علم الهدی: جایگاه ویژه بانوان در ورزشگاه‌ ها ساخته شود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جایگاه ویژه‌‎ای در هر ورزشگاه برای بانوان ساخته شود تا زنان بتوانند آزادانه در آن حضور پیدا کنند و در حرکت‌های هیجانی به شادی بپردازند و تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند.

علم الهدی: جایگاه ویژه بانوان در ورزشگاه‌ ها ساخته شود

 سید احمد علم الهدی روز دوشنبه در آیین معرفی جوان برتر خراسان رضوی در مشهد افزود: مساله حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیز یکی از اموری است که اکنون در عرصه ورزش وجود دارد موضوعی که از یک طرف مجامع جهانی بر آن توجه و تأکید کرده ‎اند و از سوی دیگر، مطالبه فراگیری در میان بانوان جامعه نیز شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: تاکید مجامع جهانی برای ما هیچ اهمیتی ندارد فقط آن ‎چه مهم است، مطالبه بانوان جامعه خودمان است تا مبادا زن و دختری از این سرزمین پاک در دلش احساس کند فقط به‎ خاطر تفاوت جنسیتی از ورود او به ورزشگاه‌ها جلوگیری می‎ شود.

علم الهدی افزود: ما معتقد هستیم اسلام می‎ تواند همه مسایل ما را حل کند و در این مساله نیز می ‎تواند مرجع نظر باشد. مساله حضور بانوان در ورزشگاه‎ها، مساله بدون راه حلی نیست. موضوع اصلی درباره لحظاتی است که هیجانات ورزشی بر ورزشگاه غالب شود و اینجاست که می‎ گوییم مبادا اتفاقی بیفتد که کرامت زن و جایگاه مقدس او را دچار خدشه کند.

وی ادامه داد: جریان فرهنگی معارض مورد توجه دشمن که مبتنی بر مفاسد، فحشا و امور سوء اخلاقی است، در سایه ترک ورزش ترویج پیدا می‎ کند.

امام جمعه مشهد با تاکید بر الگو بودن قهرمانان ورزشی برای نوجوانان، جوانان و اقشار مختلف مردم گفت: وقتی در مراسم اهدای مدال، دختر قهرمان این سرزمین از دست دادن با نامحرم پرهیز می ‎کند یا برادر جوان و قهرمان ما سر به سجده می‎ گذارد و در پیشگاه پروردگار به خاک می ‎افتد، این رفتارها فقط یک واکنش ساده نیست بلکه نشان از منش و فرهنگی دارد که به طور قطع مورد توجه و الگوی نوجوان و جوان قرار خواهد گرفت.

علم الهدی در واکنش به سخنان یکی از برگزیدگان جوان در عرصه ورزش که گلایه‌‎هایی درباره مشکلات موجود مطرح کرد افزود: در ورزش خراسان رضوی مشکلاتی داریم که این مسایل را با مدیرکل ورزش و جوانان و وزیر ورزش مطرح کرده ‎ایم.

وی ادامه داد: امروزه عرصه‎‌های مختلفی قابل‎ تعریف است که خراسان رضوی در آن‎ها، جایگاه اثرگذاری ملی دارد که یک نمونه از آن همین موضوع انتخابات بود که شما دیدید آمار مشارکت مردم در خراسان رضوی از میانگین کشوری هم فراتر رفت. این موضوع در حوزه‌‎های مختلفی وجود دارد اما متاسفانه باید اذعان کرد ورزش در این رده قرار ندارد و اینجاست که باید فکر جدی به حال ورزش استان شود و امکاناتی تخصیص پیدا کند که ورزشکاران خراسانی هم بتوانند استعدادهای خود را به منصه ظهور برسانند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: البته این را در نظر داشته باشید که همه‎ چیز جوان منحصر در عرصه ورزش نیست و اداره کل ورزش و جوانان در استان و وزارت ورزش و جوانان در کشور، برای حل سایر مشکلات جوانان نیز در مقام متولی و مسوول قرار دارد از جمله مساله ازدواج به عنوان موضوعی که به ‎طور کامل، تأمین کننده جوان در حوزه‌‎های فرهنگی و اخلاقی است.

علم الهدی افزود: اگر برنامه‌‎ریزی کنید که برای این امر، راهکارهای قطعی و قابل ‎اطمینان تعریف شود تا هر فرد در این جامعه بداند مشکلی در این عرصه نخواهد داشت آن زمان است که می‎ توانید در حوزه ورزش و جوانان مطمئن باشید کار شاخصی انجام داده ‎اید.

وی اضافه کرد: به ‎موازات اقدامات اجرایی و عملیاتی در عرصه گسترش ساخت مسکن ارزان، باید راهبردهای فرهنگی هم در دستور کار باشد تا توقعات نا به جا و فشار خانواده ‎ها بر زوجین کاهش پیدا کند و کار به جایی برسد که دختر و پسر جوان ما راضی شوند زندگی خود را حتی از یک اتاق کوچک آغاز کنند و بعد از آن با تلاش و همدلی به عالی ‎ترین درجات و بالاترین حد رفاه مادی برسند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این که فرهنگ ازدواج و مشکلات جوانان فقط با سخنرانی درست نمی‎ شود گفت: در همین دانشگاه فردوسی مشهد، خوشبختانه مقرر شد تا ۸۰۰ خوابگاه متأهلی طی یک سال و نیم پیش‎ رو ساخته شود.

علم الهدی ادامه داد: متمرکز باشید که برای دختران و پسران جوانی که در عرصه‌‎های ورزشی، قهرمانی ملی یا بین المللی کسب می ‎کنند، به ‎صورت تعاونی و حمایتی مسکن ساخته شود تا این برادران و خواهران جوان و قهرمان ما بتوانند ازدواج کنند. این مسکن هرچه قدر هم ساده باشد، بالاخره شرایطی را رقم خواهد زد که یک زندگی شروع شود و پس از آن، این عزیزانی که نماد اراده و اسوه بلندهمتی هستند، مشمول برکت پروردگار نیز قرار می ‎گیرند و زندگی خود را خواهند ساخت.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • ترک
    0

    کاش ما دره پنج شیر افغانستان زندگی می کردیم یا در قرون وسطی زندگی می کردیم از اینجا بهتر بود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      23

      الان میتونی زندگی کنی برو افغانستان یا سومالی

  • رابی
    0

    یاد اوایل انقلاب افتادم که نانوایی ها زنانه مردانه بود .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      مهریه حق زنان است قرآن کریم سوره نساء

    • ناشناس
      1

      باز هم که آقایون اومدین نظر گذاشتین یعنی الان شما دلسوز زنان شدید
      آره من باور کردم!!!!!!!!😁😁😁🤩🤩

    • باور کن
      0

      با تشکر از دانشمند معزز - عالم برجسته -
      فاخر ملک و مکان - فیلسوف نخبه -
      ابر باهوشمند گیتی
      حضرت آیت اله العظمی دامت برکاته تهیات و سلامتی ایشان هزاران سال بادا بادا باد
      دشمنانش نابود بادا بادا باد
      ازین هوش و درایت برای رفع مشکلات مردم
      سپاس ویژه خود را نثار حضرتش کرده
      بلکه پوشه چشمی نموده و تشکر ما را قابل دانسته و قبول فرمایند
      ایشان برای همه مشکلات مملکت راه حل دارند

  • ناشناس
    0

    حتما فنس دیوار چینی هم یادتون نره

  • قاسمپوری
    0

    علم الهدی گفت که ورزشگاه برای بانوان خوب است
    ای کاش به کنسرت هم یه اشاره می کرد....

  • همرزم هادی
    18

    یک حرف حساب ازاین بزرگوار بلاخره شنیدیم

  • گاهی سکوت شرافتی دارد که گفتن ندارد
    0


    انتخاب و سلیقه نوع زندگی انسانها حق الناس است
    انسان فقط با مهر و محبت و استدلال پذیرای چیزی میشه
    نه با شعار و دستور ،اگر غیر از این باشد که دیگر انسان نیست

  • ناشناس
    0

    حاجی فازت چیه؟@ یه روز میگی زنا نرن ورزشگاه،حالا مبگی واسشون جایگاه خاص بسازن؟! حالت خوبه؟!
    در ضمن،این آقایون مدتهاست که میخان ورزشگاه آزادی رو بازسازی کنن نتونستن،حالا بیان جایگاه بسازن
    مال این حرفا نیستن!🙄😤😱🤔

  • ناشناس
    0

    انرژی و مدیریت متاسفانه گاها برای ایجاد دو قطبی های متعدد هزینه میشود اجرای عدالت اجتماعی به مراتب مهمتر از توجه به متفاوت بودن جنسیت که منشا خلقت ان خداوند عالم و عادل است میباشد بهتر است به دریای بیکران علم وصل شویم تا هدایت یابیم و عنوانمان با اسممان و تکالیفمان مدتبط و متصل باشد با روان جامعه جوان نا امید و نگران و آگاه نباید بازی کرد و خدا راضی نیست و میفرماید وای بحال کسانی که مردم از دست و زبان آنها در عذاب باشند توبه برای همه استو فرصت توبه محدود است

  • ناشناس
    0

    دستور رسید باشه حتما منتظر امر شما بودند که بالاخره اجازه دادی

  • رامین
    0

    نه جان خودت! تو هم که آروم آروم داری با ما راه میای حاجی جان! از توبعیده این حرفها؟!

  • رامین
    0

    جامعه و فرهنگ راه خود را خواهد رفت و هیچ بنی بشری نمیتونه مسیر فرهنگ و جامعه رو تغییر بده.حضرات مقدس ایران هم دارن با این کارهاشون فقط زحمت به خود میدهند و عرض خود میبرند

  • ناشناس
    0

    اگه فشار فیفا نبود محال بود،شما موافقت کنید،چرا برای بقیه موارد،به حقوق ملت احترام نمی ذارید؟؟؟چون اینجا دیگه فیفا نیست که شما را تهدید به تعلیق کند.

  • بهرام
    0

    مقاومت در برابر خواسته‌های اولیه انسانها تا یک جایی با زور و تهدید نتیجه می دهد بعد از آن یا مجبورتان می کنند یا مجبور میشوی ... قطعاً نظر قلبی و دیدگاه امثال ایشان کلا مخالف فوتبال هست چه برسد به بانوان ...منتهی فشار فیفا ،تهدید به تعلیق و اینکه اینها فوتبال را برای سرگرم کردن مردم و پرت کردن حواس ها از مسایل مهم لازم می دانند علی رغم میل باطنی به آن تن دادند

  • ناشناس
    0

    این پیشنهاد تازه نیست بلکه مرحوم آیةالله العظمی فاضل لنکرانی رحمةالله علیه در زمان دولت احمدی نژاد این پیشنهاد را داده بودند

  • بوفالو
    0

    حاج آقا درست می فرمایند

  • مهرداد سربندی
    0

    خدا رحمت کنه اموات من و شما را. از تریبون شعار نده . مستقیما به دامادت دستور بده.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها