قطر بر هک خبرگزاری این کشور تأکید و از مشخص شدن نتایج اولیه آن خبر داد

وزارت کشور قطر اعلام کرد پس از تلاش تیم تحقیقاتی، نتایج اولیه مربوط به هک خبرگزاری رسمی این کشور و طرف‌هایی که اقدام به این موضوع کرده‌اند، مشخص شده است.

قطر بر هک خبرگزاری این کشور تأکید و از مشخص شدن نتایج اولیه آن خبر داد

وزارت کشور قطر با صدور بیانیه‌ای از نتایج اولیه تحقیقات مربوط به هک خبرگزاری رسمی این کشور «قنا» و صفحه‌های آن در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

بر اساس گزارش سایت وزارت خارجه قطر، در این بیانیه آمده است: در این عملیات هک از روش‌های مبتکرانه و فن‌آوری بالا و از یک شکاف الکترونیکی در سایت قنا استفاده شده و تیم تحقیق موفق شده‌اند طرف‌هایی که این هک از طریق آن انجام شده، مشخص کنند؛ تحلیلات داده‌های الکترونیکی ادامه دارد و عاملان این موضوع تحت تعقیب قانونی و قضایی قرار خواهند گرفت.

در ادامه این بیانیه ذکر شده است: به محض پایان تحقیقات تیم تحقیق، در یک کنفرانس مطبوعاتی نتایج مربوط به هک خبرگزاری اعلام خواهد شد.

وزارت کشور قطر در پایان از «اف‌بی‌آی» (اداره تحقیقات فدرال و یا پلیس فدرال آمریکا) و «ان‌سی‌ای» (آژانس ملی مبارزه با جرایم بریتانیا) برای حسن همکاری در کشف عوامل پشت پرده هک خبرگزاری این کشور تشکر کرد.

قطر در 24 ماه گذشته «می» از هک شدن خبرگزاری رسمی‌اش خبر داد و اظهاراتی که در آن زمان از «تمیم بن حمد» امیر این کشور بر روی سایت مذکور قرار گرفت، منجر به تنش‌های شدید کنونی میان دوحه و عربستان، امارات و بحرین شد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها