نخست وزیر رژیم صهیونیستی:

فلسطینی‌ها مخالف سازش اند/معامله قرن "تنها" پیشنهاد واقعی برای صلح در دهه‌های قبل است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه ای بار دیگر به امکان امضای قرارداد صلح با دیگر کشورهای عربی اشاره کرد.

فلسطینی‌ها مخالف سازش اند/معامله قرن "تنها" پیشنهاد واقعی برای صلح در دهه‌های قبل است

بنیامین نتانیاهو در مصاحبه با شبکه "فاکس نیوز" بار دیگر توافق اخیر با امارات را مورد تمجید قرار داد و از احتمال توافق با دیگر کشورهای عربی صحبت کرد.

وی در این مصاحبه ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده ای شکوفا برای اسرائیل و همسایگان عرب آن گفت: توافق با امارات اولین توافق از این نوع با یک کشور عرب حوزه خلیج فارس است و این توافق برای صلح و امنیت و شکوفایی خوب است.

نخست وزیر اسراییل در ادامه مدعی شد: امارات و اسراییل هر دو از اقتصادهای "پیشرفته" در جهان برخوردارند و دو طرف «میانه رو» هستند که اهدافی مشترک از جمله ایران دارند.

درخصوص روابط اسرائیل با کشورهای عربی هم نتانیاهو گفت: کشورهای عربی منافع ویژه ای از عادی سازی روابط با اسرائیل دارند که از جمله آن تبادل کالا و تکنولوژی مثل همکاری در زمینه واکسن ویروس کرونا است.

نخست وزیر اسراییل مدعی شد: "حساب باز کردن روی فلسطینی ها برای رسیدن به صلح راه به جایی نمی برد. ببینید اگر به فلسطینی ها درباره صلح اسرائیل با اعراب حق وتو داده می شد هرگز به صلحی با جهان عرب دست نمی یافتیم زیرا فلسطینی ها مخالف هرگونه سازش واقعی هستند."

نخست وزیر اسراییل با تحسین طرح به اصطلاح "صلح" دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسوم به "معامله قرن"، آن را تنها پیشنهاد "واقعی صلح" در دهه های قبل خواند.

روز پنجشنبه امارات، آمریکا و اسرائیل در بیانیه مشترکی از توافق تل آویو و ابوظبی برای عادی سازی رسمی روابط خبر دادند که واکنش های زیادی را در جهان به دنبال داشت.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • قنبری
    0

    میشه این اسرائیل وفلسطین رو ول کنید به مردم خودتون برسید؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها