ریل‌گذاری مجلس برای فساد/ مدعیان شفافیت چرا حقوق‌های مجلسی را پنهان می‌کنند؟/ پارلمان کوتاه آمد: حقوق نمایندگان شفاف می‌شود

نمایندگان تصویب کردند از انتشار حقوق‌شان استثنا شوند و برخلاف تکذیبیه نمایندگان مجلس، با انتشار مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مشخص شد که نمایندگان مجلس، خودشان را از انتشار فیش حقوقی مستثنا کرده‌اند.

ریل‌گذاری مجلس برای فساد/ مدعیان شفافیت چرا حقوق‌های مجلسی را پنهان می‌کنند؟/ پارلمان کوتاه آمد: حقوق نمایندگان شفاف می‌شود

در جلسه دیروز مجلس، اصلاحات کمیسیون تلفیق درباره تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به تصویب نمایندگان رسید که طبق یکی از بندهای آن، مجلس از انتشار حقوق در سامانه حقوق و دستمزد سازمان امور اداری و استخدامی (پاکنا) مستثنا شد.‌

در زمان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس، فرهیختگان به خبری دست یافته بود که این کمیسیون، نمایندگان مجلس، اعضای شورای نگهبان و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را نیز از قانون شفافیت حقوق مستثنا کرده‌اند.

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفته بود: استدلال نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق این بوده که چون نمایندگان علاوه بر حقوق و مزایا، هزینه اداره دفاتر (هزینه‌های اجاره دفاتر و حقوق پرسنل) دریافت می‌کنند، ممکن است جمع کل پرداختی به آنها این تصور را پیش بیاورد که این ارقام همگی، حقوق و مزایای آنهاست.

به همین جهت در رسانه‌ها و محافل عمومی این ارقام مستمسکی برای اتهام زنی برای آنها باشد.‌

پس از انتشار این خبر، برخی اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ تلاش کردند این موضوع را تکذیب کنند و گفتند در گزارش کمیسیون تلفیق مجلس چنین چیزی وجود ندارد.

برخلاف تکذیبیه نمایندگان مجلس، با انتشار مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مشخص شد که نمایندگان مجلس، خودشان را از انتشار فیش حقوقی مستثنا کرده‌اند.

در بند «هـ» تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۱ همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند که از تیرماه سال ۱۴۰۱ حقوق کارکنانشان را در سامانه پاکنا ثبت کنند. بانک مرکزی هم مکلف شده جلوی پرداخت حقوق به دستگاه‌هایی را که تا آن زمان حقوق کارکنانشان را در سامانه پاکنا ثبت نکنند، بگیرد.

اما در اصلاحاتی که کمیسیون تلفیق بودجه انجام داده، در انتهای بند «هـ» تبصره ۱۲ لایحه بودجه ۱۴۰۱ که مربوط به حقوق و دستمزد است، حکمی اضافه شده که طبق آن دستگاه‌های موضوع ماده ۶۶ قانون اصلاح قانون محاسبات عمومی از شمول این بند مستثنا شده‌اند.

دستگاه‌های موضوع ماده ۶۶ قانون اصلاح قانون محاسبات عمومی عبارتند از: مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام.

انتقاد مجری شبکه افق به اقدام اخیر نمایندگان مجلس

امیرحسین ثابتی نوشت: دیروز نمایندگان مجلس تصویب کردند که برخلاف دستگاه های دیگر، از انتشار حقوق شان استثنا شوند!

شفافیت آرا و شعارهای شب انتخاباتی تان به کنار؛ مگر در اوج مشکلات معیشتی مردم چقدر حقوق و مزایا دریافت میکنید که رسما اعلام میکنید به مردم ربطی ندارد که چقدر میگیریم؟

photo_2022-03-08_13-21-54

حقوق نمایندگان شفاف می‌شود

نمایندگان مجلس تصویب کردند که حقوق نمایندگان و مدیران مجلس، ماهیانه در سامانه سازمان امور استخدامی کشور قرار گیرد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی عصر امروز(سه شنبه) و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱ ، با پیشنهاد الحاقی امیرآبادی در بند الف تبصره ۲۰، مبنی بر شفاف شدن حقوق نمایندگان موافقت کردند و با ۲۰۰ رای موافق آن را به تصویب رساندند.

بر اساس این بند الحاقی؛ مجلس مکلف است حقوق نمایندگان و مدیران مجلس را برای نظارت عموم مردم به طور شفاف و ماهیانه در سامانه سازمان امور استخدامی کشور قرار دهد.

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • امیر
    1

    اگراین موضوع صحت داشته باشه ،آدم یاد حق وتو کشورهای مستکبر دارای حق وتو میفته!

  • ناشناس
    1

    بعد همین غیر شفاف ها میخواهند ما را از اینترنت صیانت کنند .

  • ستمدیده
    2

    اولا که مردم اینقدر به دفاتر نمایندگان باج میدهند که نیازی به کمک هزینه نیست بعد هم یه شرح جلوی حقوقشان اضافه شود که نشان دهد چقدر از دریافتی ها حقوق نیست تا این بهانه هم رفع شود.
    البته دیکتاتوری گروهی باعث میشود که آنها خود را برتر از سایرین ببینند و مردم هم که....

  • ناشناس
    2

    این که تصویب شده ولی با یک رنگ عوض کردن می آیی و می گویی بر اثر فشار فضای مجازی تصویب شد خخخخخه
    کم کم باید از کانال خبریت دور شویم و فقط ب ای خبر و این مورد هم نیست

  • آزاده
    1

    هر که 4 سال چشم و دهان و گوش کاملا بسته باشد حق نیست مزد این شکنجه علنی فاش شود.

  • ناشناس
    1

    قانون بارگذاری فیش حقوقی کارکنان دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در سامانه الکترونیکی سازمان اداری و استخدامی کشور بطور کامل اجرایی نشده و نمی شود و دستگاههای مختلف به ویژه دستگاههای نظارتی از اجرای این قانون استنکاف می کنند. قانون مجلس ضمانت اجرایی ندارد و اگر هم ضمانت اجرایی داشته باشد متأسفانه قوه قضائیه با متخلفان برخورد قانونی نمی کند!

  • ناشناس
    0

    دروغ به این بزرگی اولا حقوق خالص رو می‌نويسن ولی اضافه حقوق بهره وری ووو میتونن حذف کنن حتی رانت وماشین که نمی نویسن مردم رو گول میخواید بزنید خدا رو که گول نمی‌تونید بزنید

  • سردار الاغ
    3

    آخوند و شفافیت ؟ هه

  • ناشناس
    1

    ای وای بر این مملکت که افتاده دست یه مشت مجلسی مزدور و چپاولگر

  • ناشناس
    1

    کی میخواهید بپذیرید که اینا خودشونرا صاحب مملکت ومردم میدونند ؟

  • نیری
    1

    اگه نماینده ها قد ملت حقوق می‌گرفتن هیچگاه رای به حذف اذز۴۲۰۰تومنی نمی‌دادن واینقدر جوب لا چرخ مذاکرات وین نمی‌کردن مشکل ما اینه که همه مسیولین ما دارای حقوق چند ده میلیونی هستن و اصلا مشکلی ندارن که بفهمند تو بازار چی میگذره وتحریم و کاهش ارزش پول چه بلایی به سر ملت آورده .این حکومت علیواره ؟حضرت علی ت رفاه بود وامت گرسنه؟

  • پارسا مرادی
    1

    شفافیت حقوق نمایندگان با ۲۰۰ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۱ رای ممتنع به تصویب رسید.
    براساس این مصوبه حقوق نمایندگان و مدیران مجلس برای نظارت تمام مردم به طور شفاف و ماهانه در سامانه سازمان امور اداری و استخدامی کشور قرار می‌گیرد.

    نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، پیشنهاد شفافیت حقوق نمایندگان و مدیران مجلس در سامانه حقوق و مزایای سازمان امور استخدامی کشور را به تصویب رساندند.

    قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان رای‌گیری این طرح گفت: در جریان رای گیری شفافیت حقوق نمایندگان ۱۰۰ درصد در رای‌گیری شرکت کردند.

  • گرگلی
    0

    زندگی علی وار نمایندگان که قوت غالب انان نان و نمک هست نیازی به حقوق از بیت المال ندارند کافیست به حوزه انتخابیه خود سری بزنن ببینن چند نفر انهارا میشناسد!!!!طلا که پاک هست چه منت به خس و خاشاک هست!!!

  • بهرلم
    0

    حقوق ، مزایا ، هزینه راننده ،دفتر و غیره پیشکش . رشوه های ملیاردی که از رانتخوران می گیرند را بر ملا کنید

  • حاج س طوسی
    0

    اینها نمایندگان واقعی جنتی و کدخدایی هستند ازین رو جوابگوی مردم نیستند. این مجلس لیاخوف دیگری را می طلبد

  • ایران اولین کشور مسلمانی است که متاسفانه حق وحقوق مظلومان را پایمال و ضایح می کنند.
    0


    ایران اولین کشور مسلمانی است که متاسفانه حق وحقوق مظلومان را پایمال و ضایح می کنند.

  • افزایش حقوق 77، 90، 120 و 138 درصد بازنشستگان توسط مسئولان در رسانه ها دروغ بوده است
    0



    افزایش حقوق 77، 90، 120 و 138 درصد بازنشستگان توسط مسئولان در رسانه ها دروغ بوده است

  • روحانیت از ابتدا انقلاب تاکنون هیچ کاری به نفع کارمندان، کارگران و بازنشسته های و مردم نکردند و همچنان نیز ادامه دارد.
    0


    روحانیت از ابتدا انقلاب تاکنون هیچ کاری به نفع کارمندان، کارگران و بازنشسته های و مردم نکردند و همچنان نیز ادامه دارد.

  • ناشناس
    0

    خدا لعنتشون کنه نماینده های مجلس رو که به شفافیت خودشون رای ندن و خودشون رو مستثنی میدونن.
    به نظرم دیگه کلا تصویبش نمیکردن بهتر بود

  • ناشناس
    0

    خدا پدر و مادر لیاخوف را بیامرزد

  • ناشناس
    0

    ازنمایندگانی که از پیش توسط بالا ئیها. انتخاب میشوند و نظر مردم هم مهم نیست ایا انتظار شفافیت دارید ؟،

  • منصور
    0

    یه عده مزیجگویان به کدام آیه میشود قسم خورداینها نماینده نیستند

  • ناشناس
    0

    عجب روزگاریه چرا باید مستثني باشن مگه از ما بهتران همه انسان ها از نظر انسانیت حقوق یکسان دارن نکنه اینا فرشته هستن یا

  • ناشناس
    0

    از خودتون شروع میکردید تا ب مراحل برسه!

  • ناشناس
    0

    شفاف سازی برای همسایه خوبه

  • ناشناس
    0

    مالیات از مردم بگیرید برای حقوق کشتی خودتون

  • ناشناس
    0

    شورای نگهبان تایید صلاحیت میکنه و تا چهار سال غیب میشه و بعد از چهار سال پیداش میشه و میگه اسلام در خطره و ما بهتر از شما میدونیم کی خوبه و کی بد و هر کی ما تایید صلاحیت کردیم شما بهش رای بدید که بهترین انتخابه..... و بعد دوباره غیب میشه و پاسخگوی هیچ کس هم نیست

  • امیرازگودسیددروش شوش
    0

    چرا اینطوری خبر را انعکاس میدهید؟؟!!...بالا مینوسید شفاف نشد؟...پائین مینویسید شفاف شد؟...بالاخره چی شد...؟...شفاف شد؟ یا شفاف نشد؟...یا هنوز شفاف نشده؟...میخواهد شفاف بشه؟...خداوکیلی خودتون خبر را بخونید به ما بفرمائید بالاخره چی شد؟...یا چی قراره بشه؟!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها