تسلیت شخصیت های سیاسی برای شهادت رئیس جمهور و همراهان

پس از اعلام شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و همراهان در سانحه تصادف بالگرد، شخصیتهای سیاسی پیام های تسلیتی ارسال کردند که در این گزارش منتشر می شوند.

تسلیت شخصیت های سیاسی برای شهادت رئیس جمهور و همراهان

پیام تسلیت آیت‌الله وحید خراسانی

آیت الله وحید خراسانی در پیامی شهادت رئیس‌جمهور را به محمد مخبر مدیر قوه مجریه تسلیت گفت.

این مرجع معظم تقلید در این پیام که توسط فرزند ایشان ابلاغ شد، فقدان رئیس جمهور مردمی دولت سیزدهم را ضایعه ای تاسف بار خواند و برای ایشان از درگاه خداوند متعال طلب علو درجات کرد./تسنیم

آیت‌الله جنتی: رئیسی نمونه تمام و کمال مدیران انقلابی و ولایی بود

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت:اینجانب ضمن ابراز ناراحتی و همدردی با ملت شریف ایران، شهادت آیت‌الله رئیسی و مجموعه هیئت همراه را محضر رهبر انقلاب و مردم عزیز ایران اسلامی تسلیت و تعزیت می‌گویم و از درگاه خداوند منان، علو درجات و حشر با اهل بیت «علیهم السلام» را برای این شهدای عزیز مسئلت می‌نمایم./

 پیام تسلیت فرمانده کل سپاه به مناسبت شهادت رییس جمهور و همراهانش

سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:سبک و سیره عملی رئیس جمهور شهید که به گوهر تقوا ،اخلاص ،ساده زیستی ،عدالت طلبی، فساد ستیزی ، توکل به خدا و ولایتمداری مزین است ، زیست تراز سبک زندگی و مدیریت علوی را  برای آحاد شیفتگان خدمت بی‌منت و صادقانه به ملت معنا بخشید و پرچم ایثار  و جان دادن در "خیمه ولایت" و "میدان خدمت" را در این سرزمین همچنان برافراشته و راهنمای ایرانیان در آینده پیش رو  قرار داده است.

یاد ، نام ،خاطرات و نقش آفرینی‌های الهام بخش ، حماسی و درس آموز "سیدالشهدای خدمت" در ایفای مسئولیت‌های خطیر و حساس در نظام اسلامی به ویژه طی دوره سه ساله ریاست جمهوری ، به مثابه یک مکتب و الگوی مطلوب بایستی همواره زنده بماند.

پیام تسلیت محسنی اژه ای؛ آیت الله رئیسی یک نیروی مورد وفاق در میان جریان‌های مختلف بود

محسنی اژه ای تصریح کرد: جناب آقای رئیسی پیش از ریاست‌جمهوری، تقریباً غیر از مدت کوتاهی، عمدتاً در مراجع و مراکز مختلف قضایی حضور داشتند و در سال‌های اخیر نیز به یک نیروی مورد وفاق در میان جریان‌های مختلف تبدیل شده بودند. ان‌شاء‌الله ایشان با انبیاء و اولیاء و شهدا محشور شوند و خداوند به ما نیز توفیق دهد که بتوانیم به صورت خستگی‌ناپذیر و مخلصانه در جهت پیشبرد امور کشور حرکت کنیم.

آملی‌لاریجانی: شهید رئیسی در میانه میدان بود

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی ارتحال شهادت گونه و مظلومانه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی و همراهان‌شان در پی حادثه سقوط بالگرد را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف و باعظمت ایران تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، متن پیام تسلیت آیت الله آملی لاریجانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال شهادت گونه و مظلومانه رئیس‌جمهور محترم؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه، دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر محترم امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و همراهان‌شان در پی حادثه سقوط بالگرد در ورزقان غمی جانکاه بر امت و ملت ایران اسلامی رقم زد.

مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در سالیان متمادی در مناصب مختلف خدمت‌گذاری به نظام اسلامی توفیقات بسیاری داشت. ایشان در جایگاه ریاست‌جمهوری همانند سال های خدمت در قوه‌قضائیه و تولیت آستان قدس رضوی، همواره در میانه میدان بود و تلاش های مستمر وی در راستای وظایفش از ویژگی‌های بارز ایشان بود.

از حق متعال مسئلت دارم همان‌گونه که در عرصه‌های مختلف عنایات خاصه خویش را بر نظام اسلامی و مردم عزیز ارزانی داشته است، در این حادثه اخیر هم با الطاف رحیمانه خویش ملت شریف و بزرگ ایران را مورد امتنان ربوبی قرار دهد و آن خادمان عزیز پرتلاش را در جوار رحمت خویش متنعم سازد.

اینجانب بار دیگر این مصیب جانکاه را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف و باعظمت ایران، خانواده های محترم‌ درگذشتگان، اعضای دولت و خدمت‌گذاران نظام اسلامی تسلیت عرض می‌کنم. و از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای آن عزیزان سفر کرده و صبر و اجر برای بازماندگان مسالت می‌کنم.

صادق آملی لاریجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

پیام تسلیت روحانی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دوره‌های یازدهم و دوازدهم، در پیامی شهادت رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز را در پی سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفت.

متن کامل پیام دکتر روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر ناگوار سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور محترم و همراهان، موجب تأثر و نگرانی فراوان شد. متأسفانه این حادثه دلخراش به شهادت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آقای دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز منجر شد و صفحه تلخی در کتاب انقلاب اسلامی ورق خورد.  

انقلاب اسلامی در طول ۴۵ سال گذشته روزهای تلخ بسیاری دیده اما با عنایات الهی و هدایت حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری و حمایت مردم بزرگوار توانستیم این مصائب را به جلوه‌های ماندگار همدلی ملی و اتحاد اجتماعی تبدیل کنیم. بدون تردید این مصیبت بزرگ را نیز با تکریم به‌یادمادنی شهدای گرانقدر توسط مردم عزیز و تقویت انسجام اجتماعی طی خواهیم کرد.  

اینجانب این ضایعه بزرگ و شهادت مسئولان خدمتگزار مردم را به حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی، هیأت دولت، خانواده محترم شهدا و مردم شریف ایران تسلیت عرض کرده و با طلب مغفرت و رحمت برای آن عزیزان، امیدوارم روح شهدا با اولیاء الهی محشور و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در روز میلادشان مهمانشان فرماید.

حسن روحانی

پیام مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان

 بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

إنا لله و إنا إلیه راجعون

 سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور که منجر به درگذشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و هیئت همراه شد، موجب تأثر و تألم گردید.

بنده ضمن تسلیت این حادثۀ ناگوار به رهبری، ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدیده، برای جان‌باختگان این حادثه مغفرت و برای بازماندگان اجر و صبر از بارگاه الهی مسئلت دارم.

تسلیت علی لاریجانی در پی شهادت رییس جمهور کشورمان و همراهانش

علی لاریجانی در پیامی شهادت رییس جمهور و همراهانش را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، متن پیام علی لاریجانی به این شرح است:

حادثه تأثرآور شهادت رئیس‌جمهور محترم و همراهان همگان را سوگوار نمود. برای ایشان و امام جمعۀ بزرگوار تبریز و وزیر خارجۀ تلاش‌گر و استاندار آذربایجان‌شرقی و سایر همراهان رحمت واسعۀ الهی را خواستارم.

ان‌شاءالله خدمات ارزشمند آنان در پیشگاه الهی مرتبتی شایسته برای این سفرکردگان مهیا کرده است.

جلیلی: تلاش برای آرمان‌های انقلاب و خدمت به مردم سرمایه گران‌سنگ رئیسی در پیشگاه خداوند است

نمایندهٔ رهبر انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی در پی شهادت رئیس‌جمهور در پیام تسلیتی نوشت: هم‌زمان با ولادت امام هشتم، خادم آن حضرت و رئیس‌جمهور محبوب ملت ایران پس‌از سال‌ها مجاهدت به شهادت رسید.

تلاش مستمر برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و خدمت به ملت شریف ایران سرمایهٔ گران‌سنگ ایشان در پیشگاه خداوند متعال است.

بی‌گمان جمهور مردم مسیر تعالی و پیشرفتی را که با انقلاب اسلامی انتخاب کرده‌اند، تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری با قدرت و شتاب لازم خواهند پیمود./ فارس

پیام تسلیت سید محمد خاتمی/ شهادت رئیس جمهور و همراهان خدمتگزارشان حادثه‌ای دردناک و خسارت بار است

رئیس دولت اصلاحات با تسلیت شهادت رئیس جمهور کشورمان آن را حادثه‌ای دردناک و خسارت بار خواند.

به گزارش ایسنا، متن پیام سید محمد خاتمی به این شرح است :

سانحه هولناک سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور محترم و خدمتگزار پر تلاش ملت و وزیر امور خارجه خیراندیش و امام جمعه محترم استان آذربایجان شرقی و دیگر همراهان که به شهادت این عزیزان انجامید حادثه‌ای بود دردناک و خسارت بار که امیدوارم لطف ویژه حضرت پروردگار آن را جبران نماید.

ضمن عرض تسلیت به مناسبت این فاجعه از پیشگاه حضرت حق برای این شهیدان عزیز آمرزش و رحمت و علو درجات و برای این عزاداران به ویژه خانواده و بستگان معزز این شهیدان صبر و اجر و سلامتی و برای ملت شریف ایران پایداری امنیت و انسجام و پیشرفت در همه زمینه‌ها مسالت می‌کنم.

سید محمد خاتمی

رئیس‌مجلس: در قلب ملت ایران جا داشتی و یادت جاودانه شد

محمدباقر قالیباف نوشت: عزیز دل ملت ایران، رفیق جان، یار با صفا و صادق امام و رهبری سفرت بخیر. ما را فراموش نکن، دست این برادرت را هم بگیر و سلام ما را به حاج قاسم برسان. به آرزویت رسیدی و عاقبت رجایی شدی.

 پیام تسلیت خانواده شهید سلیمانی در پی شهادت رئیس‌جمهور

 خانواده شهید سلیمانی  شهادت ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور  را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت علی‌اکبر صالحی در پی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه

معاون رئیس‌جمهور پیشین کشورمان در پیامی شهادت رئیس‌جمهور و هیات همراه در سانحه سقوط بالگرد حامل وی و همراهانش را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

إنا لله و إنا الیه راجعون وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‌ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّـهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ أُولئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ

خبر جانکاه و مؤلمة فقدان تعدادی از بهترین عزیزان ملت شریف و بزرگ ایران حضرت آیت الله دکتر رئیسی رئیس جمهور محترم و جانب آقای دکتر امیر عبداللهیان وزیر محترم امور خارجه و حضرت آیت الله آل هاشم نماینده محترم ولی فقیه و امام‌جمعه تبریز و جناب آقای دکتر مالک رحمتی استاندار محترم آذربایجان شرقی و سردار سید مهدی موسوی و عزیزان خلبان و کمک خلبان را به ملت شریف و مقام معظم رهبری و خانواده های مکرم شهدای بزرگوارمان صمیمانه تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای روح بلند این عزیزان علو درجات، غفران و رحمت واسعه الهی مسئلت داریم.

اللهم تغمدهم بواسع رحمتک واسکنهم فسیح جناتک. عاشوا سعیدا و استشهدوا سعیدا

آیت‌الله مکارم شیرازی: آیت‌الله رئیسی نمونه بارز مسئول متعهد و مخلص انقلابی بود

مرجع تقلید شیعیان: آیت‌الله رئیسی نمونه بارز مسئول متعهد و مخلص انقلابی بود و مواضع آگاهانه و توام با حریت او در سراسر جهان مایه عزت و سربلندی امت اسلام شد.

پیام تسلیت احمدی‌نژاد برای شهادت آیت‌الله رئیسی

حادثه تلخ سقوط بالگرد و درگذشت جناب حجه الاسلام والمسلمین آقای رئیسی رئیس‌جمهور، جناب آقای امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، حجه الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز، آقای رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، کادر پروازی و تیم حفاظت را به مقام معظم رهبری، همکاران ایشان در دولت، خانواده و بستگان آن مرحومان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای همه آنان رحمت و مغفرت مسئلت می‌نمایم.

ولایتی شهادت رئیس‌جمهور و همراهان وی را تسلیت گفت

مشاور مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در پی شهادت رئیس جمهور، وزیر خارجه، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و هئیت همراه، پیام تسلیتی صادر کرد.

 متن پیام علی‌اکبر  ولایتی به این شرح است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون 

خبر شهادت آیت الله دکتر رییسی، رئیس جمهور محبوب، مردمی، انقلابی، خادم جمهور و سیدالشهدای خدمت، دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و دکتر رحمتی استاندار آذربایجان شرقی که در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند همه مردم شریف ایران را در غم و اندوه فرو برد. 

حادثه ای تلخ که باعث از دست دادن عزیزانی شد که همه عمر خود را صرف خدمت صادقانه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شجاع ایران کردند.

اینجانب سالهای متمادی و طولانی از جمله در هیئت امنای آستان مقدس حضرت صالح ابن موسی الکاظم (ع) ، از نزدیک افتخار آشنایی با آن شهید بزرگوار، دکتر رئیسی را داشته و از نزدیک شاهد اخلاص، صفای باطن و شوق خدمتگزاری او در تمام این دوران بودم که در مسئولیت های مختلف متبلور بوده است و از دست دادن ایشان، ضایعه بزرگی خواهد بود.

تلاشهای شبانه روزی همکارم شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان در سنگر وزارت خارجه که بی تردید تلاش فراوانی را در این سالها از خود به نمایش گذاشت و ثمرات زیادی در حوزه دیپلماسی به ویژه در جبهه مقاومت به ارمغان آورد و همچنین امام جمعه محبوب، مردمی و ولایت مدار تبریز که طی این سالها شاهد کار و تلاش شبانه روزی و خستگی ناپذیر وی در رفع مشکلات و دغدغه های مردم اصیل و غیرتمند خطه آذربایجان بوده ایم تاسف برانگیز بوده است و البته تلاش ها و ایثارگری های این مجاهدان فی سبیل الله در نزد خداوند و ائمه اطهار(ع) ثبت و ضبط خواهد ماند.

شهادت  این مجاهدان راه اسلام را به محضر امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت بزرگ ایران و بیت معظم، تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال برای آنان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

علی اکبر ولایتی

پیام تسلیت آیت‌الله جوادی‌آملی 

آیت‌الله جوادی‌آملی نوشت: سانحه سنگین و رخداد تلخ ارتحال شهادت گونه رئیس ‌جمهور و امام جمعه گرامى تبریز و وزیر امور خارجه ارجمند و سایر همراهان موجب تألم شد.این مصیبت را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران و بازماندگان تسلیت و مغفرت و اجر شهادت را براى سالکان به مقصد رسیده و خادمان به شهود مقصود بار یافته خواهان و استوارى ایران اسلامى را از خداى سبحان مسئلت دارم.

اسحاق جهانگیری: با آقای رئیسی ارتباطات زیادی داشتم / آقای رئیسی استثنا بودند و جزو افراد مقید بودند

 

ابطحی : سید، خوش اخلاق بود، پرکار بود،متواضع وافتاده بود، می خواست خدمت کند

photo_2024-05-20_10-30-40

محمدجواد آذری جهرمی روی آنتن صداوسیما: فکر نمی‌کردم روزی بخوام اینطوری درباره آیت الله رئیسی صحبت کنم!

تسلیت محمدجواد ظریف در پی شهادت ابراهیم رئیسی و امیرعبداللهیان در صدا و سیما

پیام تسلیت فراجا درپی شهادت رئیس جمهور و همراهان

فراجا در پیامی شهادت رئیس‌جمهور، وزیر امورخارجه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرِ تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از همراهان این افراد در سانحه هوایی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، فراجا در اطلاعیه‌ای که درپی شهادتِ رئیس جمهور، وزیر محترم امور خارجه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرِ تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و ... صادر کرد، آمده است:‌ «با نهایتِ تأثر و تأسف شهادتِ شهیدِ خدمت رییس محترم جمهور آیت الله ابراهیم رئیسی را به ساحت مقدس امام زمان(عج)، فرمانده معظم کل قوا(مدظله‌العالی) و عموم مردمِ شریفِ ایران تسلیت عرض می‌کنیم. آیت الله رئیسی همواره و همیشه دغدغه خدمت به مردم را داشتند و در همین راهِ مقدس جان برکف گذاشتند. خدمات و توفیقات ایشان در منظر و نگاه مردم همیشه به یادگار خواهد ماند.»

در ادامه این پیام تسلیت آمده است:‌ «همچنین فقدان نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه شهر تبریز آیت الله آل هاشم، وزیر محترم امور خارجه جناب آقای امیرعبدالهیان، استاندار محترم و هیأت همراه بر این حزنُ و اندوه افزود، که جا دارد به مردم غیور و  قهرمانِ استان آذربایجان شرقی، خانواده محترم سوگواران و  عمومِ هموطنان تسلیت و تعزیت داشته و از خداوندِ متعال صبری عظیم و جزیل برای بازماندگان آرزو می‌کنیم.»

فراجا در پایان ضمن همدردی با «ملتِ بزرگ و سلحشور» اعلام کرد: «تلاش و مساعیِ لازم برای تأمین امنیت عمومی و برگزاری مراسم باشکوهِ وداع با بزرگانِ انقلابِ اسلامی را به‌کار خواهد بست.»

پیام تسلیت سید حسن خمینی

سید حسن خمینی نوشت؛ وجود آرامش بخش حضرت آیت الله خامنه ای در این شرایط، همچون لنگرگاهی ثبات آفرین برای کشور ماست

 به گزارش جماران، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین خمینی در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

حادثه دلخراش سقوط هلیکوپتر و شهادت ناباورانه رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، استاندار و همراهانشان، مایه تأثر شدید شد.

اینجانب از سالها قبل با شهید حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی آشنایی و معاشرت داشتم. صفای باطن، تواضع و شوق خدمتگزاری به مردم مهم ترین ویژگی او در تمام این ادوار بود. ارتقاء مسئولیت های رسمی، هیچ گاه باعث دگرگونی روحیات این روحانی خدمتگزار نشد. ارادت قلبی شهید رئیسی به امام چنان بود که در مهم ترین سالهای مسئولیت در قوه قضائیه و ریاست جمهوری نیز آن را فراموش نکرد و بر آن مداومت می ورزید.

همچنین لازم می دانم از امام جمعه ی محبوب و مردمی تبریز آیت الله آل هاشم و دیپلمات نجیب و محترم جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان یاد کنم و خدمات آنان در این سالها را تکریم کنم.

ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و طلب صبر برای آنها، حشر این شهیدان با اولیاء الهی را از خداوند خواستارم.

بدون شک، وجود آرامش بخش حضرت آیت الله خامنه ای در این شرایط، همچون لنگرگاهی ثبات آفرین برای کشور ماست. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تشکیل خود با حوادث بسیار سختی رو به رو بوده است و از تمام آنها با سلامت عبور کرده است. همانگونه که پیوند عمیق میان امام و ملت ایران در دهه اول انقلاب توانست کشور را بیمه کند، امروز نیز تدبیر رهبری انقلاب و هوشمندی مردم باعث عبور از این روزها خواهد شد. ان شاءالله 

سید حسن خمینی

31 اردیبهشت ۱۴۰۳

 

 ظریف تسلیت گفت

محمدجواد ظریف نوشت: شهادت ریاست گرانقدر جمهوری، برادر عزیزم وزیر امور خارجه و دیگر شهدای ارجمند حادثه دردناک دیروز را تسلیت عرض می کنم. رضوان الهی برای شهدا، آرامش و شکیبایی برای بازماندگان و همبستگی و بهروزی برای مردم ایران آرزومندم.

photo_2024-05-20_07-50-18

استوری پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی/رئیس جمهور داماد امام جمعه مشهد بود

photo_2024-05-20_07-48-22

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها