ساعت‌ ها را امشب یک ساعت جلو بکشیم؟/ جزئیات جدیدترین تصمیم درباره ساعت رسمی کشور

سخنگوی دولت اعلام کرد ساعت رسمی کشور، ساعت ۲۴ روز اول فروردین یک‌ ساعت جلو کشیده می‌شود.

ساعت‌ ها را امشب یک ساعت جلو بکشیم؟/ جزئیات جدیدترین تصمیم درباره ساعت رسمی کشور

علی بهادری‌ جهرمی، با توجه به برگشت طرح نسخ قانون تغییر ساعت به مجلس، طی توئیتی در صفحه رسمی خود نوشت: باتوجه به عدم تأیید نهایی مصوبه مجلس شورای اسلامی، تغییر ساعت رسمی طبق روال سال‌های گذشته در ساعت 24 روز اول فروردین انجام خواهد شد.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان هم ۲۵ اسفند در گفت‌وگو با خبر ۲۱ گفت: به علت اهمیت بالای قانون بودجه، این شورا به بررسی این لایحه پرداخته اما به محض پایان رسیدگی ها، طرح تغییر ساعت رسمی کشور در دستور کار قرار می گیرد.

به گفته او، «درباره طرح تغییر ساعت رسمی لازم است بررسی های کارشناسی در حوره انرژی و... صورت بگیرد.»

طرح نسخ قانون تغییر ساعت به تصویب نمایندگان مجلس رسیده بود که روز گذشته توسط شورای نگهبان برای اصلاح و رفع ابهامات، به مجلس برگشت.

منبع: همشهری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    0

    شورای نگهبان نه باید گفت مجلس سنا. مگه تو مجلس کار کارشناسی انجام نشده؟پس مجلش چه کاره است!

  • شهرام.ر
    0

    سالهاست که در تمام دنیا ساعت‌ها را یکبار در سال تغییر می‌دهند .در حال حاضر تمام ساعت‌های دیجیتال و موبایل ها و وسایل هوشمند که به اینترنت متصل هستند ،بطور خودکار با این تغییر ساعت هماهنگ می‌شوند.الان تازه مجلس ما می‌خواد«بررسی های کارشناسی» انجام بده!!! . نمی خواهند که از تجربیات دیگران استفاده کنند واسه همینه که سال ها از دنیا عقب هستیم و هیچ امیدی به بهبودی نیست.

  • ناشناس
    0

    اگر مجلس یازدهم کم تجربه اختیار لغو قانون تغییر ساعت رسمی کشور را دربست به دولت نداده بود و دولت را موظف و مکلف کرده بود قانون مذکور را از تاریخ تصویب مصوبه جدید مجلس لغو کند الآن ایراد ابهام بر مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان وارد نشده بود و مجبور نبودیم در سال جدید باز هم یکساعت ساعت رسمی کشور را به جلو بکشیم و مشکلات عدیده آنرا به جان بخریم!!! ایراد دیگر بر نحوه اقدام مجلس یازدهم کم تجربه اینست که این طرح را در روزهای پایانی سال به تصویب رسانده است که عملاً امکان اصلاح آن قبل از آغاز سال جدید فراهم نباشد! این طرح بایستی قبل از رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ به تصویب مجلس می رسید.

  • تابدخ
    0

    از عقب جلو كشيدن خسته نشده ايد!!!

  • ناشناس
    0

    یک بچه سه ساله در عرض یک دقیقه می‌تواند تصمیم بگیرد ساعت را جلو بکشد یا نه .
    این مسخره بازی ها یعنی چی ؟؟؟

  • محمدیوسفنیا
    0

    ادم سرش رو کجابکوبه دیوانه کردین مارو هی جلو عقب عقب جلو تمام کنید مسخره بازی رو درعجبم چرا کارشناسان تغذیه مشاوران اعصاب روان دراین مورد سکوت کرده اند باجلوکشیدن ساعت سیستم ایمنی بدن ضعیف میشه مشکلات روح روانی پیدا میکنه وهزاران مورد دیگه بجای این جلو کشیدن ساعت معیشت مردم روبرسبی کنید انقدر مدیریت ضعیف است برای 22بهمن درست نتونستید دهک بندی رومدیریت کنید معلوم نشد یارانه صدهزاری بکی دادن دوم درواریز عیدی 150هزاری هم اشتباه کردین معلوم نشداخه چه کسی واجب شرایط بود سهام عدالت بیش از دوساله فروختیم هنوزریالی واریز نشده دودرصد سود نودوهشت مانده هنوز ندادن یکی امد گفت ان چنان روغن اقتصادی رو لیز بکنم که همه سور بخورین وبا سر برین تو ظرف عسل دیگری امد گفت اذر ماه خبری در راه است اگه نشد دی ماه وهسه دریافت یارانه کونی بیارین چون توجیب جا نمیشه اگه نشد بهمن ماه پرپول میکتم کارت یارانه شمارو بهمن هم نشد گفت سپردم شمارو به عیدد1401 اخه تاکی میخواین مردم روبچرخانید تاکی این ماه ان ماه میکنید به اینا فکرکنید مجلس شورا دولت رو جمع کنید مشکلات اساسی روحل کتید نه اینکه وزبر برق میگه دگدرصد برق اضافه مصرف میشه بفکر دودرصدی بفکر صد درصد فقر گدایی تن فروشی قاچاق تا کمرتوسطل زباله خم شده واسه لغمه نانی اینا مهمترن یا دودرصد برق

  • مهوی
    0

    از دولت محترم خواهشمندیم ساعت ها را تغییر ندهد چون واقعا باعث استرس و اضطراب شده است.

  • مهدی
    0

    تغییر ساعت باعث به هم خوردن کارهای روزمره از جمله انجام خواندن نماز وانجام دادن کارهای روزمره شده وباعث استرس واضطراب ومشکلات فراوان در زندگی شده.از مسولین محترم خواهشمندیم ساعت رسمی کشور را تغییر ندهند.

  • شهرام.ر
    0

    هر کی یه بار میخنده (به جوک) ، ملا دو بار میخنده.
    یه بار وقتی همه میخندن و بار دوم وقتی که جوک رو فهمید.
    این شده روزگار نمایندگان مجلس که هنوز دنبال «بررسی کارشناسانه » بر روی طرحی هستن که در سراسر دنیا ، سالهاست که اجرا می‌شود!!!.

  • مهدی
    1

    با تغییر ساعت برای رفتن به سر کار به مشکل خوردیم برای انجام فریظه نماز،کارهای روزمره،وخیلی دیگر از کارها با تغییر ساعت به مشکل خوردیم.از مسولین خواهشمندیم که ساعت ها را تغییر ندهند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      فریضه - مسؤولین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها