تحقیقات درباره هدیه پادشاه سابق عربستان به همتای اسپانیایی‌اش

دادستانی سوئیس تحقیقاتی را درباره احتمال ارتکاب جرایم قانونی درخصوص هدیه پادشاه سابق عربستان به همتای اسپانیایی‌اش در سال ۲۰۰۸ آغاز کرد.

تحقیقات درباره هدیه پادشاه سابق عربستان به همتای اسپانیایی‌اش

خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد: دادستانی کل سوئیس تحقیقاتی را درباره اینکه آیا عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه سابق عربستان با دادن هدیه ۱۰۰ میلیون دلاری به همتای اسپانیایی خود در سال ۲۰۰۸ مرتکب تخلفات قانونی شده یا خیر، آغاز کرده است.

براساس گزارش بلومبرگ فوریه جلسه استماعی پشت درهای بسته در ژنو برای بررسی نظر حقوقی درخصوص این مساله برگزار شد. ایو برتوسا، دادستان کل سوئیس خواهان بررسی این مساله شده بود.

درخواست برتوسا یک ماه بعد از آن مطرح شد که دادستانان دادگاه عالی اسپانیا اعلام کرده بودند درباره احتمال پیگرد خوآن کارلوس، پادشاه سابق اسپانیا که سال ۲۰۱۴ از قدرت کنار رفت به دلیل جرایم مربوط به پروژه قطار سریع السیر در عربستان تحقیق خواهند کرد.

براساس این گزارش، سوءاستفاده از قدرت و منصب همانطور که در قانون جنایی سوئیس وجود دارد در عربستان نیز وجود دارد و براساس قانون عربستان مجازات آن ۱۰ حبس و جریمه ۵.۳۳۰ دلاری است.

مرکز تماس بین المللی وابسته به دولت عربستان پاسخ سؤالات ارسال شده از طریق ایمیل را نمی‌دهد. وزارت دارایی عربستان نیز از اظهارنظر در این باره خودداری می‌کند.

دفتر برتوسا نیز از واکنش نشان دادن به خبر تحقیقات و ارتباط بین هدیه پادشاه سابق سعودی و پروژه راه آهن خودداری کرد.

سال ۲۰۲۰ روزنامه ال‌پاییس اسپانیا به نقل از یک منبع دیپلماتیک سعودی اعلام کرد که این مبلغ در راستای تشکر ملک عبدالله از خوآن کارلوس به دلیل کمک به برگزاری نشستی در مادرید درباره تفاهم دینی بوده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها