روحانی: اگر بدانیم با ملاقاتی منافع ملی تامین و کشور آبادتر می‌شود، دریغ نخواهیم کرد / عده‌ای انگار نمی‌خواهند پنبه را از گوش خود در بیاورند

رئیس جمهوری با تاکید بر این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اصلاحاتی که در ذهن جامعه ما به وجود آورد یکسان بودن مردم روستانشین و شهرنشین بود گفت: توسعه روستاها از دستاوردهای مهم انقلاب بود.

روحانی: اگر بدانیم با ملاقاتی منافع ملی تامین و کشور آبادتر می‌شود، دریغ نخواهیم کرد / عده‌ای انگار نمی‌خواهند پنبه را از گوش خود در بیاورند

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در همایش ارائه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در توسعه زیرساخت های روستایی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: بسیار روز پرنشاطی برای من و همه خادمان ملت به ویژه خادمان روستاییان عزیز ما است. به نظر من بعد از انقلاب اسلامی تفکر و دیدگاه جامعه نسبت به شهر و روستا تغییر کرد.

وی ادامه داد: در میان فاصله ها و یا شکاف های اجتماعی جامعه، می بینیم مرد، زن، ثروتمند، فقیر، با سواد، ‌ بی سواد با مهارت و بی مهارت، یکی از طبقه بندی ها طبقه بندی بین شهر و روستا بود.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: روستایی بودن قبل از انقلاب توام با خودکم بینی بود و طرف با شرمساری می گفت من روستایی و دهاتی ام، و شهرنشینی و شهری بودن مخصوصا مرکز نشین بودن به عنوان یک افتخار بود. می گفت من اهل فلان شهرم یا اصلا تهرانی ام یا اصلا در تهران متولد شدم. یکی از افتخارات این بود که در شهر تهران متولد شود. چنین تفکری در جامعه قبل از انقلاب حاکم بود. در جوامع و مجامع ما گویی شهری بر روستایی از لحاظ فکری، علمی، ‌تمدنی برتری داشت.

رئیس جمهوری افزود: اما پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اصلاحاتی که در ذهن جامعه ما به وجود آورد یکسان بودن مردم روستانشین و شهرنشین بود و حتی بعد از انقلاب نوعی تقدس یافت که کسی بگوید من روستایی ام که این نکته بسیار مهمی است.

منبع: انتخاب

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • گرانی
    0

    اینجور حرفها را خوب میزنید و تجزیه و تحلیل میکنید. اینها مهم نیست. کاشکی میتوانستید به همین صورت فکری به حال گرانیهای کمر شکن مردم بدبخت بیچاره هم بکنید.

  • محسن احمدی
    0

    بک با ر مذاکره کردی ودلار سه هزارتومانی راکردی پانزده هزار تومان گوشت سی هزارتومانی را کردی یکصدوبیست هزارتومان برنج ده هزارتومانی را کردی بیست وپنج هزار تومان مسکن متری پنج هزار تومانی را کردی متری بیست هزار تومان وهزار منفعت دیگر که با مذاکره به این مردم نرساندی. تورا خدا ما را که ز مذاکرات تو خیری نیست بیش از این شر مرسان .

  • عابر پیاده
    0

    یک لبخند بی ارزش هرگز بهای استقلال و حاکمیت ایران نمی شود --- آقای روحانی رئیس جمهور محترم!!! پنبه در گوش کسانی است که بیش از یک قرن نعره ها و چپاولگریهای پیوسته ی دشمنان غربی علیه استقلال و علیه حقوق حاکمیت و منافع ملی مشروع ایران را نمی شنوند و نمی بینند و استقلال و حقوق حاکمیت و منافع ملی مشروع کشور خود را در پای میزهای مذاکره ی سازشهای ظالمانه علیه مردم و نظام و انقلاب مردمی خویش به پای یک لب خند بی ارزش از این استعمار گران حرفه ای فرتوت مردنی زیر عبای پوسیده ی دیپلماسی چاپلوسی تشنه ی روابط خفت بار با دشمنان قسم خورده ی دیرینه که آثار ویرانگر آن را در همه جا و در نزدیکی خود روزانه می بینیم قربانی می کنند و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. ایران اسلامی انقلابی دولتی را می خواهد که در خنثی سازی توطئه های خونین و ویرانگر دشمنان قسم خورده در منطقه و جهان نهایت فعالیت علمی و عملی را داشته باشد و با توکل صاداقانه به خداوند توانا و با تواناییها و امکانات عظیمی که خداوند در اختیار آن قرار داده است هرگز در مقابل این توطئه ها وا ندهد و زانو نزند و هرگز تسلیم نشود.

    نظرات شما -
    • یه نفر
      0

      معلومه تحریمها خوب بهت ساخته!!!

  • سید حمید
    0

    اقای روحانی کدام پیشرفت ؟ شما چرت و پرت میگویید دوست نامحترم ...عملا روستاها رها شده اند فاصله طبقاتی را نمیبینید یک روستایی کار میکند هیچی نصیبش نمیشود اگر قصد مهاجرت به شهری مانند تهران را داشته باشد کارتن خواب خواهد شد متاسفانه شما شیوه اشتباهی در برخورد با مردم انتخاب کرده اید سعی کنید صادقانه صحبت کنید تا مردم اینگونه با نفرت خطابتان نکنند و شما را دولت تزویر و فریب نخوانند در روستای ما مردم از دولت جنابتان بیزارند دکتر

  • یک بنده خدا
    0

    سلام بر شما آقای روحانی / من از اول اصولگرا بودم اما از زمانی که شما ریاست جمهوری رو به دست گرفتین تا الان طرفدار شما ویه اصلاح طلب 2 آتیشه هستم/ شما اگر دلار رو بکنید ۱۰۰۰۰۰ تومن هم من بازم قبولتون دارم چون این ملت حقشه !

  • اا
    0

    علت مهاجرتها چیست.

  • سیدجواد
    0

    درعجبم ازاین رووووو.......

    نظرات شما -
    • من
      0

      در عجبم از عقل شما!!!!!!!!!!!!!!

  • محمد
    0

    باز باران با ترانه .......

  • حسین امیرپور
    0

    سلام شاید بعضیها فوری بیاد کفته های آقای روحانی نظیر دیوانه خواندن شخصی که با آمریکا مذاکره کند را بیاد بیاورند و ان را برای خود استدلال کنند؟ اما آیا هیچ به این موضوع فکر کرده ایم که خود روحانی هم ان جمله را در خاطر دارد؟ پس اگر کمی زیرکانه به این موضوع و تغییر صددرصدی نظر ایشان فکر کنیم به دو مطلب میرسیم اول شاید کمبودها باعث این عملکرد شده؟ ولی اگر عاقلانه فکر کنیم هنوز مشکلمان از ظواهر به این حد نرسیده و این کاملا مشهود هست یعنی زمان گفتن اینجمله موقعیت اقتصادی مملکت نسبت به الان حتی بدتر بود!!! پس چه جیزی به این رویکرد کمک کرده؟ علت ساده هست حتی آقای ترامپ در مورد مذاکره هم بلوف میزد؟؟؟ و روحانی و حتی اروپا به این موضوع پی بردن. حتی از ترس و نگرانی از لابیها حاضر به یک عکس هم نمیشود و این را خواهید دید. به قول خودش ایرانیها مذاکره کننده خبره ایی هستند. ایندفعه ترامپ چوب رسوایی را بر خود زد و بدرد چکنم گرفتار شد . و چارهایی جز بهانه های واقعا خنده دار ندارد. خواهید دید .

  • کدخدا
    0

    سلام قافییه رابا فروش زمان به طرف نبازی شیخ حسن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها