عضو فراکسیون کارگری مجلس: یک نفر از کارگران هفت‌تپه در بازداشت است/ باید حق آزادی بیان برای مردم محترم شمرده شود/ کارگران هفت‌تپه حق داشتند که اعتراض کنند/ باید حق اعتصاب برای کارگران را در نظر بگیرند/ کارگران هیچ قصد سوئی ندارند

یک عضو فراکسیون کارگری مجلس گفت: باید عادت کنیم که حرف مخالف را بشنویم و کارگران کشت و صنعت هفت تپه هیچ قصد سوئی ندارند آن‌ها می‌خواهند که این کشت و صنعت دست نااهل و نامحرم نیفتد.

عضو فراکسیون کارگری مجلس: یک نفر از کارگران هفت‌تپه در بازداشت است/ باید حق آزادی بیان برای مردم محترم شمرده شود/ کارگران هفت‌تپه حق داشتند که اعتراض کنند/ باید حق اعتصاب برای کارگران را در نظر بگیرند/ کارگران هیچ قصد سوئی ندارند

سهیلا جلودارزاده نماینده تهران در مجلس و عضو خانه کارگر در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به دستگیری کارگران در هفت‌تپه و فولاد اهواز، گفت: تعدادی از کارگران هفت‌تپه و فولاد دستگیرشده بودند که این‌ها نماینده کارگران بودند و در رابطه با حقوق معوقشان مذاکره می‌کردند. درحالی‌که طبق قانون این افراد باید در مصونیت باشند.

او ادامه داد: کارگران بازداشت‌شده آزاد شدند و تنها یک نفر از کارگران هفت‌تپه در بازداشت به سر می‌برد که البته در آستانه آزادی است.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم امنیتی نشدن مشکلات کارگران، تاکید کرد: در کشور ما به دلیل حساسیت زیادی که نسبت به انقلاب اسلامی وجود داشته از روزهای اول مردم اعتراضات را برنمی‌تافتند اما طبق قانون حق اعتراض به مردم داده‌شده و همه‌چیز مانند اوایل انقلاب نیست. انقلاب به‌محض اینکه جا می‌افتد حتی فرزندان خود را محدود می‌کند و حتی رسم است که می‌گویند فرزندان خود را می‌خورد.

جلودارزاده گفت: باید حق آزادی بیان برای مردم محترم شمرده شود و مردم بتوانند نظراتشان را بگویند بخصوص در مسائل مربوط به حقوق حقه‌شان. زمانی که مردم می‌بینند کارشان به‌جایی نمی‌رسد باید از طریق تشکل‌ها، شکایت و یا اعتراضات عمومی حرفشان را بگویند. ما بارها خواسته‌ایم که حق اعتصاب را بخصوص برای کارگران در نظر بگیرند و این موضوع در تمام دنیا وجود دارد.

او ادامه داد: باید عادت کنیم که حرف مخالف را بشنویم و کارگران نیشکر هفت تپه هیچ قصد سوئی ندارند و می‌خواهند از اموال این ملت و کشت و صنعتی که مساحت حدود 5 کشور را شامل می‌شود، محافظت کنند. آن‌ها می‌خواهند که این کشت و صنعت دست نااهل و نامحرم نیفتد. به‌واقع نشان داده‌شده که این اهلیت تاکنون وجود نداشته و حالا که به توافق رسیده‌اند امیدواریم این اهلیت هم به وجود بیاید.

این عضو خانه کارگر گفت: کسی که کشت و صنعت عظیم را خریداری می‌کند، نتوانسته حقوق آن را بدهد و به‌اندازه کاری که کرده وام گرفته و بدهی آورده است. بنابراین کارگران حق‌ دارند حتی به‌عنوان یک شهروند و نه به‌عنوان کسی که زندگی‌شان به این کشت و صنعت مربوط می‌شود هم اعتراض کنند.

منبع: اعتمادآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • اکبر
    0

    در حالی که دولت به هر بهانه ای حقوق کارمندان را افزایش می دهد کارگران باید برای دریافت دستمزد معوقه شان زندان بروند واین عین بی عدالتی است انشاا... رئیس جمهور اینده از طبقه کارگری باشد نه کارمندی!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها