خبر فوری گزارش می دهد؛

اصلاح‌طلبان در «برزخ» /حضرتی: مردم از اصلاح‌طلبان راضی نیستند، بزرگان اصلاحات هوشیار باشند/رحیمی: اگر راهبردها اصلاح شود اختلافات هم حل‌شدنی است

نگاه ها به اختلافات در جریان اصلاحات متفاوت است، برخی معتقدند مردم از رویه و رویکرد این جریان راضی نیستند و باید هوشیار بود، برخی نیز معتقدند اصلاح طلبان همچنان مورد حمایت مردم هستند.

اصلاح‌طلبان در «برزخ» /حضرتی: مردم از اصلاح‌طلبان راضی نیستند، بزرگان اصلاحات هوشیار باشند/رحیمی: اگر راهبردها اصلاح شود اختلافات هم حل‌شدنی است

فاطمه علی اصغری- رنگ انسجام در جریان اصلاحات در حال کمرنگ شدن است، علنی شدن اختلافات داخلی در درون برخی تشکل های اصلاح طلب، خروج برخی احزاب از سازوکار شورای عالی سیاستگذاری و بالا گرفتن انتقادات از رویه ها و رویکرد عارف به عنوان یکی از لیدرهای اصلی اصلاحات، این جریان را در فاصله یک ساله باقیمانده تا انتخابات مجلس با چالش روبرو کرده است. کار حتی به هشدارهای بزرگان و شاخصین چپ گرا چون بهزاد نبوی هم رسیده است که نگران از دست دادن کرسی های قدرت هستند.

راهبردهای اصلاح طلبان باید تغییر کند

الیاس حضرتی قائم مقام حزب اعتماد ملی که تشکل متبوعش با اختلافات درون تشکیلاتی روبرو شده است، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری با اشاره به اینکه در بدنه اصلاحات با فقدان یک رویکرد مشخص روبه رو هستیم، تاکید کرد: آنچه امروز در مجموعه های اصلاح طلب در حال شکل گیری است با رویکردهایی که در ابتدا و شروع کار مدنظر اصلاح طلبان بود بسیار تفاوت دارد.

وی افزود: تلاش ها و راهبردهای تعیین شده از سوی دوستانمان در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در طول چند سال اخیر قابل کتمان نیست اما نکته قابل اهمیتی که باید به آن اشاره کرد این است که مردم در وضعیت فعلی از اصلاح طلبان رضایت کافی ندارند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: برخی از تصمیمات و رویکردهایی که از سوی دوستانمان در مجموعه شورای عالی سیاستگذاری اتخاذ شده خلاف نظر سایر تشکل های سیاسی اصلاح طلب بوده و این روند اختلافاتی ایجاد کرده است که قطعا باید در جهت رفع آنها وارد عمل شد.

حضرتی تاکید کرد: ما انتظار داریم تا برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی یک بازنگری جدی را در رویکردهای اصلاح طلبان شاهد باشیم و گرنه قطعا با این رویه در انتخابات مجلس یازدهم پیروزی برای ما حاصل نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه لازم است در رویکردها تجدید نظر جدی صورت گیرد، اظهار کرد: اگر بخواهیم با روند فعلی در مجموعه اصلاح طلبان مسیر را ادامه دهیم قطعا معنای کلمه وحدت در بدنه جریان اصلاحات از بین خواهد رفت. امیدوارم با هوشیاری بزرگان اصلاح طلب هرچه سریعتر مشکلات موجود برطرف شود و شاهد تعیین رویکردها و راهبردهای جدید در بدنه اصلاح طلبان باشیم روندی که قطعا مورد استقبال تمامی تشکل های این جریان قرار خواهد گرفت.

اختلافات در بدنه اصلاح طلبان طبیعی است/ مشکلات را حل می کنیم

علیرضا رحیمی نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی اما نگاه متفاوتی به این اختلافات دارد و معتقد است می توان از این مرحله نیز عبور کرد. او در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری با بیان اینکه وجود اختلاف در بدنه احزاب و تشکلهای سیاسی هم فکر امری طبیعی است، اظهار کرد: اصلاح طلبان نیز به مانند هر جریان فکری به دلیل وجود احزاب و تشکل های مختلف در ساختار خود با اختلافاتی به خصوص در اتخاذ تصمیم گیری درباره موضوعات مختلف روبه رو هستند که از منظر بنده قطعا این رویه طبیعی به نظر می رسد.

وی افزود: بدون شک اگر بنا باشد دامنه فعالیت اصلاح طلبان طی ماه های آینده باتوجه به برگزاری انتخابات مجلس بیشتر از شرایط فعلی باشد ما باید در جهت حل مشکلات وارد عمل شویم.

این نماینده اصلاح طلب مجلس تصریح کرد: اصلاح طلبان امروز در ساختار و مرجعیت اصلی خود با مشکلی روبه رو نیستند و تنها وجود برخی از اختلاف سلیقه ها در نحوه تصمیم گیری ها سبب شده است که برخی از نگرانی ها از سوی علاقمندان به این جریان مطرح شود که حل این دغدغه ها قطعا روند بهتری را برای این تشکل رقم خواهد زد.

رحیمی با اشاره به اینکه اصلاح طلبان هنوز هم برخلاف اظهارنظر برخی از رقبا جریان مقبول و مورد حمایت مردم به عنوان ارکان نظام اجتماعی کشور هستند، گفت: برای حفظ این رویه قطعا لازم و ضروری است که بازنگری جدی در برخی از رویکردها و راهبردهای مجموعه اصلاح طلبان صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اختلافات در بدنه اصلاح طلبان از منظر بنده امری حل شدنی است که امیدوارم دوستانی که در راس این مجموعه قرار دارند با اتخاذ تدابیر لازم در جهت رفع آن اقدام کنند تا پایگاه مردمی که این جریان از سال ۹۲ برای شکل گیری آن زحمت کشیده است دچار مشکل نشود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • اسلامی
    0

    اصلاح طلب یا افسادطلب،(غربگرا)هیچ فرقی باهم ندارند،هردو تشنه قدرتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها