افغانستان همچنان در ماتم است

افزایش شمار شهدای انفجار تروریستی مدرسه دخترانه در کابل به ۸۵ نفر

مسئول مطبوعاتی دفتر معاونت دوم ریاست‌جمهوری افغانستان از افزایش شمار شهدای انفجار در مقابل مدرسه سید الشهدای کابل به ۸۵ نفر خبر داد.

افزایش شمار شهدای انفجار تروریستی مدرسه دخترانه در کابل به ۸۵ نفر

«دانش هدایت» در گفتگو با شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد به دنبال انفجار در مقابل مدرسه دخترانه «سید الشهدا» در کابل، ۸۵ نفر شهید و ۱۴۷ نفر زخمی شدند.

در این حادثه تروریستی که روز شنبه در منطقه «قلعه‌نو» به وقوع پیوست، یک خودروی بمب‌گذاری شده در مقابل مدرسه سید الشهدا منفجر شد و وقتی دانش‌آموزان وحشت‌زده بیرون آمدند، دو بمب دیگر منفجر شد. این منطقه محل استقرار جامعه بزرگی از شیعیان از اقلیت قومی «هزاره» است که در گذشته از سوی گروه تروریستی داعش هدف حمله قرار گرفته بود.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این اقدام تروریستی را بر عهده نگرفته است. طالبان هم دست داشتن در این حمله را رد کرده است.

مقامات گفتند که بیشتر کشته‌شدگان، دانش‌آموزان دختر بوده‌اند.

روز یکشنبه برخی از خانواده‌ها افغانستانی هنوز در جستجوی فرزندان خود در بیمارستان بودند. بقایای وسیله نقلیه بمب‌گذاری‌شده هم پس از انفجار هنوز در خیابان است.

افزایش شمار شهدای انفجار تروریستی هولناک افغانستان به ۸۵ نفر

یک مقام افغانستانی که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفت: «اولین انفجار نیرومند بود و به حدی نزدیک کودکان بود که [بقایای پیکر] برخی از آن‌ها هنوز یافت نشده است.»

یک شاهد به رویترز گفت به جز ۷ یا ۸ قربانی، همه شهدا دختران مدرسه‌ای بودند که پس از پایان کلاس به خانه می‌رفتند.

افزایش شمار شهدای انفجار تروریستی هولناک افغانستان به ۸۵ نفر

اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان، طالبان را مقصر دانست، اما سخنگوی این گروه دخالت در این انفجار را رد و هرگونه حمله به غیرنظامیان را محکوم کرد.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، روز یکشنبه در سخنان زائران در میدان سنت پیتر در شهر واتیکان این حمله را اقدامی غیرانسانی خواند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، نیز این حمله را محکوم کرد و با خانواده قربانیان و دولت و مردم افغانستان ابراز همدردی کرد.

پیشتر هم وزارت امور خارجه هند با محکومیت کشتار غیرنظامیان اعلام کرد: «عاملان این امر به وضوح به دنبال از بین بردن دستاورد‌های سخت و سختی هستند که افغانستانی‌ها طی دو دهه گذشته به دست آورده‌اند.»

خانواده‌های شهدای این حادثه هولناک، دولت و قدرت‌های غربی را مقصر دانستند که چرا نتوانسته‌اند به خشونت و جنگ پایان دهند. مقامات افغانستانی هم می‌گویند قادر نیستند از همه مدارس، مساجد و سایر اماکن عمومی محافظت کنند.

دولت آمریکا با خارج نکردن نیروهایش از افغانستان در تاریخ تعیین‌شده، موجب تشدید خشونت‌ها در واکنش به این اشغالگری چندین ساله در این کشور شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • داریوش
    0

    هر جا جنایتی هست دست امریکا و اسراییل،مستقیم و غیر مستقیم در ان نقش دارد.شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر اسراییل روز به روز در جهان تقویت میشود

    نظرات شما -
    • اکبر
      0

      لعنت بربانی وباعث چنین کشتارهای بی رحمانه ..لعنت بردیپلماسی غلط ..اینجا میدان فدای دیپلماسی شد ..

  • رضا..
    0

    طالبان مسئولیت این اقدام تروریستی را به عهده نگرفت. طالبان معمولا اقدام به کشتار کودکان و نوجوانان نمیکند و این گونه جنایات بیشتر به داعش میخوره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بله طالبا ن خیلی هم خوبه وگرنه ما فرش قرمز براشون نمیگسترانیدیم.

  • انسان بودنم ارزوست
    0

    حال که در افغانستان دولتی وجود ندارد، بهترین کار این است که هرقوم و قبله ای اسلحه بدست گیرد و از خود و ناموسشان دفاع کنند. فقط تعجبم که قوم هزاره این ظلم ها را تا کی می خواهند تحمل کنند، مگر نه اینکه پیرو امام حسین ع هستند. پس منتظر چه هستند از این دولت و ارتش بی بخار هرگز نباید انتظار حراست از مردم را داشت. حتما در خانه و مساجد نشسته و دست به دعا برداشته اند تا خدا طالبان و داعش را نابود کن. نه عزیزان از این خبرها نیست باید مثل کاوه اهنگر بر علیه ظلم و بیداد قیام کرد. با گریه ،زاری، دعا کردن و نفرین کردن هیچ ظالمی سرنگون نخواهد شد. باید هرکس به سهم خودش اگر چه پرتاب یک سنگی باشد با ظلم و ظالم مبارزه کرد و جنگید. خدا هم در این صورت پشتیبان شما خواهد بود.

    نظرات شما -
    • مهدی
      0

      عامو کنار میدون نشستی میگی لنگش کن

  • شهرام.ر
    0

    کاش دولت ما با دعوت از این قوم وحشی (طالبان) به تهران نه دستان خود را به خون مردم افغانستان آغشته میکرد و نه ما را شرمنده مردم مظلوم افغانستان. امروز دختران افغانی تاوان سکوت دنیا در مقابل این وحشی ها رو دادن ، فردا شاید نوبت دختران ایرانی باشد خطر بیخ گوش ماست . بیدار شین .

    نظرات شما -
    • صادق
      0

      مشتی طالبان اعلام کرده کار ما نبوده ، چرا به زور می خوای نسبتش بدی به طالبان

    • ناشناس
      0

      صادق خان طالبان از وقتی با حاجی دم خور شدن خوب شدن؟؟!!!

  • یک مخاطب
    0

    به قول شاعر عجب صبری خدا دارد!!!!!!!!

  • از دیو دد ملولم . انسانم ارزوست
    0

    مرگ بر طالبان . مرگ بر داعش و مرگ بر هر که که انسان نیست و به اسم دین لعنتی به خود اجازه هر جنایتی را می دهد.

  • منصوری
    0

    چهره کریه ابلیس این روزها خود را در شکل دین پنهان کرده است و شیطان اعمالشان را در نظرشان زیبا جلوه میدهد.

  • مصطفی
    0

    واقعا سخته این مردم بینوا تا کی باید مصیبت ببینند . خدا به همشون صبر بده

  • محمود
    0

    تمام این حملات را طالبان به دستور عربستان انجام می ده معلوم همه دنیا دارند تف می کنند به این گروه جنایتکار وتروریستی طالبان به هیچ وجه قبول نمی کنند. که کار کثیف انها بود.تمام طالبان را باید عین حشرات موزی از بین برد

    نظرات شما -
    • فرزاد
      0

      به من نگاه نکن ! مگر من اسلحه به طالبان دادم تا آمریکایی ها را ترور کند؟

  • امیر
    0

    ای مسوولین بی وجدان ایران ! شماها به خاطر ضدیت با آمریکا از گروه تروریستی طالبان حمایت و پشتیبانی می کنید وخودتان هم می دانید که بیشتر عملیاتهای گروه تروریستی طالبان بر علیه مسلمانان شیعه هزاره و دختران دانش آموز و مردم بیگناه است. ای مسوولین بی وجدان بدانید که شماها شریک در این جنایات هستید. ای مسوولین بی وجدان مطمئن باشید که روزی خواهد رسید که خداوند بزرگ شما مجازات کند

  • الن
    0

    تمام این اتفاقات درکابل نتیجه ایدئولوژی مذهبی است.

  • مهدی
    0

    این روش کشتار کار داعش از خدا بیخبر هست که مثل عراق و سوریه دنبال ایجاد وحشت و نا امنی توی مناطق هست به نظرم طالبان معمولا با نیروهای دولتی درگیر میشه و بعید میدونم کار طالبان باشه

  • حامد
    0

    ننگ بر دنیا و آخرتتون که خون همه ی این دختران بی گناه گردن شماست

  • ناشناس
    0

    در حال حاضر اکثر جنگهای دنیا بر سر دینه . آخه اون بچه کودک چه میدونه دین چیه ؟ براش شیعه یا سنی یا یهودی و مسیحی بودن فرقی نداره . دنیا باید یکتا پرست بشه و دین فقط یکتا پرستی بشه بدون شعبه و شاخه

  • 123
    0

    خدا به بازماندگانشون صبر بده . چقدر سخته عزیزی رو توی خاک خودت اینطوری از دست بدی

  • حح
    0

    آمریکا- آمریکا-آمریکا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها