اگر عامل حادثه ی لاس وگاس یک مسلمان بود چه می شد؟

حادثه ی خونین چند روز گذشته ی لاس وگاس توسط یک سفید پوست آمریکایی رخ داد. با این حال ترامپ و دولت آمریکا همچنان در مقابل قوانین محدودیت حمل سلاح می ایستد. این در حالی است که اگر عامل حادثه تروریستی یک مسلمان بود تا کنون چندین قانون محدود کننده علیه مسلمانان تصویب می شد.

اگر عامل حادثه ی لاس وگاس یک مسلمان بود چه می شد؟

به گزارش خبر فوری و به نقل از نیویورک تایمز، اگر استفان پداک یک مسلمان بود ... اگر او قبل از اینکه به سمت کنسرت لاس وگاس تیراندازی کند، الله اکبر را فریاد زده بود... اگر او عضو داعش بود... اگر ما یک عکس از او داشتیم که در یک دست قرآن و در دست دیگرش اسلحه داشت...

اگر تمام این اتفاقات رخ داده بود، هیچ کس به ما نمی گفت که قربانیان را نادیده بگیرید و کشتار پداک را با صحبت کردن درباره ی اقدامات پیشگیرانه، سیاسی نکنید.
بنابراین ما می دانیم که چه کاری انجام می دادیم. حتما الآن دونالد ترامپ در هر ساعت جمله ی "من به شما گفتم که..." را توئیت می کرد همانطور که قبلا نیز بعد از هر حادثه ی تروریستی در اروپا برای سیاسی جلوه دادنشان چنین کرده است. اقدام بعدی ما تماس فوری با کمیسیون تحقیق بود تا ببینیم که به چه قانون های جدیدی نیاز داریم تا مطمئن شویم که این حادثه تکرار نمی شود. بنابراین تمام گزینه ها را در مورد کشوری که ریشه این حادثه بود، بررسی می کردیم.
اما حالا که مبدأ تمام این اتفاقات، کشور خودمان یعنی ایالات متحده است چه می شود؟
چه اتفاقی می افتد هنگامی که قاتل، یک آمریکایی افسرده ی تا دندان مسلح است که این سلاح ها را قانونی و به راحتی به دست آورده آن هم بخاطر قوانین سهل گیرما در مورد سلاح؟
حال، رئیس جمهور ترامپ و حزب جمهوری خواهان تمام تلاششان را می کنند تا هیچ اتفاقی نیفتد. آنها همچنین اصرار می کنند که این حادثه را سیاسی نکنیم تا لطمه ای به قوانین حامی آزادی سلاح وارد نشود و این اقدامات دقیقا برخلاف آن چیزی است که اگر این یک حمله تروریسی بود، انجام می دادند.
داعش چند امریکایی را کشته است؟ به گمانم ۱۵ یا ۲۰ آمریکایی از زمان تشکیل این گروهک کشته شده اند. و رئیس جمهور ما در مقابل این تعداد محدود کشته ها، هیچ گاه از گفتن "پایان رسیدن داعش" و اینکه "شکست جز گزینه ها نیست" و اینکه "رحمی درمورد آنها وجود ندارد" خسته نشد و همیشه خودش را یک فرد بسیار سرسخت با یک سگ دیوانه(لقب جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا) معرفی می کرد.
اما هر گاه که کشتاری بخاطر آزادی سلاح در آمریکا اتفاق افتاد و ما با انجمن ملی اسلحه (که این انجمن از قوانین آزادی اسلحه حمایت می کند) چیزی جز شکست نصیبمان نشد.
قانع کردن این قانون گزارانی که از این قوانین حمایت می کنند را فراموش کنید آنها از همه اینها مطلع هستند، چون هیچ قانون گزار صادق و نجیب آمریکایی، بعد از حادثه ی لاس وگاس چنین نمی گفت که: من فکر می کنم هوشمندانه ترین و محتاطاته ترین حرکت برای کودکانمان این است که هیچ کاری انجام ندهیم و قوانینی که سلاح را آزاد کرده است تغییر ندهیم.
بنابراین تنها یک ضمانت اجرایی وجود دارد: باید قدرت مند شویم و نمایندگانی را هم که با ما موافق هستند، از نظر مالی حمایت کنیم و کاری کنیم تا دیگر آمریکایی ها نیز به آنها رای بدهند و باید تا سال 2018 صبر کنیم و تا آن موقع هیچ اقدام دیگری فایده ندارد چون نمایندگان کنونی کنگره از این قوانین حمایت می کنند و تنها باید به انتخابات 2018 امید داشته باشیم.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها