''درخواست'' مقتدی صدر از ایران و ''هشدار'' به آمریکا

رهبر جریان صدر عراق در بیانیه‌ای بر لزوم دور کردن عراق از تقابل ایرانی-آمریکایی تاکید کرد.

''درخواست'' مقتدی صدر از ایران و ''هشدار'' به آمریکا

مقتدی صدر در بیانیه‌ای که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، گفت: عراق عزیز قربانی درگیری‌های آمریکایی-ایرانی شده و به گونه‌ای آسیب دیده که نمی توان درمورد آن سکوت کرد.

وی گفت: گویی که عراق به میدان درگیری های نظامی، امنیتی، سیاسی و ویروسی شده است و دلیل آن ضعف دولت و شکاف بین ملت است.

مقتدی صدر در ادامه بیانیه خود تاکید کرد: از جمهوری اسلامی ایران -همسایه عزیز- تقاضا دارم که عراق را از درگیری های خود دور نگه دارد. اگر جایگاه و استقلال عراق و دولت آن را حفظ کند ما نیاز به هنگام سختی پشت ایران را خالی نخواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از بیانیه خود که آن را ''آخرین درخواست'' نامیده است، با هشدار به آمریکا تاکید کرد: و به اشغالگران هشدار می‌دهم که عراق را به درگیری نکشانند. عراق و عراقی ها یک‌طرف این درگیری نیستند و ما در مرحله ساخت عراق عزیز هستیم.

مقتدی صدر خاطرنشان کرد: درصورتی که پاسخی دریافت نکنیم موضعی سیاسی ‌و مردمی اتخاذ خواهیم کرد تا ملت، وطن و مقدسات خود را از این دخالت های غیرقابل قبول حفظ کنیم.

رهبر جریان صدر عراق در پایان تاکید کرد: کشور عراق، عراق علی و عراق حسین است و از هیچ طرفی پیروی نخواهد کرد. عراق مهد حقیقی تشیع و سرچشمه اولین مقاومت در برابر اشغالگران است و جز در برابر خداوند تسلیم هیچ کس نخواهد شد.

بیانیه مقتدی صدر ظاهرا در پی ادعاهای مقامات آمریکایی منتشر شده که ایران را به دست داشتن در حملات مشکوک به سفارت آمریکا در بغداد متهم می‌کنند و ایران را تهدید به درگیری نظامی کرده‌اند.

دونالد ترامپ، بامداد پنجشنبه در صفحه توییتر خود، بدون ارائه هیچ مدرکی و صرفا با به اشتراک گذاشتن تصویری از چند گلوله خمپاره نامشخص، ایران را به انجام حمله راکتی روز یکشنبه به سفارتخانه آمریکا در بغداد متهم کرد و گفت: اگر یک آمریکایی کشته شود، من ایران را مسوول آن می‌دانم.

ساعاتی پس از این توییت دونالد ترامپ، محمد جواد ظریف با انتشار دو توییت به اتهام‌زنی رییس‌جمهور امریکا پاسخ داد. ظریف نوشت: «قرار دادن شهروندان خودتان در موقعیت خطر در خارج، توجهات را از شکست‌های فاجعه‌بار در داخل منحرف نخواهد کرد.»

وزیر خارجه در توییت دیگری با بی اساس خواندن ادعای ترامپ در دست داشتن ایران در حمله به سفارت عراق در بغداد، به ادعاهای دروغین جورج بوش پسر درباره وجود سلاح‌های کشتارجمعی در عراق اشاره کرد و نوشت: دونالد ترامپ از یک عکس بی‌ارزش برای اتهام‌زنی به ایران استفاده می‌کند. دفعه قبل، ایالات متحده با ادعای ساختگی تسلیحات کشتار جمعی، منطقه ما را نابود کرد، هفت تریلیون دلار به باد داد و موجب تلفات ۵۸.۹۷۶ نفر از امریکایی‌ها شد. این‌بار (به مراتب) بدتر خواهد بود. ترامپ مسوول کامل عواقب هرگونه ماجراجویی در روزهای پایانی کارش خواهد بود». ظریف از دو تصویر جورج بوش پسر رییس‌جمهور پیشین آمریکا و همچنین تصویر ترامپ در کنار بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسراییل استفاده کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ایران دوست
    0

    یک جوری میگه بی طرف هستیم انگار اونجا سویس هست .ما هرچی میکشیم از دست سیاستهای رژیم گذشته عراق هست .که خاورمیانه را به جنگ واشوب کشید .و ایران قربانی سیاستهای توسعه طلبانه رژیم بعث عراق شد .دوما موقعی که داعشیها داشتن به بغداد میرسیدن از این حرفها میزدید .شما مدیون جمهوری اسلامی و شهید سردار سلیمانی هستید .

  • داروغه
    0

    کم کم دیگه باید بگیم حاج صادق آهنگران بییاد

  • علی اکبر رحیم زاده
    0

    شما ظاهرا یادتان رفته که اگه ایران و سردار دلها نبود الان باید بچه های شما به دماغش میگفت بابا

  • امین .م
    0

    لعنت به خیانت کار دیگه همه شناختن عراق کثیفو

  • کاربر ناشناس
    0

    عرب بی قیرت اگه ایران نبود داعش شمارا نابود می کرد مرگ بر عراقی پست

  • ستم‌دیده
    0

    این‌صدر‌مانند‌زیبا‌جیب‌خودمان‌است‌در‌تمام‌کارها‌دخالت میکند

    نظرات شما -
    • هه‌هه
      0

      چرندیات‌زیاد‌میگه

  • علی
    0

    اهلا و سهلا این رسم شماست سید چی شده چندتا پیام از کشورکهای دوربرتان براتون اومده ذوق زده شدید ولی سید عراقی خون حاج قاسم ویارانش ی طرف خروج آمریکا تا نفرآخر از منطقه ی طرف دیگه برای ما پیام نفرست ما هنوز خون سردارمان را که‌ به دعوت شماها به کشور شما آمده ودر فرودگاه نظامی شما ترور وبه شهادت رسیده هنوز پا برجاست هروقت نیاز باشد و فرمانده کل قوا رهبرمان فرمان دهند در هر نقطه ای که متجاوزان وقاتلین سرادرمان باشند هدف خواهیم داد ما رسم مهمان نوازی شماها را درتاریخ خوانده ایم‌ اسم مولایمان امام حسین ع را به هم زبان نیاورید ماعاشق فرزندان علی ع و فاطمه‌ س هستیم نه عاشق سرزمین بی آب و علف یا زهرا س،

  • سعید99
    0

    ایشون فقط میخاد از آب گل الود ماهی بگیره و مثلا خودشو به عنوان قهرمان ملی نشون بده!!! یادته چه کسی تو رو از چنک امریکا نجات داد؟ یادته چه کسی تو رو از چنک داعش نجات داد؟ جالب اینکه ایشون قول داده بود از سیاست کناره گیری کنه اما سرقولش نموند. الانم اکثریت کرسی های نمایندگی پارلمان از افراد حزب ایشون هستن اما خودش رو به عنوان اپوزیسیون نشون میده!!! عزیزم سوار کاری دولا دولا نمیشه. ضمنا تو که همیشه توی قم هستی. چی شده گاهی این وری و گاهی اون وری؟ چند روز قبل گفته بود سلاح فقط دست دولت باشه درحالی که خودش یه گروه مسلح خیلییی بزرگ داره. در کل زمین بری و اسمون بری نمی تونی نفوذ ایران و اقای سیستانی رو در عراق داشته باشی.حالا هر چقدر دلت میخاد خودتو بده سمت بن سلمان و ترامپ . ضمنا امام علی و امام حسین از نامردی مردم اون منطقه شهید شدن پس با افتخار نگو اینجا سرزمین امام علی و امام حسین هستش. تاریخ هم یادت رفته؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها