رهبر اپوزیسیون ونزوئلا از ارتش خواست، از تحریم انتخابات حمایت کنند

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا روز دوشنبه از نیروهای مسلح این کشور خواست از تحریم انتخابات مقننه مورد مناقشه، حمایت و کمک کنند فشار بین‌المللی علیه نیکولاس مادور، رئیس جمهور ونزوئلا تشدید شود.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا از ارتش خواست، از تحریم انتخابات حمایت کنند

خوان گوایدو طی یک سخنرانی در شبکه‌های اجتماعی، از فرمانده ارشد ارتش خواست به "پیمان اتحاد" نیروهای اپوزیسیون بپیوندد تا مانع برگزاری انتخابات ۶ دسامبر (۱۶ آذر) شود.

گوایدو در پیامی خطاب به فرمانده ارشد ارتش که اصلی حکومت مادورو به شمار می‌آید، گفت: از قایم شدن پشت دیکتاتورها دست بردارید، بی‌اعتنایی به واقعیت در ونزوئلا را متوقف کنید.

وی افزود: ما مایل هستیم یک بار دیگر با کسانی که نیازمند دستیابی به یک تحول هستند، بنشینیم.

گوایدو و چهره‌های رهبری اپوزیسیون بعد از انتصاب مقامات انتخابات توسط دیوان عالی نزدیک به مادورو - به جای آنکه مجلس تحت کنترل اپوزیسیون این کار را انجام دهد- وعده داده‌اند انتخابات ۶ دسامبر را به خاطر فقدان شفافیت تحریم کنند.

بنا بر گفته گوایدو، حدود ۳۷ حزب اپوزیسیون در حال حمایت از تحریم انتخابات و اصطلاحاً پیمانی با پیشنهاد افزایش فشار بین‌المللی علیه دیکتاتوری، هستند.

با این حال، برخی چهره‌های برجسته اپوزیسیون از شرکت در انتخابات حمایت کرده‌اند، از جمله "انریکه کاپریلس"، چهره مورد احترام که دو مرتبه نامزد ریاست جمهوری شده است.

یک قانون‌گذار اپوزیسیون دیگر نیز به نام "استالین گونزالس" هفته گذشته به طور علنی از گروه طرفدار تحریم انتخابات جدا شد و گفت بسیج مخالفان در صندوق‌های رأی، بهتر از تحریم انتخابات است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها