رده‌بندی قوی‌ترین ارتش‌های عربی در سال ۲۰۲۲ از نگاه «گلوبال فایر پاور»

موسسه «گلوبال فایر پاور» (GPF)در گزارشی جایگاه قدرت نظامی کشورهای عربی را مشخص کرد که در آن مصر در رتبه نخست جای دارد.

رده‌بندی قوی‌ترین ارتش‌های عربی در سال ۲۰۲۲ از نگاه «گلوبال فایر پاور»

طبق رده‌بندی GPF،  ارتش امریکا در جایگاه قدرتمندترین ارتش جهان قرار دارد، این در حالی است که عراق در مرتبه سی و چهارم و ارتش مصر در جایگاه دوازدهم و قوی‌ترین ارتش در میان کشورهای عربی جای دارد.

در این میان، ترکیه در جایگاه سیزدهم و ایران در جایگاه چهاردم این رده‌بندی قرار دارد.

عربستان با پیشی گرفتن از کشورهای پیشرفته‌ای چون کانادا، لهستان، سوئد و افریقای جنوبی در مرتبه بیستم قوی‌ترین ارتش‌های جهان قرار گرفت.

بر اساس رده‌بندی ارائه شده توسط گلوبال فایرپاور، الجزایر در مرتبه سی و یکم، امارات در مرتبه سی و ششم، سوریه در مرتبه چهل و هفتم، مراکش در مرتبه پنجاه و پنجم، کویت در مرتبه هفتاد و یکم، لیبی در مرتبه هفتاد و دوم، سودان در مرتبه هفتاد و سوم، تونس در مرتبه هفتاد و چهارم و اردن در مرتبه هفتاد و پنجم قرار گرفت.

پس از این کشورها، قطر در جایگاه هفتاد و هفتم، عمان در جایگاه هفتاد و هشتم، یمن در جایگاه هشتادم و لبنان در جایگاه صد و چهاردم قوی‌ترین ارتش‌های جهان جای گرفتند.

این موسسه بر اساس بیش از ۵۰ شاخص مثل تجهیزات و مهمات، سلاح سنگین، امکانات مالی، قدرت لجستیک و جغرافیای کشورها، رتبه قدرت نظامی آنها را مشخص می‌کند.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کارشناس
    0

    کشورهای عربی دارای تجهیزات نظامی فوق پیشرفته ای هستند و اکثرا دارای سلاحهای ضد جنگهای الکترونیک هستند ، دیگر زمان نفرات گذشته صحبت از تجهیزات فوق پیشرفته است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      البته بازم این گزارش مشکوکه. یعنی مصر گرسنه و بحران زده از ترکیه عضو ناتو قویتره؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها