مجلس هیچ اطلاعی از جزییات مذاکرات وین ندارد/ همه چیز با نظر شورای عالی امنیت ملی پیش می‌رود

در حالیکه بر اساس قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» در دولت روحانی، تیم مذاکره کننده موظف می‌شد که محتوای مذاکرات را در اختیار نمایندگان بگذارد اما مسعود پزشکیان می‌گوید: مجلس هیچ اطلاعی از جزییات مذاکرات وین ندارد و همه چیز با نظر شورای عالی امنیت ملی پیش می‌رود.

مجلس هیچ اطلاعی از جزییات مذاکرات وین ندارد/ همه چیز با نظر شورای عالی امنیت ملی پیش می‌رود

چند هفته‌ای است که از نزدیک‌ شدن به احیای برجام صحبت می‌شود و این احتمال وجود دارد که به زودی مذاکرات وین به نتیجه برسد. چندی پیش مجلس یازدهم در ایامی که دولت روحانی در حال مذاکره با طرف‌های برجام بود، قانونی به نام «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ ها و صیانت از منافع ملت ایران» را تصویب کردند که بر اساس آن که نمایندگان باید از جزییات مذاکرات باخبر و کار با نظارت آنها پیش برود. 

حال پرسش این است، اکنون که مذاکرات به مراحل حساس و شاید پایانی رسیده، نمایندگان از جزییات جلسات برجامی در وین باخبرند یا نه؟ مسعود پزشکیان نماینده تبریز به این سوال پاسخ داده است. او به رویداد۲۴ می‌گوید: نمایندگان به هیچ وجه از صحبت‌های رد و بدل شده در برجام اطلاع ندارند و این خلاف قانون وضع شده است. 

پزشکیان می‌گوید: مذاکرات چند دور جلو رفته و همچنان نمایندگان از محتوای جلسات بی‌خبرند و حال باید از نمایندگانی که تلاش کردند در دولت گذشته قانون نظارت نمایندگان بر مذاکرات را تصویب کنند و در آن زمان از تصمیم‌شان دفاع کردند، پرسید که چرا ما از محتوای جلسات بی‌خبریم و آن قانون برای چه بود؟

عضو کمیسیون بهداشت و درمان افزود: از سوی دولت و وزارت خارجه اصلاً خبری در خصوص مذاکرات به ما نمی‌دهند در حالی که تیم مذاکره‌کننده باید ما را در جریان امور بگذارند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • ناشناس
    0

    مجلس خیلی وقت است که در قعر امور است از همانوقتیکه اجازه استیضاح از آن سلب شد....

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    مردم هم‌خبر ندارند و به رسانه های بیگانه و فضای مجازی رو آوردند. چیزی که مسئولین و نظام همواره آن را نهی می کنند!!! ولی خود منابع معتبر معرفی نمی کنند و خبر رسانی درست انحام نمی دهند!!
    صدا و سیما هم که وله و سرتاسر کذب..

  • ناشناس
    8

    یعنی شما از برجام ظریف مطلع بودید که تحریم های ما از 300 به 1500 افزایش پیدا کرد، واقعا که

    نظرات شما -
    • 0

      بیا شاهد از غیب رسید تا این پاچه خوارها را دارند غم ندارند .

  • دن کیشوت
    0

    مجلس انقلابی آنقدر غرق دزدی و غارت بیت المال و زد و بند است که به کارهای دیگر نمیرسد

  • سخن
    1

    ,مجلس در رأس همه امور است.

  • ناشناس
    0

    اگر زمان دکتر سید شیخ روحانی بود اعلام جهاد می کردند .
    خلایق هرچه لایق

  • مجیدی
    0

    به ناشناس فیک : تحریم هایی که در زمان ظریف به قول حضرتعالی از ۳۰۰ به ۱۵۰۰ رسید توسط دیوانه ای بنام ترامپ انجام شد که همه ادم و عالم به دیوانگی و صهیونیست بودن ان اقرار و اعتراف داشتند وهمه می دانند که ترامپ کمر به نابودی انقلاب اسلامی بسته بود اما با همت امثال ظریف ترامپ به زمین خورد و انقلاب ماند وافسوس که جاهلانی چون تو هر گز این حقیقت روشن را نتوانستید بفهمید وچون خفاش به تاریکی و ظلمت انس گرفته اید و جز لجن پراکنی حرفه دیگری ندارید !؟

  • ناشناس
    0

    برجام را مگه در مجلس آتش نزدند،پس به دنبال چه هستند،مرده را که نمی شود زنده کرد؟؟؟؟

  • حقگو
    4

    جناب آقای پزشکیان دوستان شما بیش 20سال سر کار بودند و حرف نزدید ما انتظار نداشتیم از جناب عالی که مثل یک بیگانه هردم یک نطقی بفرمایید

  • محمد
    0

    خاک بر سرتان ......

  • ناشناس
    2

    نمایندگان مجلس خودشون جزو شوران! جناب پزشکیان فک کنم به شما خبر نمیدن! البته شما برجام رو نخونده بودی میگفتی عالیه لابد پیش خودشون فکر کردن دیگه فرقی نمیکنه بهتون بگن

  • ناشناس
    0

    چونکه بیش از ۳۲ سال است دیگه مجلس در رأس امور نیست و دنباله رو حکومت است!

  • r
    2

    جناب پزشکیان مجلسی که پان طورکها و تجزیه طلب دران حضور دارند محرم نیست

  • منتقد
    0

    این مجلس حداقلی و منصوب و فرمایشی و به اصصلاح انقلابی و یکدست !!!! دیگه هزینه است برای مردم و هیچ خاصیتی برای مردم بینوا نداشته است و تعطیلیش بیشتر به بیت المال کمک می کند تا جلسات پرهزینه و بی فایده اش..

  • دن کیشوت
    0

    کار مجلسی ها شده پوشیدن لباس سپاه در روز پاسدار و انداختن چفیه در روز فلسطین و انداختن سلفی با پیرزن‌های اجنبی و احسنت احسنت کردن و دو دو گفتن و بخور بخور و سیلی زدن به گوش سربازان و در کاخ نشستن و از کوخ دم زدن

  • ایرانم
    0

    پزشکیان برای گزارش به عردوگان یا علیف میخواد سر دربیاره!اینها همونها بودن سر جریان گاز صادراتی به طورکیه چالش افریدن و در برابر شکایت طورکیه به عمد چنان احمال کاری کردند و ضعیف ترین دفاع انجتم شد تا طورکیه برنده شد.سر انرژی هسته ایی هم بخشی از اتلاف زمان و مشورتهای غلت زمینه تحریمها را ایجاد نموده و با لابی گری جلوی ورود کشورمان به باشگاه هسته ایی نظامی را گرفتند. در جهت کوبیدن فرهنگ ایرانی و هر انچه که اشتراکات فرهنگی بود نیز اقدام کردن.مانند ماجرای تکلیف منزل دانش اموزان.سفره هفت سین. عید نوروز.پیشینه ایران. ایجاد دشمنی با شیخک نشینان زیر خلیج پارس....

  • کفن پوش سابق
    0

    بیست و ششم بهمن ماه، «ژاکوب یسراییل هرتزوگ» صهیونیست سرزمین اشغالی فلسطین اولین عکس از حضور خود در ایران را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد. عکسی که او را به تنهایی در کنیسه واقع در یوسف‌آباد نشان می‌دهد و تنها توضیح این عکس محل آن است که به سه زبان انگلیسی، عبری و فارسی درج شده است.

  • ناشناس
    0

    بیچاره لاریجانی متهم بیست دقیقه ای .اونوقت فردا اگه مشکلی پیش بیاد دوباره میگن ما نبودیم وما که گفتیم ومردم اشتباه انتخاب کردند و حضرت اشرف که موافق نبود وو

  • 0

    مجلس 10 درصدی محفله نه مجلس .

  • مستر جی
    0

    درود بر دکتر پزشکیان کاش دوجین مثل شما با سواد حقیقی داشتیم نه مثل عراقستانی بوف کور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها