محاکمه البشیر و هم‌قطارانش به ۲۱ مرداد موکول شد

دادگاه سودان محاکمه عمر البشیر و هم‌قطارانش را به ۱۱ اوت آینده موکول کرد. محاکمه رئیس جمهوری برکنار شده سودان به همراه متهمان نظامی و غیرنظامی در پرونده

محاکمه البشیر و هم‌قطارانش به ۲۱ مرداد موکول شد

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، منابع خبری امروز اعلام کردند که جلسه محاکمه عمر البشیر، رئیس جمهوری برکنار شده سودان به همراه ۱۵ افسر نیروهای مسلح این کشور و هشت غیرنظامی از رهبران اخوان‌المسلمین، در پرونده کودتای ۱۹۸۹ این کشور به ۱۱ اوت (۲۱ مرداد) موکول شد.

دستگاه قضایی سودان امروز عمر البشیر و برخی از اعضای دولت سابق را در خصوص "کودتا علیه قدرت در سال ۱۹۸۹ " تفهیم اتهام کرد.

تلویزیون سودان گزارش داد، عصام الدین محمد ابراهیم، قاضی دادگاه ۲۸ عضو دولت نجات سابق را در خصوص اجرای کودتا در سال ۱۹۸۹ از جمله عمر البشیر، دو معاون سابقش یعنی بکری حسن صالح و علی عثمان طه و نیز عبدالرحیم محمد صالح و عوض الجاز تفهیم اتهام کرد.

قاضی دادگاه با آزادی موقت متهمان علی الحاج، دبیرکل حزب کنگره مردمی و ابراهیم السنوسی از رهبران حزب کنگره مردمی و معاون سابق البشیر قبل از برکناری‌اش از قدرت در آوریل ۲۰۱۹ مخالفت کرد.

تلویزیون سودان گزارش داد، دادگاه سودان به هیئت دفاع و خانواده‌های متهمین اجازه ملاقات با متهمان را داد.

این افراد متهم به تلاش برای تضعیف قانون اساسی سودان با مشارکت در کودتای ژوئن ۱۹۸۹ با پوشش اخوان‌المسلمین هستند.

لیست غیرنظامیان متهم در این پرونده شامل "علی عثمان طه"، "نافع علی نافع"، "عوض الجاز"، "أحمد محمد علی الفششویه"، "الزبیر محمد الحسن"، دبیرکل اخوان، "علی الحاح" و "إبراهیم السنوسی" است.

پیشتر تاج السر علی الحبر، دادستان کل سودان اعلام کرده بود: ما تحقیقات مربوط به پرونده کودتای ژوئن ۱۹۸۹ را به پایان رساندیم و به دادگاه ارجاع کردیم. اکنون در انتظار تعیین موعد برگزاری جلسه هستیم و انتظار داریم این اتفاق در آینده‌ای نه چندان دور رخ دهد.

طبق قانون سودان، مجازات اتهام "تضعیف قانون اساسی"، که علیه عمر البشیر و حامیانش مطرح شده، اعدام یا حبس ابد است.

البشیر، که آن زمان یکی از افسران ارتش بود، با کودتای نظامی حکومت الصادق المهدی، نخست‌وزیر منتخب وقت سودان را ساقط کرد و قدرت را در این کشور به دست گرفته بود.

عمر البشیر در سال گذشته میلادی بعد از یک کودتای نظامی از قدرت کنار زده شد. او با پرونده‌های فساد متعددی روبه به رو است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها