وزارت اطلاعات: ۹ اخلال‌گر بازار ارز دستگیر شدند

وزارت اطلاعات اعلام کرد: ۹ نفر از صرافان که فعالیت‌های غیرمجاز ارزی داشتند، به اتهام پولشویی، فرار مالیاتی و قاچاق ارز در استان آذربایجان شرقی شناسایی و دستگیر شدند.

وزارت اطلاعات: ۹ اخلال‌گر بازار ارز دستگیر شدند

این وزارت با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با اقدامات اطلاعاتی و رصد مستمر سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان آذربایجان شرقی، ۹ نفر از صرافان متخلف که با رفتار و فعالیت های غیرقانونی خود در افزایش نابسامانی بازار ارز و هدر رفت منابع ارزی کشور سهیم بوده اند؛ شناسایی و دستگیر شدند.

برابر بررسی های بعمل آمده، متخلفان در قالب فعالیت های غیرمجاز ارزی با زیر پاگذاشتن مقررات و دستورالعمل های معاملات ارز که مبادرت به واگذاری ارز مداخله‌ای برای مصارف غیرمجاز، عدم ثبت معاملات در سامانه سنا، مبادله ارز با فعالان و صرافی‌ های غیرمجاز، استفاده از حساب های شخصی در عملیات صرافی و عدم صدور فاکتور می کردند، به اتهام پولشویی، فرار مالیاتی و قاچاق ارز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

برآورد ارزش تخلفات بررسی شده تاکنون، بالغ بر ۵۴ هزار میلیارد ریال بوده است.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • اقتصاددان
    0

    چرا‌چند‌اخلال‌گر‌بازار‌احتکار‌مسکن‌دستگیر‌نمیشه

  • رسول
    0

    پس چرا قالیباف ، رضایی، شمخانی ، رفیقدوست ، مرتضوی ، شریعتمدار ، ذوالنور و بقیه این جماعت ازادند

    نظرات شما -
    • ۴۲۰۰
      0

      حرف مفت زدن مالیات نداره باعث و بانی مشکلات ارزی ،دولت هست ،ارز ۴۲۰۰ ارز جهانگیری ،پیش فروش سکه

  • کاربر ناشناس
    0

    از56 دهان خودرا بستم

  • مرتضی
    0

    راس میگید کله گندهها رو بگیرید افتادید توشهرستانا آدمای بی کس وکار و گرفتید بعد میایید پز میدید سرباز گمنام... 540میلیارد برای 9صراف احتمالا برای چند ماه عددی نی تازه پول خودشونم نیست همین مقدار پول احتمالا برای بیش از هزار نفر بوده که بلوکه کردید فقط بلدید ضعیف بزنید

  • مهدی
    0

    بشما چه قاچاق است و ... برید دنبال کارهای اطلاعاتی و جلو ترور ها را بگبرید و این کارهای بچه گانه دا بوید به پلیس

  • مه
    0

    بازم دم نیروهای اطلاعاتی گرم از بعضی مسئولین دولت که هیچ آبی گرم نمیشه

  • گروگان
    0

    شنیدم میگفتن اخلال گر اصلی همون سیستم تعیین کننده قیمت ارز یعنی صرافی ملی، زیر نظر بانک ملی و از این طریق زیر نظر بانک مرکزی بوده. یه سری هم به این ها بزنید. این خرده پاها از یه جایی دارن تامین میشن دیگه.

  • مجتبی
    0

    سلام و درود بر نیروهای عزیز و جان بر کف سپاه و سربازان گمنام صاحب زمان مهدی ( عج) از اینکه امنیت و آرامش را در کشور اسلامی را حفظ میکنید و افراد وطن فروش و اخلالگر، تروریست را دستگیر میکنید و به سزای اعمال پست خود میرسانید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها