واکنش روزنامه کیهان به سفر خاخام صهیونیست به ایران

سفر یک خاخام صهیونیست به ایران در حالی صورت گرفت که ابهامات و سؤالات درباره چرایی و چگونگی این سفر تا کنون بی‌پاسخ مانده است.

واکنش روزنامه کیهان به سفر خاخام صهیونیست به ایران

روزنامه کیهان نوشت: 

بیست و ششم بهمن ماه، «ژاکوب یسراییل هرتزوگ» صهیونیست سرزمین اشغالی فلسطین اولین عکس از حضور خود در ایران را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد.

عکسی که او را به تنهایی در کنیسه واقع در یوسف‌آباد نشان می‌دهد و تنها توضیح این عکس محل آن است که به سه زبان انگلیسی، عبری و فارسی درج شده است. آخرین تصویری که هرتزوگ از حضورش در ایران منتشر کرده ۲۹ بهمن است.

او در این بازه زمانی تصاویری از حضورش در استر و مردخای همدان، بیمارستان دکتر سپیر در تهران و بازار تهران منتشر کرده است. نکته قابل توجه دیگر آنکه رسانه‌های متعدد رژیم صهیونیستی هم چندین گزارش مکتوب و تصویری از این سفر منتشر کرده‌اند.

هرتزوگ که خود را یک رابی (معلم تورات) معرفی می‌کند، با همسر و هشت فرزندش ساکن بیت‌المقدس بوده و علاوه‌بر پاسپورت رژیم صهیونیستی، پاسپورت آمریکایی نیز دارد. وی تا کنون حداقل ۵ بار به عربستان نیز سفر کرده و پس از ترک ایران نیز بار دیگر راهی عربستان شده است.

به نوشته روزنامه «تایمز اسرائیل» هرتزوگ با پاسپورت آمریکایی و نام واقعی خود به ایران سفر کرده است. رسانه‌های صهیونیستی درباره هدف این سفر اظهارات مختلفی را منتشر کرده‌اند. برخی گفته‌اند این سفر هدف خاصی را دنبال نمی‌کند و برخی دیگر آن را در راستای مسائل مربوط به جامعه یهودیان ایران دانسته‌اند. خود هرتزوگ به دلیل حساسیت این سفر، از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده است.

نکته جالب توجه آنکه طبق قوانین رژیم صهیونیستی، سفر به کشور‌های متخاصم مانند ایران جرم بوده و افراد در صورت ارتکاب به آن، بازداشت و مجازات خواهند شد، اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد هرتزوگ در این زمینه نگرانی خاصی ندارد.

بازنمایی سفر‌های هرتزوگ به عربستان سعودی، حکایت از ماموریت امنیتی-سیاسی وی برای عادی‌سازی روابط کشور‌ها و جوامع مسلمان با رژیم صهیونیستی دارد و به نظر می‌رسد سفر وی به ایران نیز تلاشی در همین راستاست.

پروژه عادی‌سازی رسمی و پیش از آن غیررسمی، یکی از پروژه‌های کلان رژیم صهیونیستی است که در دوره اخیر با ابعاد گسترده و پیچیده‌تری در حال پیگیری است.

برای نمونه چندی پیش یک سایت داخلی به بهانه انتقاد از رژیم صهیونیستی با یک افسر اطلاعاتی این رژیم مصاحبه کرده بود. با این تفاصیل، وزارت امور خارجه به عنوان مرجع صدور روادید و همچنین نهاد‌های امنیتی باید نسبت به این سفر و موارد مشابه آن حساس و پاسخگو باشند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ناشناس
    2

    چراهمیشه ازروابط با افرادمیترسی آقای شریعتمداری منطق اسلام اینقدرقوی است که ازگول خوردن نترسی ترس ازنفاق میادمواظب خودت باش چرابااین حرفات اسراییل روبزرگ میکنی نکنه عمدی درکاره یادآوری میکنم الله اکبریعنی خدابزرگه وغیرخداهمه کوچکند،اسراییل وآمریکابسیارضعیف اندواقعا نفهمیدی تاحالا؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      یعنی واسه ی اینکه بگن از روابط با افراد نمیترسن باید اجازه بدن جاسوس ها وارد کشور بشن؟ این فرد طراح محصولات تراریخته و سرطانیه قطعا برای ارتقاء روابط نیومده ایران!

  • عشق منی دکتر رئیسی
    0

    حاج حسین چقدر مهربان و آدم آرام و عاقل شده عجب معجزه اب کرد ایت الله العظمی سید ابراهیم رئیسی همه کفن پوشان کر و کور و لال شدن عشقم دکتر رئیسی

  • حسنی
    1

    روز نامه کیهان شما اطلاع دارید اکثر کسانیکه وارد حوزه های علمیه میشوند بصورت محرمانه وسیله یک گروه اقلیت دینی مستقر در ایران ترغیب میشوند که به حوزه بروند ملبس به لباس روحانیت شوند بعد انان را در اختیار خودشان قرار دهند و توصیه های انان را اجرا کنند و یا پس از پایان دوره حوزه بصورت مرموزی انان را در اختیار خود قرار میدهند وانان را از نظر مالی تطمیع میکنند. حکومت جمهوری اسلامی در ایران امد که دین مبین اسلام را ترویج دهند شما ملاحظه کنید در این 43 سال چقدر از مردم ایران از این رویکرد روی برگردانده اند و حتی کسانیکه نماز های یومیه میخواندند الان دیگر نمیخوانند و در فکر و ضمیر و اندیشه مردم دوری و فرار از دین مبین اسلام شده این حادثه بصورت اتفاقی و لحظه ای نبوده بلکه با یک شار لاتان بازی و سیاست خاص و وسیله ان اقلیت دینی و عواملی که از حوزه مرخص میشوند بجد پایه گذاری و صورت گرفته وقتی واعظی در جامعه در بالای منبر و سخنرانی اراجیف و خرافات و سخنرانی های غیر منطقی و دور از ذهن بشر و عالم امکان میکند و پس از پایان سخنرانی در جمع خصوصی با خنده میگوید شما خر هستید که این مهملات مرا گوش میکنید این نشان از ان دارد که این شخص اجیر شده است و میداند باید ذهن مردم را از پیامبر عظیم الشان اسلام و اعمه اطهار دور کند. دنیا در قرن بیست و یکم است پیشرفت های علمی و تکنو لژی انقدر در سطح جامعه رشد و نمو کرده که حتی بچه مدرسه ای هم میداند انسان نمیتواند با حیوان صحبت کند از انگشت های دست انسان اب برای رفع تشنگی یک لشگر نمیشود فواران بزند و مطالب دور از واقعیت های دیگر اینها همه برنامه ریزی شده و روی اصول اطلاعاتی و امنیتی طرح ریزی شده شما که روز نامه هستید و زبان و چشم مردم هستید از این موضوع هولناک به سادگی نگذرید و روشنگری کنید و واقعیات دین مبین اسلام را بیان کنید و از تعرض به ساحت مقدس پیغمبر گرامی اسلام و اعمه اطهار ع جلوگیری کنید .

    نظرات شما -
    • مصطفی
      0

      کاربر محترم حسنی دقیقا درست میفرمائید بعضی این واعظین دیگر شورش را دراوردند داستانهای ساختگی و غیر واقعی را چنان بهم میبافند که ادم واقعا خنده اش میگیرد این اشخاص باید تحت تعقیب قرار گیرند ما کاری به حکومت نداریم ولی مسلمان که هستیم ابرو و حیثیت برای ائمه نگذاشته اند انقدر اراجیف میگویند که دست مایه تلویزیونهای خارجی و فضای مجازی شدند ممنون از شما

  • مات الدبن
    0

    یهودیان نسبت به سایر کشورها با ایران اشتراکات فراوانی دارند.از نظر آداب فرهنگی ،مذهبی ،جشن ها آیین ها ...و تهران خیلی از سیاست هایش رادر کشورداري از اسرائیل الگو برداری میکند.(البته این ها نظریات من است ومن با سیاست کاری ندارم )

  • ناشناس
    0

    هزارتا بد تر از این در ایران ساکن هستند و صاحب پست و مقام و رسانه و هیچ اتفاقی براشون نیفتاده ----- ایشون تکلیفش معلوم و مشخص است اما افرادی با ادعای انقلابی بودن چنان تیشه به ریشه زدند که هیچ وقت قابل جبران نیست

  • دیانتی
    0

    مش حسین اقا اگر این کار در دولت روحانی اتفاق افتاده بود قطعا با یک مقاله افراطی کفن پوشان قم وتهران را به کف خیابان ها می کشاندی ! اما حالا خیلی ارام و لطیف قلم می زنی واز ان اسمان وریسمان ها و ربطش به انقلاب مخملی وجورج سوروس وصهیونیست ها و... خبری نیست ؟ همچنان که در در دوره دولت فخیمه کنونی همچون گذشته معتقد نیستی که برجام سم و شر مطلق است !؟ باریکلا از این پرچمدار عدالت !!!!!!!!


  • اله قلی خان
    1

    سفر این خاخام یهودی به کشور از طریق مبادی رسمی صورت گرفته و لاجرم از دید نهادهای نظارتی پنهان نبوده با توجه به ایرانگردی مشارالیه و تردد به نقاط مختلف هیچگونه شائبه پنهانکاری متصور نیست و این بدین معناست که برای امور کشور کسی از حسین شریعت مداری نظر خواهی نمیکند.

  • قلی خان
    0

    آقای شریعتمداری آنقدر با لحنی نرم و لطیف صحبت کردی هرکس اولین بار مطالب شما وکیهان را دیده باشد خیال می‌کند این روش ومنش همیشگی شماست ،حالا مثلاً اگرمسافرت این فرد به ایران مثلاً در دولتی دیگرغیرهمسوکه هم حزبی شمانبود اتفاق می‌افتاد واقعا با همین لحن وهمین روش با آن بر خورد میکردی؟؟؟!!!واقعااگر به روز جزا اعتقاد داریداینگونه برخوردهای جناحی و حزبی و گروهی را که به عنوان دفاع از منافع ملی و حراست از کشور جلوه میدهید چطور میخواهید پاسخ بدهید؟؟؟؟!!!!!

  • مش جمعه
    0

    حسبن خان، خاتمی را به جورج سوروس ربط دادی و گفتی میخواستن انقلاب مخملی را بیاندازند.حالا در این دولت این خاخام چه میکند؟ جان خودت سریعتر علت ورودش به ایران را مشخص کن.

    نظرات شما -
    • شنبه به جمعه
      0

      دمت گرم برجک حسین شیره...را خوب زدی عالی

  • ففه
    0

    جناب شریعتمداری معروف به رفوگر اعظم،حالا بگرد ورود جاکوب یسرائیل را توجیه کن!!!!چون بعد یا قبل از اون نیز نویسنده وخبر نگارزن اسرائیلی به نام کاترین شکدوم با ظاهروحجاب اسلامی وارد ایران شده ودر فضای مجازی عنوان کرده که با خیلی از مطبوعات و سایتهای پر ادعای اصول گرا وحتی متعلق به نیروهای نظامی هم همکاری و ارتباط داشته است!!!!به قول معروف گفتنی گاوت زائیده ،حالا یه سناریوی توجیه برای اینهم جفت و جور کن!!!!!واقعا این فضای مجازیچه قدرتی دارد، از تب و تاب انداختت بنازم!!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها