آزادی دو منطقه جدید و هلاکت 200 داعشی در ادامۀ عملیات آزادسازی موصل عراق

در ادامۀ عملیات آزادسازی موصلِ عراق از اشغال داعش، ده‌ها تروریست داعشی به هلاکت رسیده و مناطقی دیگر از این شهر آزاد شده‌اند.بنا به اعلام عبدالامیر رشید یار الله، فرمانده عملیات استان نینوا، یگانی از ا...

آزادی دو منطقه جدید و هلاکت 200 داعشی در ادامۀ عملیات آزادسازی موصل عراق

در ادامۀ عملیات آزادسازی موصلِ عراق از اشغال داعش، ده‌ها تروریست داعشی به هلاکت رسیده و مناطقی دیگر از این شهر آزاد شده‌اند.

بنا به اعلام عبدالامیر رشید یار الله، فرمانده عملیات استان نینوا، یگانی از ارتش عراق روستای العرکوب در شمال موصل را از اشغال داعش آزاد کرده و پرچم عراق را بر فراز ساختمان‌های آن برافراشتند.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد دو خودروی بمب‌گذاری‌شده و دو خمپارهانداز متعلق به تروریست‌ها در روستای العرکوب منهدم شدند و شماری از عناصر تکفیری نیز به هلاکت رسیدند.



سه دستگاه خودرو و سه بولدوزر در محور شمالی موصل منهدم و بیش از 55 تن از عناصر تروریستی کشته شدند.

در محور شرقی موصل نیز یک انبار بمب و مهمات حاوی دو خودروی بمب‌گذاری‌شده منهدم شد.

در همین حال، در درگیری‌های نیروهای ارتش با عناصر تکفیری که با حملات هوایی هواپیماهای ائتلافی همراه بود، 45 تن از عناصر مسلح به هلاکت رسیدند.

نیروی پلیس فدرال عراق در محور جنوبی ساحل غربی نیز هفت خودروی بمب‌گذاری‌شده را منهدم کردند و بیش از 86 تن از شبه‌نظامیان مسلح داعش را به هلاکت رساندند. پیش‌ازاین نیز در منطقۀ مذکور 28 تن از عناصر تکفیری کشته شده بودند.

آزادی روستای شکرن در غرب موصل

خبرگزاری الفرات نیوز نیز گزارش داده است، نیروهای مردمی با کمک نیروهای پلیس فدرال عراق در غرب موصل روستای شکرن را پس از به هلاکت رساندن شمار زیادی از عناصر تروریستی آزاد کرده‌‌اند.

ساکنان چند منطقه در جنوب شرق موصل از محاصره رها شدند

همچنین سایت اعلام حربی در گزارشی نوشت، نیروهای پلیس فدرال عراق در جنوب شرق موصل، شماری از اهالی محله‌های انتصار، سلام و سومر را که در محاصرۀ عناصر داعش بودند، آزاد کردند.

ساکنان این مناطق، پس از درگیری‌های شدید نیروهای عراقی با تروریست‌های داعش و واردکردن خسارت‌های سنگین به عناصر تکفیری، از محاصره رها شدند و به اردوگاه‌های امن انتقال یافتند.

حملات تروریستی در عراق ؛ 3 کشته و 12 زخمی

عراق همچنین شامگاه شنبه (11 دی) هدف حملات تروریستی قرار گرفت که در اثر آن سه نفر کشته و 12 تن زخمی شدند.

در انفجار تله انفجاری در محله الیرموک در نزدیکی راه‌آهن غرب بغداد، یک شهروند عراقی زخمی شد.

به گزارش سایت السومریه نیوز عراق، انفجار یک بمب مغناطیسی در بزرگراه القنات در شرق بغداد نیز دو زخمی برجا گذاشت.

سعد معن، سخنگوی عملیات بغداد نیز از انفجار 5 تلۀ انفجاری در منطقۀ شعله در شمال غرب پایتخت عراق خبر داد که در اثر آن یک نفر کشته شد و شش تن زخمی شدند.

این حملات در حالی صورت گرفت که روز گذشته (شنبه، 11 دی) دو انفجار هم‌زمان، بازار منطقۀ السنک در مرکز بغداد را لرزاند و 28 کشته و بیش از 50 مجروح برجا گذاشت.

به گزارش سایت السومریه نیوز، یک منبع محلی در استان دیاله نیز از حملۀ عناصر داعش به منطقۀ‌ مرزی میان استان دیاله و صلاح‌الدین خبر داد که در اثر آن دو تن از نیروهای داوطلب مردمی کشته شدند.



در این حمله که در منطقه المطیبجه در 95 کیلومتری شهر بعقوبه صورت گرفت، همچنین سه نفر زخمی شدند.

عملیات آزادسازی موصل، مرکز استان نینوا، از 26 مهر 1395 با شرکت ده‌ها هزار تن از نیروهای ارتش و پلیس عراق و با همراهی نیروهای بسیج مردمی و پیش‌مرگ کُرد، آغاز شده است.

بخش‌هایی از شمال و غرب عراق از دست‌کم دو سال قبل (2014 میلادی)، بعد از حملات و پیشروی تروریست‌های داعش، با درگیری، خشونت و جنایات هولناک از سوی تروریستهای داعش مواجه شد.

منبع: پرس تی وی

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها