد و با جهل ضدیت می کند، می تواند ضد دیکتاتوری باشد. تحقیقات علمی فقط در جوامعی شکوفایی پیدا می کند که در آن عقاید و افکار مخالف با یکدیگر به طور مساوی از این حق برخوردار باشند که بحثی را رد یا قبول کنند. این جور نباشد که در یک دانشگاه، وقتی یک استاد نظر خودش را در پاسخ به یک سؤال دانشجو می گوید، حق داشته باشند به خاطر این پاسخ او را از دانشگاه اخراج کنند.

وی تأکید کرد: بنابر این بین احترام به دموکراسی و عدالت و تعهد به کسب دانش و ترویج دانش یک رابطه مثبت و همبستگی وجود دارد و می توانیم بگوییم دیکتاتوری استدلال از دیکتاتوری اراده های خود خواهانه قوی تر است. از این رو احترام فرهنگی به علم و علما، نه تنها یک ارزش دموکراتیک و مردمی است، بلکه زمینه مساعدی برای رشد علم هم هست. اما جهل زمینه ساز انحراف در مفاهیم خدایی و انسانی است. مثلا عدلی که می خواست جامعه را اصلاح کند گاهی ممکن است در بی خبری عمومی تبدیل به عاملی برای دستیابی به قدرت شود. جبهه کمونیسم یکی از آنها است که با شعار عدالت به میدان آمد و نیمی از جهان را به مدت نیم قرن استثمار کرد و به بدبختی کشید.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 14
  • متفاوت
    1

    بنابراین لطفا شعار نده و کارکن.چراچیزی راکه میدانید کمتر به ان عمل میکنید؟

  • ع.ا.ق.م۷
    20

    سلام سیدهادی! اگر براتون مقدور است. به چند سوال ما پاسخ دهید(بینی و بین الله ما ازجنبه ها و ابعادمختلف شخصیت شما اطلا عات دقیقی نداریم):۱-نظر اعتقادی. اجتماعی . فرهنگی.گرایش های سیاسی داخلی و خار جی شما چگونه است.؟ ۲- دیدگاه و نظرات شفاف شما نسبت به رهبری بی همتای سید علی و مقام معظم رهبری چیست؟ ۳- باورها و اعتقادات شمانسبت به بود و نبود مردان میدان به خصوص سردا ر شهیدسلیمانی و شاگردانش(جبهه مقاومت به معنا و مفهوم خاص و عامش در سپاه قدس ...) چیست؟ ۴- ... ۵-.../سید هادی بدیهی است با آشکار شدن رویکرد و پاسخ های شفاف شما به سو الات فوق.تکلیف ما (خوانندگان و شنوندگان مطالب و مخاطبان تان) نسبت به قبول و یا عدم قبول فرمایش ها و بیانات تان خیلی تعیین کننده خواهد بود. به عبارتی تجارب ۴۳ ساله انقلاب به ما مردم آموخته است. تا شخصیت واقعی کسی را نشناخته ایم. به آسانی به آن کس و شخص ایمان نیاوریم. الخ... این عمل هم برای ما مردم خوب است و هم مدعیان اصلاح امور مردم.

    نظرات شما -
    • خسته های راه ........
      10

      من به شما بگم سید هادی دارای چه تفکر و مواضعی است .....
      این حضرات در جبهه انقلاب بودند و به قول معروف مجاهدت کردند ولی چون تاب آوری کمی در راه انقلاب داشتند خیلی زود پا پس کشیدند و شروع کردن به توجیه بافی برای این کم آوردنشان .............
      مثل مرحوم رفسنجانی که در توجیه کردن وجود فساد و حضور مفسد در بدنه اجرایی کشور هنرنمایی و نبوغ خوبی نشان دادند و عرصه را برای دلسوزان حقیقی نظام و انقلاب و کشور تنگ کردند و تکنوکرات هایی که به عدالت اعتقادی نداشتند چندین بر گرده اقتصاد و فرهنگ این کشور سوار شدند و در دولت بنفش روحانی همه چنته خود را به نمایش گذاشتند و همه دیدند آنچه را باید می دیدند .
      این جماعت کم اراده و خسته و پشیمان از گذشته خود هستند.........

  • ناشناس
    3

    جان مادرت یه انجمن دیگه سرهم بندی نکنید که بودجه دیگه جای یه ردیف دیگه نداره !! همون جامعه المصطفی العالمیه که چند ده هزار میلیارد بودجه حرام میکنه نمی دونیم کارش چ هست بسه----- انجمن حجتیه ببرید عراق

    نظرات شما -
    • اسماء
      0

      امام خمینی سال ۶۲ گفت من بیعتم از حجتیه برداشتم، حجتیه قبل انقلاب و بعدانقلاب بخوانید، ضمنا حجتیه درعراق و ایران بوده وهست

  • ناشناس
    3

    یعنی اگر همه برگردیم به دوران خط امام همه چیز درست می‌شود ؟؟؟!!!!! اینکه آخر عوام فریبیه ! مردم هم لباسهای شماهارو چه چپ وچه راست رو دیگه نمی خوان ! چشماتونو بیشتر بازکنید !

  • پیش نگر
    0

    یکی از بزرگترین افاتی که جوامع را نابود میکند خود را به خواب زدن مسئولین است که باعث نابودی خود و آسیب جدی به جامعه میشوند.....

  • ایمان
    3

    این کار نتیجه ورود شما عزیزان در تمام عرصه هاست... شما از مخلوط کردن دین و سیاست هدفی جز استفاده ابزاری از دین نداشتید...اگر از همان اول انقلاب هر کسی در جای خودش قرار می‌گرفت و شما روحانیون گرامی فقط در جاهایی که تخصص داشتید نظر می‌دادید قطعا الان ایران اوضاع متفاوتی نسبت به وضع موجود داشت...

  • تورات
    1

    هزینه این مراسم ها را بدهید به فقرا .تا مردم بیشتر از این مراسم ها گریزان نباشند

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    صدا و سیما کلا با چندین لشگر کارمند و حقوق بگیر و هزینه سنگین و با چندین شبکه بی خاصیت و بی محتوا در اختیار جناح خاص سیاسی و تندرو و بلندگوی افول گرایان اقلیت و منزوی و مغبوض مردم است . تا رادیو و تلویزیون خصوصی و آزاد نداشته باشیم اوضاع کشور و مردم همینگونه است و مردم نمی توانند صدای خود را به گوش مسئولین و سران و دنیا برسانند.... حرامتان باد این حقوق و مزایا و حق ماموریت و برنامه سازی که می گیرید..‌ اکثریت مردم از بدنامه های سیاسی و شیوه کاری و برنامه سازی سیاسی و جناحی صدا و سیما ناراحت و رضایت ندارند. اگر ادعای مردم سالاری دینی و احترام به مردم را دارید این شیوه غلط و ۴۳ ساله و به گل نشسته که فقط دافعه داشته را به سیاست جذب حداکثری تغییر دهید اگر صادق و راستگو هستید.. !!

  • محمد
    19

    اینو به دوستان دنیا طلبت بگو که ولایت را قبول ندارند و به رهبر ی امام خامنه ای حسادت میکنند ولا صدا وسیما زیر نظر رئیس سازمان اداره میشود که منتخب رهبری است شما چرا این حرف را میزنید افتادی دنبال دنیا پرستان واصلاح طلبان طرفدار آمریکا وغرب اگر شما ها نفس میکشید صدقه سر رهبر امقلاب است اگر نمیدانید بدان

  • ناشناس
    0

    ما ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران از همه تشکر می کنیم.

  • عادل از قطب شمال
    0

    پس واجب شد مجلس انقلابی یه بودجه تپل مپل برای انجمن حجتیه تصویب کنه تا خدای ناکرده این انجمن متضرر نشود. دیگه نهاد دیگه ای نبود .نگیدید نگفتیدا .داریم میریما

  • حجت الاسلام پناهیان
    0

    حاز آقا تقبل الله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها