آیت الله مسعودی خمینی: برخورد‌ها در موضوع حجاب اخلاقی باشد نه تازیانه‌ای/ نمی‌شود با روش‌های ۱۰ سال قبل رفتار کرد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره انتقادات به مشی دولت در موضوع حجاب، می‌گوید: فکر می‌کنم بعد از فرمایشات رهبری و مسائل عالی که ایشان مطرح کردند، دولت با مدنظر قرار دادن همان مسائل مدنظر ایشان، روش درستی اتخاذ کرده و با مشی «بفرما» شروع کند چراکه اگر شروع نکند، مجددا مسائل قبلی و بعضاً بدتر به وجود می‌آید.

آیت الله مسعودی خمینی: برخورد‌ها در موضوع حجاب اخلاقی باشد نه تازیانه‌ای/ نمی‌شود با روش‌های ۱۰ سال قبل رفتار کرد

«با جوانان نباید با مشی تازیانه‌ای صحبت کرد.» این واکنش عضو جامعه مدرسین و تولیت سابق حرم حضرت فاطمه معصومه (س) نسبت به حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها است. آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی که مدافع برخورد محترمانه با زنان است، می‌گوید باید با زبان «بفرما» با زنان صحبت کرد.

در ادامه گفتگوی آیت الله مسعودی خمینی، را می‌خوانید:

تذکر دفتر رهبری تا چه اندازه می‌تواند بر روی اقدامات صورت گرفته در زمینه حجاب مانند عملکرد روز‌های اخیر گشت ارشاد، موثر باشد؟

بنده فکر می‌کنم هر اندازه به این مسائل و بحث‌ها دامن نزنیم، بهتر از این است که هر کسی حرفی بزند، در مجموع فکر می‌کنم بهتر است بگوییم برخورد با زنان بدحجاب و بی‌حجاب باید از نوع «بفرما» باشد. برخی می‌خواهند با بتمرگ بگویند بنشین، اما بنده می‌گویم باید بفرما گفت.

از این‌رو بنده فکر می‌کنم اگر برخی مسائل را مطرح نکنیم، بهتر است، اما نظر بنده این است کسانی که این جریان را دامن می‌زنند، گمان می‌کنم مشکلات به وجود آورند، خودم هم فکر کردم در این مورد صحبت نکنم که بابت صحبت بنده کسی ناراحت یا اذیت نشود. کسانی هم که در این رابطه مسئولیت دارند به این مسئله دامن نزنند.

فکر می‌کنم بعد از فرمایشات رهبری و مسائل عالی که ایشان مطرح کردند، دولت با مدنظر قرار دادن همان مسائل مدنظر ایشان، روش درستی اتخاذ کرده و با مشی «بفرما» شروع کند چراکه اگر شروع نکند، مجددا مسائل قبلی و بعضاً بدتر به وجود می‌آید

 به نظر شما در حال حاضر فضای جامعه آمادگی برخورد‌هایی نظیر گشت ارشاد در زمینه حجاب را دارد؟

آن جریان سابق که با حرف‌های مخالفین برخورد می‌کرد، وجود ندارد و نمی‌شود که مانند ۱۰ سال قبل رفتار کرد. با توجه به اخلاق و خصوصیاتی که زنان دارند باید اهتمام کرد و اگر با مشی خوبی با آن‌ها رفتار کرد، روز به روز شرایط بهتر می‌شود.

البته خارجی‌ها نیز خیلی جوانان ما را اذیت می‌کنند، لذا امیدوار هستم اقدامی شود که جوانان ما متوجه شوند. خدا، پیغمبر و آخرت وجود دارد و بعد از اینجا باید به آنجا رفت. فکر می‌کنم این افکار در جامعه کوچک شمرده شده و مقداری از اخلاقیات قبلی دست برداشتیم.

البته همگان باید بدانند که ایران اسلامی، قرآنی، پیامبری و خدایی است، اما جوانان ما را رها نمی‌کنند و آن‌ها را اذیت می‌کنند و خراب کاری می‌کنند، اما در عین حال ما باید اخلاق اسلامی و انسانی را اجرا کنیم که همان بفرما است.

گاهاً دولت به نوعی رفتار می‌کند که به نظر می‌رسد به جای جذب جوانان آن‌ها را دفع می‌کنند و ...

برخورد‌ها باید انسانی و اخلاقی باشد نه برخورد‌های تازیانه‌ای و چوبی. در مجموع انسان باید با انسانیت شروع کند و اسلام هم انسانیت را می‌خواهد. برای مثال به دختری گفته شود خدا شما را حفظ کند، لطف کنید و خانمی کنید مقداری مو‌های خود را بپوشانید، با این لفظ فکر نکنم مشکلی صورت بگیرد.

امیدوارم مردم به هوش باشند و به هوش بیایند و بهتر در مورد اسلام و قرآن حکم کنند. اسلام و قرآن صحیح و درست هستند و عمل به قرآن یکی از وظایف اساسی انسان است. مقداری فکر کنند درست خواهد شد.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    حاجی وضعیت نود درصد حقوق و دستمزد مردم از برده داری هم بدتر است. بابا مشکل اصلی گرانی و فلاکت مردمه چرا دارید کج راهه می رید و فرافکنی می کنید. فقر با خودش فساد می اورد به قران قسم

  • ناشناس
    1

    اگر جامعه به این نتیجه برسد که حجاب اجباری جواب نمی دهد آیا وظیفه حاکم اسلامی اجرای آن نیست؟مگر حکم خدا قابل رأی گیری است؟شاید بشود اجرای آن را به تعویق انداخت اما نمی توان حجاب را آزاد کرد (طبق تفسیراکثرعلما از حجاب در اسلام)مگرتفسیرحاکم اسلامی بسته به زمان و مکان تغییرکند مثلا مثل حرام مطلق بودن موادمخدر درکنارشراب

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    مگر سلیقه پوشش دیگران را می‌شود کنترل کرد اگر آری لطفاً قبلش معیشت خانوارهای ایرانی را گروگانگیری نکنید گرسنگی در خانواده وارد شود دین ایمان و پوشش مناسب از خانواده خارج می‌شود!!! این که عرض کردم حرف خودتان است! لااقل ب حرف خودتان پایبند باشید!!!

  • ناشناس
    0

    لا اکراه فی الدین آیه قرآن هست یا نه ؟ وقتی خود دین اجباری نیست چطور حجاب که فرع فرع دین است اجباری میشه ؟؟!!!! یکی جواب می‌دهد ؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها