چین ناو هواپیمابر به نزدیکی تایوان و ژاپن اعزام کرد

دولت چین از وضعیت نابسامان پیش آمده در ناو هواپیمابر آمریکایی به دلیل شیوع ویروس کرونا استفاده کرده و با ناوهواپیمابر خود اقدام به تهدید تایوان کرده است.

چین ناو هواپیمابر به نزدیکی تایوان و ژاپن اعزام کرد

دولت چین یک ناوهواپیمابر و جنگنده‌های خود را به سمت تایوان اعزام کرد و دولت تایوان نیز حضور جنگنده‌ها و ناو هواپیمابر چینی را در قلمروی خود تایید کرده است.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، نخستین ناوهواپیمابر عملیاتی‌شده چین موسوم به "لیائونینگ" به همراه پنج ناو از تنگه میاکو، بین جزایر ژاپنی میاکو و اوکیناوا گذشته و به سمت شمال شرق تایوان رفتند.

ناوهای هواپیمابر روزولت و ریگان، دو ناو آمریکایی در پاسیفیک هستند اما هر دو به دلیل ابتلای ملوان‌هایشان به کروناویروس مجبور شدند متوقف شوند و همین امر باعث شده تا دست چین در این منطقه باز شود.

لیائونینگ ۲۴ جنگنده J-۱۵ دارد و اکنون تنها ناو هواپیمابر در غرب پاسیفیک است.

تایوان اعلام کرد، نیروی مسلح این جزیره خودگردان پیشرفت این ناو چینی را در مسیر رصد کرده و اقدامات متناسب را در ارتباط با تضمین امنیت ملی و حفاظت از صلح و ثبات در منطقه انجام داده است.

تایوان از افزایش حضور نظامی چین در منطقه شکایت دارد و می‌گوید که چین باید به جای حضور نظامی و ایجاد رعب و وحشت برای تایوان به مبارزه با کرونا ویروس بپردازد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناامید
    0

    لعنت خدابرپدرچین‌وچینی.جماعت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها