توضیحات وزارت امور خارجه در خصوص تعلیق حق رأی ایران در سازمان ملل متحد

در پی تعلیق حق رأی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به دلیل عدم پرداخت حق عضویت، سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد تأخیر در پرداخت حق عضویت ایران ناشی از تحریم‌های ظالمانه آمریکا بوده و رایزنی‌های لازم برای حل‌وفصل موضوع در حال انجام است.

توضیحات وزارت امور خارجه در خصوص تعلیق حق رأی ایران در سازمان ملل متحد

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص تعلیق حق رای جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای پایه گذار و فعال سازمان ملل، خود را متعهد به پرداخت کامل و به موقع حق عضویت در سازمان ملل متحد و دیگر سازمانها و آژانسهای بین المللی می داند. متاسفانه برای دومین سال پیاپی و به دلیل تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا پرداخت های کشورمان با مشکل مواجه شده است.

سعید خطیب زاده تاکید کرد: به رغم مضایق متعدد ایجادشده، دولت جمهوری اسلامی ایران منابع لازم را برای پرداخت حق عضویت خود در سازمان ملل فراهم آورده و در حال انجام رایزنی‌های ضروری برای حل و فصل موضوع می باشد. در عین حال تدارک کانالی امن جهت پرداخت سریع‌تر حق عضویت مدنظر است.

سخنگوی وزارت خارجه در پایان اشاره کرد: شایسته است دبیرکل سازمان ملل و دبیرخانه نیز شرایط ویژه کشورهای مواجه با تحریم های غیرقانونی را به طور خاص مدنظر قرار دهند و از مساعدت به این کشورها برای پرداخت سهمیه خود مضایقه نکنند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    0

    از خاوری قرض میگرفتید.......

  • ناشناس
    2


    بعد ار انقلاب اولین دولت فقط دولت حسن روحانی با دشمنان درجه یک ملت ایران و دشمنان درجه یک نظام جمهوری اسلامی و حامیان اصلی تروریست های منطقه خاورمیانه و جهان مذاکره و همکاری کرده است.

  • 2

    سازمان ملل متحد و دیگر نهاد های بین المللی از سال 1945 تاکنون شریک جرم تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان بودند و هنوز هم هستند.

  • ناشناس
    1


    از سال 1945 تاکنون برای مردم دنیا ثابت شده است که در سازمان ملل متحد قانون و عدالت وجود ندارد.

  • سازمان ملل متحد نوکر آمریکا، اروپا، عربستان سعودی، امارات، بحرین، ترکیه و اسرائیل بوده است.
    2

    سازمان ملل متحد نوکر آمریکا، اروپا، عربستان سعودی، امارات، بحرین، ترکیه و اسرائیل بوده است.

  • ناشناس
    1

    خروج ترامپ از برجام و ناکارآمدی شورای امنیت سازمان ملل
    برنامه هسته ای ایران، از نظر غرب ظرفیت آن را دارد که منجر به دستیابی به سلاح هسته ای شود. لذا این برنامه، همراه با غرب ستیزی جمهوری اسلامی ، برای غرب و به ویژه آمریکا یک تهدید امنیتی تلقی می شود.
    غرب برای محدود کردن ظرفیت هسته ای ایران دو رویکرد کلی دارد که عبارتند از: راه حل مسالمت آمیز یا اقدامات تنبیهی و برخورد نظامی.
    باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا راه حل نخست ، که منطبق با منشور ملل متحد نیز بود، را پذیرفت. این دیدگاه بر چند جانبه گرایی و نقش سازمان های بین المللی تاکید داشت. مذاکرات میان ایران و شش قدرت جهانی نهایتا به امضای توافق «برنامه جامع اقدام مشترک» یا «برجام» انجامید. براساس این توافق، ایران محدودیت های گسترده بر برنامه هسته ای را پذیرفت و در عوض تحریم های سازمان ملل و همچنین تحریم های یکجانبه ی آمریکا و اروپا لغو شد. چون این توافق مربوط به امنیت بین المللی بود ، عین توافق در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید.
    ترامپ رئیس جمهور بعدی آمریکا برجام را خلاف منافع ملی دانست و به طور یکجانبه از آن خارج شد.
    سوال این است که شورای امنیت در قبال نقض برجام چه اقدامی انجام داده است ؟. فرضیه این است که نقض برجام توسط آمریکا، جدیترین و روشن ترین نمونه ناکارآمدی شورای امنیت در حفظ یک توافقنامه مربوط به حفظ صلح و امنیت بین المللی است.

  • ایرانی
    0

    شرم اور است یک سال است در سازمان ملل حق رای نداری . برای ملت هارت وپورت می کنید!!!

  • ناشناس
    0


    هفت حامی اصلی تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی را بشناسید
    1 - آمریکا جنایتکار
    2 - انگلیس جنایتکار
    3 - فرانسه جنایتکار
    4 - عربستان سعودی جنایتکار
    5 - امارات جنایتکار
    6 - ترکیه جنایتکار
    7 - اسرائیل جنایتکار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها