رئیس رژیم صهیونیستی:

"قتل عام بابی‌یار" فصل مهمی در تاریخ مشترک اوکراین و اسرائیل است

رئیس رژیم صهیونیستی در مراسم رونمایی از تندیس کشته‌شدگان منطقه

"قتل عام بابی‌یار" فصل مهمی در تاریخ مشترک اوکراین و اسرائیل است

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در مراسم هشتادمین سالگرد قتل عام بابی‌یار در اوکراین و رونمایی از تندیس کشته‌شدگان آن گفت: سه جنایت فجیع در این دره وحشتناک رخ داد، اولی قتل عام بود، دومی کشتار بشریت و سومی اینکه از بیشتر کشته‌شدگان در بابی‌یار هیچ نشانه‌ای باقی نمانده است، نه اسمی و نه یادی، اکنون زمان یادآوری فرارسیده و این دلیل حضور همه ما در اینجا است.

هرتزوگ در ادامه نصب تندیس یادبود کشته‌شدگان بابی‌یار را فصل مهمی در تاریخ مشترک اوکراین و اسرائیل و مردم آنها دانست.

رئیس رژیم صهیونیستی با اشاره به شعارهای ضد یهودی که به تازگی به دو زبان انگلیسی و آلمانی بر روی دیوارهای اردوگاه آشویتس (بزرگترین و مجهزترین اردوگاه کار اجباری آلمان نازی ساخته شده در لهستان) نوشته شدند، گفت: این مرکز نقش مهمی در فرهنگ‌سازی برای نسل‌های آینده، مبارزه با انکار هولوکاست و نیز ضد یهودیت ایفا خواهد کرد.

او در ادامه تلاش این مرکز برای شناسایی صدها تن دیگر از قربانیان بابی‌یار را ستود و از کشورها خواست از هولوکاست یاد کنند.

هرتزوگ در این راستا با فرانک والتر اشتانمایر، رئیس جمهوری آلمان دیدار کرد و دو طرف به صورت مفصل درباره مساله اسرا و مفقودان اسرائیلی در نوار غزه و دیگر مکان‌ها گفت‌وگو کردند.

دفتر هرتزوگ پیش از ورود او به اوکراین برای شرکت در مراسم رونمایی از تندیس بابی‌یار در بیانیه‌ای تاکید کرد: هرگز کشتار فجیع در بابی‌یار را که طی آن ۳۳ هزار مرد، زن، کودک و سالمند یهودی عریان در سرمایی سخت به ضرب گلوله کشته شدند، فراموش نمی‌کنیم.

بابی یار نام یک دره در شهر کی‌یف اوکراین فعلی و شوروی سابق است که بزرگترین کشتار هولوکاست در آن به وقوع پیوست.

ارتش آلمان نازی در سال ۱۹۴۱، پس از اعلان جنگ به اتحاد جماهیر شوروی سیاست پاک‌سازی نژادی یهودیان در اوکراین را اجرایی کرد. برخلاف دیگر مناطق اروپا که این سیاست به شکل تدریجی و با جمع‌آوری، انزوا و بعدتر اعزام آن‌ها به اردوگاه‌های کار اجباری انجام می‌شد، ارتش آلمان بیش از ۳۴ هزار یهودی اوکراین را در خیابان‌ها و با شلیک گلوله به قتل رساند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مرگ بر آمریکا کثیف و مرگ بر انگلیس خبیث و مرگ بر آل صهیون غاصب و مرگ بر آل سعود
    0

    با سلام بنا به فرض محال اگر درست باشد که "بابی‌یار" بزرگترین کشتار هولوکاست در آن به وقوع پیوسته ؛ چرا وحشی های صهیونیستی در جبران آن بیایند و خاورمیانه و قلب اسلام و قبله اول مسلمین را غصب و به بهانه اون کشتارهای به اصطلاح هلوکاستی مسلمانان را در فلسطین قتل عام کنند. خداوندا وحشی های صهیونیستی را نابود بفرما و اسلام و مسلمین و سایر ادیان و بنی آدم (حتی یهودیان) را از شر ایشان محافظت بفرما. آمین یا رب العالمین

  • سامان بیگ
    0

    گنه کرد در بلخ آهنگری....‌پس رژیم صهیونیستی در بیت المقدس چه غلطی میکند برگردد به اوکراین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها