واکنش ها به رزمایش پیامبر اعظم (ص)؛

تک و پاتک اسرائیل و ایران همچنان ادامه دارد/ نقش رزمایش موشکی سپاه در مذاکرات وین چیست؟

تهدیدات اسرائیل به نوعی داشت برای غربی‌ها پشت فراهم می کرد و تلاش داشت ایران را به اصطلاح به گوشه رینگ بیندازد اما رزمایش مقتدرانه ایران این نقشه را باطل کرد.

تک و پاتک اسرائیل و ایران همچنان ادامه دارد/ نقش رزمایش موشکی سپاه در مذاکرات وین چیست؟

به گزارش خبر فوری، رزمایش اخیر سپاه پاسداران (رزمایش پیامبر اعظم (ص)) و آزمایش موشکی ایران همچنان در کشورهای خارجی واکنش ایجاد می کند. رزمایش چند روز پیش، بعد از این اتفاق افتاد که رژیم صهیونیستی تهدیداتی را به بهانه فعالیت هسته ای ایران علیه کشورمان آغاز کرد. این تهدیدات با پایان رزمایش اخیر کاهش یافت و حالا جو روانی آرامی در منطقه حاکم است.

با این حال، تحلیل‌ها درباره علل و نتایج رزمایش اخیر سپاه همچنان ادامه دارد. پایگاه ایندین اکسپرس (The Indian Express) در گزارشی به این مساله پرداخته است. بر اساس اعلام این پایگاه، ایران مانورهای اخیرش در خلیج فارس را در بحبوحه نگرانی در مورد طرح های احتمالی اسرائیل برای حمله به سایت های هسته ای ایران انجام داد.

بر اساس اعلام این پایگاه، این رزمایش یک پیام روشن و واضح به اسرائیل بود که نشان می داد بهتر است اسرائیل دست به اقدامی علیه ایران نزند.

ایندین اکسپرس در ادامه به اظهارات مقامات نظامی ایران بعد از رزمایش پیامبر اعظم اشاره دارد. تقریبا همه این مسئولین به نحوی تایید کردند که مانور نظامی اخیر یک هشدار جدی به مقامات صهیونیست بود که اخیرا علیه ایران دست به تهدیداتی زده بودند.

نویسنده سپس به برد موشک های آزمایش شده در رزمایش اخیر در خلیج فارس اشاره دارد و ضمن تاکید بر این نکته که این آزمایش‌ها باعث ساکت شدن و عقب نشینی اسرائیل شده، می نویسد: "ایران قبلاً گفته بود که موشک‌های کوتاه‌برد و میان‌برد این کشور می‌تواند به اسرائیل و همچنین پایگاه‌های آمریکا در منطقه برسد."

واکنش غرب به رزمایش ایران

ایندین اکسپرس سپس به واکنش‌ها به رزمایش اخیر جمهوری اسلامی ایران اشاره می کند. واکنش غربی ها نسبت به این رزمایش غالبا تند بود. انگلیس آزمایش موشکی ایران را نقض برجام دانست و وزیر امور خارجه این کشور گفت: "این اقدامات تهدیدی برای امنیت منطقه ای و بین المللی است و ما از ایران می خواهیم که فورا فعالیت های خود را متوقف کند."

البته این تهدید با پاسخ ایران مواجه شد و سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد که ایران در فعالیت موشکی خود از کسی اجازه نمی گیرد.

به جز اروپا، اسرائیل نیز به رزمایش ایران واکنش نشان داد. در این رابطه، ایندین اکسپرس تاکید کرد: "اسرائیل با تلاش‌ سایر کشورها برای احیای توافق هسته‌ای 2015 تهران مخالف است و مدعی است که ایران در تلاش برای تولید سلاح هسته‌ای است. ایران می گوید که فقط می خواهد  برنامه هسته ای غیرنظامی خود را توسعه دهد. ادعای اسرائیل در حالی مطرح می شود که آنها تنها دولت خاورمیانه هستند که دارای زرادخانه هسته ای اند."

شطرنج ایران و اسرائیل چه نتیجه ای دارد؟

به نظر می رسد که تک اسرائیل با پاتک ایران پاسخ داده شده است. اسرائیل سعی داشت از طریق تهدید ایران به حمله نظامی، ایران را وادار به واکنشی غیر منطقی کند تا از طریق آن، بهانه ای برای به هم زدن برجام یا اقناع آمریکا برای ترک مذاکرات پیدا کند اما پاسخ ایران بسیار هوشمندانه بود. ایران در عین پاسخ به اسرائیل، حدود منطقی را هم رعایت کرد و فعالیت موشکی خود را چنان گسترش نداد که کشورهای غربی بهانه پیدا کرده و ترک مذاکرات کنند.

در هر مذاکراتی، گروهی موفق است که پشت محکم تری داشته و برگ های بیشتری برای رو کردن داشته باشد. تهدیدات اسرائیل به نوعی داشت برای غربی ها پشت فراهم می کرد و تلاش داشت ایران را به اصطلاح به گوشه رینگ بیندازد اما رزمایش مقتدرانه ایران این نقشه را باطل کرد. حالا ایران از گوشه رینگ بیرون آمده و می تواند از موضعی برابر با کشورهای غربی مذاکره کند. باید صبر کرد و دید سرانجام مذاکرات چه می شود. 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • حیدر
    17

    آفرین بر دلیر مردان سپاه اسلام نداوند پشت وپناهتان باد.
    ان شاﷲ در زمان ظهورسپاه امام زمان عج باشید بر علیه دشمنان خدا

  • ناشناس
    12

    این رزمایش بدستور اوناییکه توافق در نشست وین به ضررشان تمام میشود راه انداختن که اوضاع را متشنج کنن تا توافقی صورت نگیرد و اینا از پشت پرده بیت المال را با بی تدبیری دولت غارت کنن.والسلام

  • ناشناس
    11

    آیا اینا برای مردم ایران آرامش و آسایش میاره ، من که فکر نمیکنم...

  • دکتر سید
    14

    ناسا تلسکوپی را به اندازه چهار برابر فاصلهکره ماه از زمین به آسمان فرستاد تا در باره جهان و ستارگان و سیارات تحقیق کنند آنگاه ایران به جنگ و خصومت با دشمن فرضی مشغول است خدایا ما را نجات بده ! خدایا به ما رحم ! خدایا ما را از شر اهریمنان نجات بده! الهی آمین!

    نظرات شما -
    • محمد
      8

      آیا غربیها اجازه میدهند ما هم موشک ماهواره بربا چنین بردی داشته باشیم ؟

    • رحیم اب منگل
      0

      دکتر جان یک کم توجه بفرما فاصله ماه تا زمین 30 برابر قطر زمین است اونوقت ناسا یک تلسکوپ ساخته 120 برابر قطر زمینه حالا چطوری ساخته بمانه جالبه که تاحالا 15 نفر مثبت زده اند

  • ناشناس
    18

    مرگ بر اسرائیل

  • ناشناس
    12

    تحلیل فوق آبکی . در این رزمایش موشک ها چگونه می‌خواهند از گنبد آهنین عبور کنند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      زارت

    • mahdi
      0

      مشکل اون قبل از این که گنبد اهنی ساخته بشه رفع اون اصلن هیچ عملکردی در مقابل این موشکا نداره

  • فرجام
    6

    دقیقا همان بالایی که سر روحانی نازل شد ،،(شلیک موشک)اینبار سر آقای رییسی نازل شده ،،،و بایست تاوان آنرا با قبول شرایط طرف های مقابل ،در برجام بدهد،،،

  • ناشناس
    7

    بهترین سیاست خارجی سیاست تهاجمی است ......
    مگر اینکه عده ای مدیر دولتی با کلاس و ریش پرفسوری دوتابعیتی در آن سوی مرزها تسلیم و تقدیم غربی ها شده باشند که بهانه تراشی ها خواهند نمود والی آخر .....
    زبان اقتدار بهترین زبان در مقابل فشارهای تحریمی و حداکثری است ......
    البته و هزاران البته که مقام مسئولی در کشور تقدیم غربی ها نشده باشد .

  • ناشناس
    14

    اسرائیل این غده سرطانی بایدازصفحه روزگارمحوشودامام خمینی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      چرا ؟ در طول تاریخ ایران چه صدمه ای به ما زده است؟!
      کی به ایران حمله کرده و هزاران جوان و کودک و بچه و ... بی گناه را مثل عراق و روسیه و مغول و .... به خاک و خون کشیده است. ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران، کمی فکر کنید . ضرر ندارد.

  • قلندر
    7

    درود بر دلیر مردان سپاه و ارتش . غرب گدا ها رو بریزین تو جوب و سیفون رو میکشیم

  • کریمی
    2

    خوشحالم که مردان واقعی دل سوز و خواهان ایرانی قدرت مند بی سر کار هستند هر چقدر توان نظامی ایران بالا باشد اقتصاد ما هم به قدرت ما گره خواهد خورد این روزهای سیاه پایان خواهد یافت امریکا تا کجا قادر است دشمنی کند خداوند یار یاور ملت ایران

  • کاربر ناشناس
    1

    رزمایش نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نوع حس و غرور میان ایرانیان ایجاد کرد.دستتان درد نکند خدا قوت..اما سوال اینجاست چطور پول برای هزینه همچین ر نمایشی به این گستردگی هست اما برای افزایش یارانه مردم نیست؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها