اگر آرای الکترال ترامپ و بایدن مساوی شود، چه می‌شود؟!

در حالیکه ترامپ و بایدن در رقابتی شانه به شانه تلاش می‌کنند رای ایالت‌های باقیمانده را در سبد انتخاباتی خود بریزند، این احتمال وجود دارد که، در رویدادی نادر، هیچ یک از آنها نتوانند به عدد ۲۷۰ الکترال دست یابند.

اگر آرای الکترال ترامپ و بایدن مساوی شود، چه می‌شود؟!

چنانچه بایدن در ایالت جورجیا با ۱۶ رای الکترال پیروز شود و ترامپ نیز در پنسیوانیا (۲۰ رای الکترال)، کارولینای شمالی (۱۵ رای الکترال)، نوادا (۶ رای الکترال)، آلاسکا (۳ رای الکترال) و آریزونا (۱۱ رای الکترال) حائز اکثریت آرا شود، تعداد آرای الکترال هر دو نامزد در عدد ۲۶۹ برابر می‌شود.

در این صورت، سرنوشت انتخابات در دستان کنگره قرار می‌گیرد؛ به این معنا که رئیس‌جمهور جدید را مجلس نمایندگان و معاون او را مجلس سنا انتخاب خواهد کرد.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمدرضا کیانفر
    0

    علی صوفی اصلاح‌طلب گفت: پیروزی بایدن باعث مشارکت حداکثری در انتخابات 1400نمی‌گردد. آقای صوفی، فقط رد صلاحیت نشدن کاندیداهای مخالف انقلاب مشارکت حداکثری را تضمین می‌کند و مهمتر از آن کشور را از خطر بالقوه لیبیایی شدن می‌رهاند. به بازی نگفت این سخن بایزید که از منکر ایمن‌ترم کز مرید. گر امروز گفتار ما نشنوی مبادا که فردا پشیمان شوی. سرور گرامی، تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم: 1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی، 2- به رسمیت شناختن حق #آزادی_بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی، با تشکر از توجه شما،

  • محمدی
    0

    یعنی می فرمایید: مشارکت کمتر = تهدیدات خارجی و نتیجه : متضرر شدن مشارکت کنندگان و نکنندگان ماحصل فرمایش شما : هر چه تر نیز به گناه خشک خواهدسوخت به نظر حضرتعالی چه کسی را باید مقصراصلی وداعی تهدید برشمرد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها