در هندوستان چه می‌گذرد؟ / نسل‌کشی مسلمانان یا جنگ داخلی!

طبق گزارش گاردین، هندوها به جان اقلیت مسلمانان افتاده و هم زمان پلیس هند در بسیاری از موارد کنار ایستاده و یا حتی به کمک هندوها رفته و در کشتار مسلمانان به آنها ملحق شده است.

در هندوستان چه می‌گذرد؟ / نسل‌کشی مسلمانان یا جنگ داخلی!

در یک ظهر آفتابی در سالهای دور همه مردم به یک پیرمرد خیره شده بودند؛ پیرمردی رنجور و خسته که به علت اعتصاب غذا در بستر بیماری و مرگ افتاده بود.

مردم هند از هندو و مسلمان اشک ریزان به حال و روز پیرمرد می‌نگریستند و با هر زبان و مسلکی که بلد بودند برای بقای او دعا می‌کردند. مسمانان و هندوها به پیرمرد قول دادند که نزاع و جنگ را کنار بگذارند؛ به شرطی که او اعتصاب غذا را بشکند.

پیرمرد سرانجام قبول کرد؛ کمی آب پرتقال خورد؛ سکوت سنگین هندوستان شکست و همه مردم غریو شادی سردادند. مسلمان و هندوها اشک ریزان یکدیگر را به آغوش کشیده و نزاع به پایان یافت.

حالا چند دهه از مرگ پیرمرد دوست داشتنی هند یعنی مهاتما گاندی می‌گذرد. در طول این چند دهه بارها و بارها عهدی که با رهبر هند بسته شده بود، شکست؛ اما این بار قضیه فرق دارد. هندوها قصد دارند یک نسل کشی علیه مسلمانان شبه قاره راه بیندازند.

چرا درگیری‌ها در هند اوج گرفت؟

ماجرا از زمانی آغاز شد که دولت هند حدود 60 روز قبل قانونی تصویب کرد که طبق آن غیر هندی‌ها تنها به شرط مسلمان نبودن تابعیت هندی دریافت می‌کنند. این قانون مورد حمیات نارندرا مودی(نخست وزیر هندوستان) که تمایلات ملی گرایانه و تا حدی نژادپرستانه دارد، قرار گرفت.

مسلم بود که این قانون تبعیض آمیز مورد اعتراض مسلمانان هند قرار می‌گیرد. مسلمانان به خیابانها ریختند و به این قانون اعتراض کردند اما هندوها که اکثریت هندوستان را تشکیل می‌دهند در مقابل معترضین مسلمان قرار گرفته و جنگی خونین راه افتاد.

هندوستان؛ در مسیر نسل کشی

بر اساس گزارشی که گاردین انگلیس از شرایط هندوستان ارائه داده، اوضاع مسلمانان این کشور وخیم است و هر لحظه بیم آن می‌رود که نوعی نسل کشی در این کشور راه بیفتد. طبق گزارش گاردین، هندوها به جان اقلیت مسلمانان افتاده و هم زمان پلیس هند در بسیاری از موارد کنار ایستاده و یا حتی به کمک هندوها رفته و در کشتار مسلمانان به آنها ملحق شده است.

گاردین در ادامه گزارش داده است که هندوهای متعصب در خیابانها جلوی مردان را گرفته از آنها درخواست کارت شناسایی می‌کنند، اگر کسی امتناع کند به زور وی را مجبور می‌کنند تا کارت شناسایی خود را نشان دهد و در غیر اینصورت در اقدامی توهین آمیز نگاه می‌کنند ببینند ختنه کرده است یا نه! اگر اثبات شود که مسلمان است شروع به ضرب و شتم وی به قصد کشتن وی می‌کنند.

در حالیکه بسیاری از کشورها درگیر ویروسی به نام کرونا هستند، هند درگیر ویروسی انسانی شده است. طبق گزارش ناظران سازمان ملل وضعیت مسلمانان این کشور هر لحظه بیشتر به شرایط بحرانی نزدیک شده و اگر اقدامی از جانب سازمانهای اسلامی یا بین المللی صورت نگیرد، بیم آن می‌رود که نوعی فاجعه از قبیل نسل کشی روهینگیا یا نسل کشی توتسی‌ها در رواندا به وقوع بپیوندد.

اقدامات ایران در مقابل جنایتکاران هند

اما در این بین، جمهوری اسلامی ایران چه کرده است؟ رهبر معظم انقلاب در پیامی ضمن اعلام این که قلب مسلمانان جهان از کشتار اخیر جریحه‌دار است، خواستار توقف این فجایع شدند و دولت هند را موظف دانستند تا در مقابل هندوهای افراطی و احزاب طرفدار آنها بایستد.

در حساب توییتری مقام معظم رهبری این پیام در مورد کشتار مسلمانان هند آمده است: " قلب مسلمانان جهان از کشتار مسلمانان در هند جریحه دار است. دولت هند باید در مقابل هندوهای افراطی و احزاب طرفدار آنها بایستد و با توقف کشتار مسلمانان ، از انزوای خود در جهان اسلام جلوگیری کند."

این پیام با استقبال نخست‌وزیر پاکستان مواجه شد که له زبان فارسی از انتشار پیام قدردانی کرد. تشکری که نشان می‌دهد اسلام‌آباد علاقه‌مند به یارگیری در میانه اختلاف با هند است. با این حال عمران‌خان به‌خوبی می‌داند روابط تهران و دهلی به‌ویژه در توسعه بندر چابهار تا چه اندازه استراتریک است.

اما دولت در این رابطه چه اقداماتی انجام داده است؟ وزیر خارجه کشورمان روز گذشته در پیامی جنایات هند را محکوم کرد. محمد جواد ظریف ضمن محکومیت خشونت‌های سازمان یافته علیه مسلمانان هند، تاکید کرد: ایران، قرن‌ها دوست هند بوده است. از مقامات هند می‌خواهیم که رفاه «همه» هندی‌ها را تضمین کنند.

بعد از این اتفاق، وزارت خارجه هند در واکنش به اظهارات وزیر خارجه ایران، دیپلمات ارشد ایران در دهلی را احضار کرد. تمام کنش و واکنش ایران و هندوستان به این ماجرا همین بوده است.

جمهوری اسلامی ایران همیشه خود را مدافع مسلمانان مظلوم در سراسر دنیا می‌دانسته است؛ با این حال، به نظر می‌رسد واکنش مقامات کشورمان و به خصوص دولت به این حادثه کافی نبوده است. بسیاری معتقدند شاید اگر این اتفاق در لبنان یا فلسطین رخ می‌داد واکنشها متفاوت بود اما شرق عالم اسلامی از نظر ما دور افتاده است.

مشخص است که رابطه جمهوری اسلامی ایران با دولت هند مساعد است و پس از اینکه بن سلمان پروژه نفوذ خود در پاکستان را آغاز کرد، این رابطه دوستانه وثیق‌تر هم شده است(در رابطه با این مطلب اینجا بخوانید). با این حال، نباید حقیقت و آرمان را فدای مصلحت کرد. جدا از هند، مسلمانان شرق وضعیت بسیار نامناسبی دارند.

مسلمانان روهینگیا در میانمار، مسلمانان اویغور در چین و حتی مسلمانان داغستان در روسیه همگی در شرایط نامناسبی هستند. این امر که بعضی از مسلمانان این مناطق تفکرات سلفی دارند یا روابط کشور ما با دولتهای مسلط بر این جماعت مساعد است، دلیلی بر این امر نمی‌شود که وظیفه انسانی خود را که سالها است ادعای آن را داشته و آرمان اساسی خود می‌دانیم، فراموش کنیم.

وضعیت مسلمانان هندوستان هر لحظه بغرنج تر می‌شود، امید است تا زمانی که دیر نشده کاری انجام دهیم.

منبع: خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • جلیل
    0

    چقدر ما مسلمانان بی اتفاق هستیم اگر چهار تا مسیحی را بکشید ببینید مسیحیان جهان چکار میکند

  • علی
    0

    200000000مسلمان این قدر بدون تشکیلات و بی برنامه اند یعنی؟ جای این دل سوزاندن های الکی که به هیچ جا هم نمی رسد راه هایی که خودشان می توانند خودشان را قوی کنند به آن ها یاد بدهید.

  • سعید
    0

    مسلمانان سنی اساسا مسلمان نبوده و به شخصه دغدغه ویژه ای در این خصوص ندارم اما بلحاظ نوع دوستی امیدوارم سازمانهای بین المللی به وظایف خود عمل کنند.

    نظرات شما -
    • منصور
      0

      راست می گی سنی ها مسلمان نیستن اگه شما مسلمان هستید نوش جان تون مرد نا مسلمون من که شیعه هستم به شما سفارش میکنم برو اسلام رو از سنی ها یاد بگیر برو ببین همه شون یا حافظ قرانن یا لا اقل قران رو درست می خونن اونوقت بچه شیعه ها فقط یاد گرفتن پیرهن آستین بلند بپوشن و ادای آدم خوبا رو در بیارن برو خدا به راه راست هدایتت کنه در ضمن کار به شیعه و سنی نداشته باشید اگر همچین اتفاقی توی عربستان افتاده بود صدا و سیما بجای سرود ملی هم اخبار اونجا رو نشون میداد

    • فرهاد صمدی نارمکی
      0

      آقارسول ا... می فرمایند اگر مسلمانی اون سر دنیا به هش ظلمی بشه و تو إمسلمان نسبت به او بی تفاوت باشی مسلمان نیستی (ضمناًآقارسول ا... فرموده اند که《 مسلمان》 نگفته اند که شیعه یاسنی.

  • رضا
    0

    هندو ها که کار وحشتناکی ميکنند در اين شکی نيست. اما دوستان به نظر شما رفتار ما مسلمان ها در تشديد اين واکنش ها چقدر اثر دارد؟ مثلأ اينکه يک آيت الله (آيت الله تبريزيان)يک کتاب علمی پزشکی را آتش ميزند. چه تصويری از مسلمان را در برابر ديگران به نمايش ميگذارد. و يا اينکه يک مسلمان ديگری ميرود و مزجع فلزی امام رئوف را ليس ميزند؟ متأسفانه آنها هزار خوبی را نمي بيند پروفسور سميعی، ميرزا خانی و .... خواهش ميکنم فکر کنيد و عواقب کارهای خود را در نظر بگيريد.

  • ناشناس
    0

    چه کار باید بکنیم واسه همون فلسطینش هم کاری نکردیم دیشب یه کلیپ دیدم واقعا درد آوره هیچی بدتر از این نیست که مردم یه کشور به جون هم بیوفتن ...چیزی که دشمنان توی ایران هم تلاش میکنن به وجود بیارن .

  • ج
    0

    یادتون نره داعش چه جنایاتی مرتکب شد و چه چهره ای از اسلام رو ب دنیا نشون داد ...منتظر جنگ های بزرگ دینی باشید

  • سرباز امام زمان
    0

    از صدا وسیما می خواهم هیچ گونه فیلم هندی دیگر پخش نکند و تمامی فیلم هارا تحریم کند ، دولت دراین راستا تمام اجناس هندی را تحریم و هیچ خریدی نداشته باشد ، و هرکسی به خدا ایمان دارد و خود را مسلمان قبول دارد تمام محصولات هندی را تحریم و استفاده نکند

  • فرهاد صمدی نارمکی
    0

    کشورهای مسلمان با کشورودولت برمه یامیانماروعلی الخصوص کشور ودولت نامرد وپست فطرت هندوستان هیچ تعامل و دادو ستددی ومعاملاتی نکنند وهمگی بایکوت شان کنند تاتنبیه شوند این راه کار عملی تر ومیسر تر وآسان تر وکم خرج تر وتأثیر گذارتر است منتها ازسوی همگان (همه ی مسلمانان وعلی الخصوص برخی کشور های عربی یه بی غیرت) صورت بگیردواگر فراگیر شود طوری که تبلیغ شود درسطح جهانی که باز تاب پیدا کند به کشورهای دیگر که بفهمند دراین کشورها ودولت ها نسل کشی واعمال ضد بشری صورت می گیرد اگر این طور شود که چه شود درایران بیش از چهل سال است که استکبار جهانی میخواهد دنیا ایران رابایکوت کند اگر به نتیجه نرسیده اند این عنایت خانم فاطمه زهرا بوده است که خداوند مملکت ومردم مارا ازشر همه ی شیاطین حفظ کرده است. دراین دوره از روزگار اگر کشور ودولتی منزوی وبایکوت شود یعنی نابودی آن حتمی ایست .یاعلی مدد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها