در نشست با جمعی از شاعران کشور

رئیس‌جمهور: در پرتوی فرهنگ علوی، امکان غلبه بر تمام مشکلات فعلی کشور وجود دارد

رئیس جمهور به مناسبت عید ولایت، پای شعرخوانی شاعران آئینی کشور نشست.

رئیس‌جمهور: در پرتوی فرهنگ علوی، امکان غلبه بر تمام مشکلات فعلی کشور وجود دارد

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی شامگاه یکشنبه و در شب عید سعید غدیر، در نشست با جمعی از شعرای سراسر کشور، ضمن تبریک این عید گرانقدر، انتقال نسل به نسل فرهنگ غدیر و تبیین معارف علوی را جزء رسالت‌های شعرا و اهل ادب دانست و گفت: شما شاعران و عاشقان اهل بیت، به دلیل اهتمامی که همواره برای تبیین آموزه‌های اسلامی دارید، نقش بزرگی در انتقال فرهنگ غدیر به عصرها و نسل‌های آینده ایفا می‌کنید.

رئیس جمهور واقعه غدیر را جزء مسلمات تاریخی در اسلام خواند و ضمن تاکید بر اهمیت بالای این واقعه در باورها و فرهنگ شیعی، خاطرنشان کرد: غدیر بعنوان رویدادی که در آن حضرت علی(ع) به عنوان ولی امر مسلمین امت اسلامی و جانشین پیامبر معرفی گردید، به معنای واقعی کلمه جزء نعمت‌های بزرگ خداوند است.

رئیسی بسط آموزه‌ها و ارزش‌های علوی را از مسئولیت‌های مهم اهالی شعر و ادب دانست و افزود: جدا معتقدیم که در پرتوی فرهنگ علوی، امکان غلبه بر تمام مشکلات و معضلات فعلی کشور وجود دارد و گام اول برای این مهم، تبیین دقیق شاخصه‌های فرهنگ علوی به مردم و جامعه است و در این زمینه شما شعرا و فضلا مسئولیت بسیار مهمی بر دوش می‌کشید.

آیت‌الله رئیسی در ادامه سخنان خود، با تاکید بر اهمیت ولایت در اعتقادات اسلامی، خاطرنشان کرد: در باورهای ما ورود به حصن حصین ولایت، ضامن صیانت از انسان در برابر ابتلائات روزگار است. خدا را شاکریم که امروز ولایت فقیه در راس نظام ما حاکم است. ولایت فقیه بزرگترین نعمت خدا به ماست که جامعه را با آموزه‌های دینی و نگاه عادلانه هدایت می‌کند.

رئیسی نظام جمهوری اسلامی را ثمره خون هزاران شهید دانست و تاکید کرد: این ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌ها مسئولیت بزرگی بر عهده ما به عنوان خدمتگزار نظام و مردم و شما به عنوان هنرمندان آئینی کشور برای حفظ و تداوم این نظام نهاده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به درخواست‌های مطرح شده از سوی شاعران برای ایجاد جایگاهی حقوقی به منظور حمایت از شعر و شاعران گفت: هیچ هنر دیگری همچون شعر ظرفیت تعالی‌بخشی و انتقال مفاهیم و ارزش‌های اصیل اسلامی را ندارد و لذا به سهم خود از ایجاد جایگاهی برای حمایت از شعر و شاعران استقبال و پشتیبانی می‌کنم.

در آغاز این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی با بیان اینکه نیاز داریم فضای فرهنگی کشور را به شکل تعاملی با همکاری اهالی فرهنگ اداره کنیم، اظهار داشت: امروز تلاش داریم فضای فرهنگی کشور از نشاط و پویایی مطلوبی برخوردار شود.

همچنین در این شب شعر ۱۲ نفر از شعرا، اشعار خود در وصف امیرالمومنین(ع)، واقعه غدیر، موضوعات اجتماعی و ... را قرائت کردند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • ناشناس
    0

    انشالله چه وقت حاج آقا
    وقتی همه بمیرن
    امروز کنار سطل آشغال تو خیابان اصلی شهر
    یکی افتاده بود مثل مرده
    شاید هم مرده باشه
    چه بر سر ایران آمده
    به کجا ها میخواهید ببریدش
    نقطه به نقطه ی خیابان ها شده گدا و فقیر و بیچاره
    بچه های معصوم به جای بازی کردن کودکی کردن
    شدن نان دراور خانه گدایی میکنند
    فردا وقتی بزرگ شدن میشن آفتی برای جامعه
    کمی باید دیگه خجالت کشید و دست از یکدنگی برداشت
    به خاطر کشورمان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      43 سال است که روز به روز برای مردم و کشور در پرتو همانی که گفت مشکل ایجاد میکنند.

  • ناشناس
    0

    با وجود روحانیت سیاسی حاکم محال ممکن است است

  • رادان
    0

    اگر منظور از فرهنگ علوی همین فرهنگی است که در این ۴۴ سال آخوندها برای مردم ولایت اسلامی ( ایران سابق ) ساخته اند که اختلاف طبقاتی با بین فقیر و غنی از از زمین تا اسمان و از مردمی که نان شب محتاجند تا ثروتمندانی که به همت اخوندها در خانه های ۵۰۰ ملیاردی زندگی ،می باشد پس وای بحال این امت .

  • حسن
    0

    رییس شما فقط یک رقتار نشان بده که از مولا علی نشات گرفته بقیه موارد پیشکش. حکومت از ولایت امامان فقط تعطیلی ها را نصیب ملت کرده انهم بیشتر دکانی هست برای اخوندها.

  • مهدی
    1

    بی سواد ی مثل شما فقط می تواند به حجاب گیر بدهد

  • ایرانی
    0

    ای آنکه علی علی کنی کیست علی؟ آنکس که تواش وصف کنی نیست علی
    یک روز بیا بزی چنانکه میزیست علی وانگه بیا به ما بگو کیست علی
    جناب رییسی کجای رفتار و کردار مسئولین مملکت علی واره که اینقدر ادعای علی میکنید؟! یه نگاه به دور و برتون بندازید ببینید با مملکت چه کرده اید شاید شرم کردید و دیگر از علی مایه نگذاشتید!!!!

  • 0

    حتی اگر توافق هم حاصل شود، راه حل رفع مشکلات اساسی و جدی کشورمان این است که اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم. برای تحقق اقتصاد مقاومتی هم فقط حرف زدن و یا اینکه جلسه‌ای تحت عنوان اقتصاد مقاومتی برگزار کنیم، کافی نیست. باید سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.

  • 0

    برای مثال، باید از خام فروشی نفت جلوگیری کنیم که راه حل آن توسعه صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی نفتی است که می‌تواند تا ۳ میلیون شغل در کشورمان ایجاد کند. این کار مشکل اقتصاد و اشتغال ما را حل می‌کند و سایر بندهای اقتصاد مقاومتی هم باید مورد توجه قرار گیرد که نیازمند همت زیادی است.

  • ناشناس
    0

    خام فروشی راحت ترین راه برای اداره کشور است که نباید این کار انجام شود. توسعه پتروشیمی و صنایع پایین دستی نفت نیازمند کار و تلاش جهادی است و حتماً باید مورد توجه قرار گیرد تا مشکلات کشورمان مرتفع شود.

  • ناشناس
    0

    به حرف شعار و سخنرانی اعتماد نداریم

  • ناشناس
    0

    چرا مرغ به کیلویی ۷۰ هزار تومان رسید؟ به خاطر بی قانونی، ناتوانی، کوتاهی، بی خیالی دولت، مسئولان و نمایندگان مجلس!

  • ناشناس
    0

    43 یال در پشت پرده فرهنگ علوی وباهمین بهانه مردم را فریب دادید دیگه بس کنید از ریا وتزویر

  • ناشناس
    1


    برای تأمین امنیت خلیج فارس نیازی به حضور کشورهای بیگانه نیست
    حضور کشورهای بیگانه در منطقه فقط به خاطر غارت نفت بوده است.
    حضور کشورهای بیگانه در منطقه خاورمیانه تاکنون فقط به خاطر حمایت از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی بوده است.

  • ناشناس
    0

    این خودرو پژو پارس اتوماتیک در یک ماه گذشته ۵۴ میلیون تومان گران شد! عملکرد رئسی و مسئولان بوده است.

  • ناشناس
    0

    یعنی این 43 ساله که برخی کشورها ازبیابون برهوت به امارات وشانگهای وووو تبدیل شدن بخاطر تکیه بر فرهنگ علوی بوده اما ما تکیه بر فرهنگ اموی داشتیم ؟بسه بابا خر کردن مردم

  • 0

    درود بر سردبیر محترم و همه عوامل سایت
    عزیزان امروز مدیران کشور ونمایندگان بابت حقوق خود هیچ دغدغه ایی ندارند چون حقوقهایی بالا میگیرند فقط دغدغه نمایندگان در هنگام تصویب افزایش حقوق امسال ، حقوق خودشان بود که با افزایش حداقل حقوق کارکنان دولت از سه ونیم میلیون به ۵میلیون ۶۰۰ هزارتومان و بازنشستگان ۵ میلیون تومان، حقوق خودشان افزایش دادند زیرا کارکنان و بازنشستگان دولت سال ۱۴۰۰ ار این مبالغ بیشتر می گرفتند
    ولی من چند روز پیش با چندتن از همکاران بازنشسته مخابراتی تابع صندوق کشوری صحبت میکردم که حقوق امسالشان چیزی حدود شش میلیون و ۵۰۰هزار تومان بود آنها واقعا در سنین بالا ی ۶۰سال در تنگنا و تنگدستی بودند و گلایه میکردند و می گفتند ما دلمان خوش بود به پول خواربار و مناسبتهایی که آنهم حدود ۷ماه است پرداخت نمیشود یکی از آنها وجه برای خرید مایحتاج روزانه نداشته دیگری چند ماه بود که قسط وامش پرداخت نکرده بود و خیلی نگران بودند
    ای مدیران کشور وای نمایندگان مجلس که خودتان حداقل بطور رسمی بیش از ۳۰ میلیون تومان حقوق دریافت میکنید و ای مدیران مخابرات بفکر بازنشستگان باشید انصاف نیست که بعداز سی سال و در زمان پیری مشکل مایحتاج و دوا ودرمان داشته باشند
    اگر انسانیتی هست کمی فکر و بداد این جماعت برسید

  • 0

    باعرض سلام و خسته نباشید
    ما بازنشستگان مخابرات از تشکل ها‌و گروه های صنفی تقاضا میکنیم از حقوق پایمال شده ی ما دفاع نموده و تاریخی را اعلام کنند که خانواده ی مخابرات برای گرفتن حقشان دور هم جمع شوند.

  • 1

    اسناد جدید از مزدوری و خیانت عبدالرحمن قاسملو سرکرده حزب منحله دموکرات کردستان

  • ناشناس
    0


    رئیسی هم مانند روحانی هر روز برای مردم و کشور یک مشکل جدید ایجاد می کند.

  • 0

    انتظار بازنشستگان تامین اجتماعی کی پایان می‌یابد؟
    هر روز از همسان‌سازی و افزایش مستمری بازنشستگان تامین‌ اجتماعی خبری در رسانه‌ها منتشر می‌شود، اما از اجرای این وعده‌ها خبری نیست. آیا ۴ ماه زمان برای احقاق حق بازنشستگان تامین اجتماعی کافی نیست؟
    بازنشسته تامین اجتماعی

  • 0

    روحانی: دولت را با میلیاردها دلار اسکناس تحویل دادیم

  • 2

    تمام گرفتارهای مردم و کشور به خاطر اهانت ها و خیانت های دولت حسن روحانی بوده است.

  • 0


    ۲۰ هواپیمای دیپلماتیک ترکیه و روسیه در مهرآباد

  • 2

    برخی رژیم‌های منطقه توسط دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل اداره می‌شوند

  • لبب
    0

    آبروی امام علی علیه السلام را هم بردید با گدا کردن مردم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها