«خط قرمز» دولت به روایت رئیسی

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر برخلاف تصمیمات ستاد تنظیم بازار مدیر مجموعه یا کارخانه‌ای بر اساس مصلحت‌سنجی کالای تولیدی خود را به بازار عرضه نکند تا بعداً با قیمت بالاتری آن را بفروشد،‌ چنین فردی حتی یک روز هم صلاحیت حضور در آن مجموعه را ندارد و باید با وی برخورد شود.

«خط قرمز» دولت به روایت رئیسی

سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار تقویت و توسعه سامانه‌های هوشمند توزیع کالا در سراسر کشور را برای ایجاد آرامش در بازار و اطمینان مردم ضروری دانست و گفت: شرایط رهاشدگی و قیمت‌های دلخواه در بازار به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و در این راستا راه‌اندازی و توسعه سامانه های هوشمند توزیع کالا به ویژه کالاهای معیشتی و روزمره مردم می‌تواند نقش مهمی در کنترل بازار و قیمت‌ها داشته‌ باشد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،  رئیسی بر استفاده از بهترین روش‌ها برای رسیدن کالا به دست مردم تاکید کرد و گفت: برنامه و سیاست دولت رسیدن عادلانه کالا به دست مردم است و هیچ تعصب یا محدودیتی بر استفاده از روش خاصی وجود ندارد و مهم این است که کالای مورد نیاز مردم با حفظ کرامت و عزت به دست آنان برسد و مواردی که در گذشته مردم را به حضور در صف‌های طولانی کشانده و کرامت‌شان را خدشه‌دار کردند نباید تکرار شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تصمیمات ستاد تنظیم بازار باید به طور کامل اجرا شود، خاطرنشان کرد: اگر برخلاف تصمیمات ستاد تنظیم بازار مدیر مجموعه یا کارخانه‌ای بر اساس مصلحت‌سنجی کالای تولیدی خود را به بازار عرضه نکند تا بعداً با قیمت بالاتری آن را بفروشد،‌ چنین فردی حتی یک روز هم صلاحیت حضور در آن مجموعه را ندارد و باید با وی برخورد شود.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: مجموعه‌هایی که به موجب مقررات، اختیاراتی برای افزایش قیمت‌ها دارند حق ندارند خودسرانه در این رابطه اقدام کنند و باید پیشنهاد خود را به ستاد تنظیم بازار ارائه کند تا پس از بررسی و با توجه به شرایط بازار نسبت به پیشنهاد آنها تصمیم‌گیری شود.

رئیس جمهور اهمیت نظارت بر بازار و استفاده از اتحادیه‌های صنفی در این زمینه را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای نظارت بازار اگر از مردم و بازاری‌ها و اتحادیه‌های صنفی و شرکت‌های تولید کالا و خدمات استفاده شود در کنترل بازار، تولید و توزیع بسیار موثر و موفق خواهیم بود.

دکتر رئیسی تصریح کرد: نظارت بر بازار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و لازم است به طور روزانه قیمت کالا و خدمات پیگیری و کنترل شود و حتی یک روز هم از آن نباید غفلت شود.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر ضرورت توجه بر اقلیم هر منطقه و استان در قیمت‌گذاری کالا و خدمات، اظهار داشت: حتی‌الامکان باید از قیمت‌گذاری سراسری روی کالاهای اساسی و معیشتی مردم پرهیز شود چرا که بعضاً قیمت یک نوع کالا در استانی پایین‌تر از قیمت‌ آن در پایتخت باشد و قیمت‌گذاری سراسری به نوعی اجحاف در حق مردم آن استان است.

رئیس جمهور بر نظارت و کنترل قیمت لوازم خانگی تاکید کرد و گفت: لوازم مورد نیاز در تهیه جهیزیه از جمله کالاهای اساسی و ضروری مردم محسوب می‌شود لذا ضرورت دارد روی قیمت این لوازم نظارت بیشتری اعمال شود.

رئیس جمهور همچنین بر پیگیری و عملیاتی شدن طرح جامع تجارت در کمترین زمان ممکن تاکید کرد.

آیت‌الله رئیسی در ادامه وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر جهاد کشاورزی، استانداران و اعضای ستاد را مخاطب قرار داد و تاکید کرد: در شرایطی که با واکسیناسیون عمومی موفقیت حاصل شد از جانِ مردم صیانت گردید، نان مردم هم بسیار اهمیت دارد و باید با کنترل، پیگیری و نظارت بر حلقه تامین، توزیع و مصرف مراقبت شود تا به مردم اجحاف نشود و سوداگران نتوانند نان مردم را با مشکل مواجه کنند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • احدی
    0

    ان قدر در این چهل سال خط قرمز خط قرمز کرده اید که ملت برداشت شان از خط قرمز یعنی وعده پوچ وسرخرمن دادن ، بابا به جای حرف عمل کنید! چرا پراید ۵ میلیونی که شده ۲۰۰ میلیون تومان را هنوز عبور از خط قرمز نمی دانید ؟ اقا تو مگر اقتصاد دانی که با شش کلاس سواد امده ای نشکلات را حل کنی ؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      خیلی حالیته وقتی روحانی گند زد به کشور کجا بودین که الآن دارین چرت و پرت میگین.
      این سیدبزرگوار تمام وقتش برای خدمت به مردم گذاشته.
      شما لایق همون روحانی افسارگسیخته هستین.

  • ناشناس
    0

    کاش دوکلاس سواداقتصادی داشتی!!!
    فکرکردی قوه قهریه اومدی؟؟؟

  • تقی معمولی
    0

    پس چرا خودروسازان بعد از اینکه شما قیمتشان را پایین آوردید خودروسازان محصولشان را به بازار عرضه نکردند شماها هیچ عکس العملی انجام ندادید که هیچ بلکه به طور ذلیلانه ای تن به درخواست خودروسازان دادید؟؟؟

  • حسین
    0

    سالهاست ک صدهها کارشناس و وزیر و‌ معاون و مشاور از بایدها و نبایدها و برنامه ها و طرحهای حال و آینده سخن پراکنی و مصاحبه کردند که واقعا تکراری شده، لطفا وقتی برنامه ای ب نتیجه رسید و برای جامعه کاملا محسوس بود اعلام بفرمایید ک قابل درک و اطمینان بخش باشه

  • ناشناس
    0

    کی از صلاحیت حرف میزنه

  • ناشناس
    0

    مردم دیگر به شما کاری ندارند ، بجان هم افتاده اند و روزی میخورند

  • ایمان
    0

    خدا شاهده دارید دروغ میگید..

  • ناشناس
    0

    در نهایت نامردی تو یک سال ۳۳ درصد خودرو گران شد اما پول پیش خریداران بعد یک سال ثابت ماند ،اجحاف و دزدی در روز روشن . بعد حرف از خط قرمز میزنید ؟

  • احمد
    0

    هیچ کس برای حرف شما تره خورد نمیکند از وقتی شما دستور دادید خودرو گران نشود نا بحال سه مرتبه گران شده اقای فقط حرف نزنید برید برسی کنید مثلا دانا پلاس سه بار گران شد متاسفیم برای این حکومت باصطلاح اسلامی که فقط حرف میزند

  • شاهدی
    0

    آقای رئیسی تیم اقتصادی شما یکدست نیست موفقیت شما در گرو جلوگیری از تورم افسارگسیخته خواهد بود و برای رسیدن به این هدف باید جلوی مافیای موجود در بخشهای اقتصادی را بگیرد و این امر محقق نمی شود مگر وزارتخانه‌ها به وظایف خودشان عمل کنند مثلا در بخش کشاورزی چرا باید خوراک دام و طیور در دست مافیا باشد ؟؟ این مافیا را خودتان بهتر می شناسید و اینها نخواهند گذاشت شما در برنامه هایتان موفق شوید نمونه ای دیگر چرا دستورات شما در مورد خودرو عملی نشد ؟؟ دلیل ان مافیای خودرو خواست بفهماند که خارج از چهار چوب آنها تصمیم گیری درست از آب در نخواهد آمد و باز تکرار باید کرد این انحصار و مافیا در بخشهای اقتصادی کشور جولان می دهند و جلوی تصمیمات شما را می گیرند امیدواریم مذاکرات برجا می به نتیجه خوبی برسد تا تحریمها برداشته شود نکته دیگر در دولت شما گرایشهای جبهه پایداری موافق تصمیمات شما نیستند باز نمونه ان مسئله بنزین است ارز 4200 تومانی است و...

  • ناشناس
    0

    اگه قرا بود مشکلات با وراجی وخط ونشون کشیدن حل بشه قبلیها خیلی خیلی از تو سخنور تر بودند .لااقل سواد درست حرف زدن را داشتند .

  • یه جانباز جنگ ...
    0

    فعلا که کمیسیون پزشکی بنیاد جانبازان نان را که هیچ زانویش را روی گلوی من گذاشته لعنت خدا به کمیسیون پزشکی بنیاد جانبازان حقم را پایمال کرد نه دین دارند نه خدا پیغمبر سرشان میشود فقط ریاکاری و ظاهر بینی را اساس رای کمیسیون پزشکی میدانند یعنی ریاکار پاچه خوار باش دروغگو باش آقایی کن اما روراست باش صادق باش یه رنگ باش گدایی کن ای لعنت خدا ابدی لعن هزار نفرین همیشه نفرین بر شما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها