یکی از مسئولان جنبش فتح:

عباس آماده بررسی آشتی ملی است

یکی از مسئولان جنبش فتح از آمادگی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای بررسی پرونده آشتی و اعزام هیئتی به نوار غزه برای دیدار با رهبران حماس خبر داد.

عباس آماده بررسی آشتی ملی است

روحی فتوح، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح گفت: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین کاملاً آماده اعزام هیئت فتح به غزه است. من به شخصه آماده اجرای دستورات در این زمینه هستم. وحدت ملی بر هر مسئله دیگری ارجحیت دارد.

در ماه فوریه، هیئتی از فتح به نوار غزه سفر و با رهبران برخی گروه‌های فلسطینی دیدار کرد اما بدون دیدار با حماس غزه را ترک کرد.

فتوح گفت: ما تماس‌هایی با حماس برای انجام این دیدارها داشتیم و از گزینه‌هایی که پیش روی ما نهادند، غافلگیر شدیم. خواهان دیدار گسترده‌تری شامل تمام گروه‌ها، نهادها و شخصیت‌ها و چهره‌های سرشناس و دیدار پنج جانبه‌ای میان حماس، جهاد اسلامی، جبهه مردمی آزادی‌بخش فلسطین، جبهه دموکراسی برای آزادی و فتح و همچنین دیدار دوجانبه‌ای میان فتح و حماس شدند.

وی افزود: ما گفتیم این نشان دهنده عدم جدیت شماست، چراکه دیدارهای صوری کاری از پیش نمی‌برد. در سایه مبارزه مردم فلسطین با اشغالگران و معامله آمریکا و اسرائیل برای از بین بردن مسئله ما و همچنین در سایه شیوع کرونا پایان دادن به دودستگی خواسته ماست.

روز جمعه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس بر پایبندی این جنبش به تحقق آشتی ملی و قبول هر گزینه‌ای که تشکیلات خودگردان با آن موافقت کند چه برگزاری انتخابات و چه تشکیل دولت وحدت ملی تأکید کرد.

فلسطینی‌ها از سال ۲۰۰۷ بعد از سیطره حماس بر غزه دچار دودستگی شده‌اند. درحال حاضر حماس اداره غزه و فتح اداره کرانه باختری را برعهده دارند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها