عبدالله نوری: با دستگیری تاج زاده‌ها کدام یک از مشکلات کشور حل می شود؟/ به سهم خودم از مردم ایران به دلیل مشکلات عذرخواهی می‌کنم

عبدالله نوری با حضور در منزل دکتر مصطفی تاجزاده با همسر و خانواده وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

عبدالله نوری: با دستگیری تاج زاده‌ها کدام یک از مشکلات کشور حل می شود؟/ به سهم خودم از مردم ایران به دلیل مشکلات عذرخواهی می‌کنم

ابتدای این دیدار خانم محتشمی‌پور در خصوص وضعیت سلامتی و نیز موضوعات مرتبط با دستگیری و همچنین روند رسیدگی قضایی به پرونده مصطفی تاجزاده توضیحاتی بیان کرد.

نماینده امام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: از دلایل اصلی شکل‌گیری قیام مردم علیه حکومت پهلوی، نبود آزادی‌های سیاسی و استقرار حاکمیتِ یک نگاه و یک صدا و پاسخگو نبودن در پیشگاه ملت بود.

وی افزود: در شعارهای معترضان به شاه و نظام پهلوی، موضوعات اقتصادی و معیشتی کمتر مطرح بود چنانکه شاخص‌های رشد و توسعه‌ی اقتصادی، افزایشی بود. اصل مشکل رژیم گذشته، استبداد و خودکامگی شاه و نبود آزادی‌های سیاسی و عدم آزادی بیان و نقد بود. سرکوب فعالان سیاسی و منتقدان شاه توسط ساواک مورد اعتراض مردم بود. نبودن رسانه‌های آزاد و مستقل که بتوانند شاه را به عنوان نفر اول، ساواک را به عنوان عامل سرکوب و عملکرد حکومت را آزاد و شفاف به نقد بکشند، مورد اعتراض مردم بود".

عبدالله نوری اظهار داشت: شخصیت‌های گوناگون دانشگاهی و روحانی و حتی برخی افراد نزدیک به خاندان پهلوی از سر دلسوزی و خیرخواهی، تذکرها و هشدارهای مکرری به شاه و حکومت او می دادند و در مورد شرایط کشور به او انذار می دادند ولی او گوش شنوایی نداشت و انقلابی رخ داد که شاید در آن مقطع کمتر کسی با آن حجم و سرعت پیش‌بینی می‌کرد و زمانی شاه به فکر جبران افتاد که دیگر دیر شده بود.

وزیر کشور در دولت سازندگی و اصلاحات با طرح این پرسش که «پس چرا انقلاب ۵۷ شکل گرفت؟» ادامه داد: من به سهم خود بار دیگر از مردم ایران به دلیل مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی و شرایط سخت اجتماعی و فرهنگی که مردم در آن گرفتار هستند، عذرخواهی می‌کنم؛ چرا که قرار نبود نتیجه‌‌ی انقلاب سال ۱۳۵۷ با گذشت ۴۳ سال، مشکلات ریز و درشتی باشد که اکنون کشور و جامعه گرفتار آن شده‌اند.

نوری تصریح کرد: با دستگیری تاجزاده‌ها کدام یک از مشکلات کشور حل می شود؟ فقر و تنگدستی؟ نا امنی هایی که هر روز گسترده تر می شود؟ مشکلات محیط زیست و بحران کم آبی؟ چالش ها و بحران های بین المللی؟ نا هنجاری‌های تکان‌دهنده و معضلات کوچک و بزرگ که کشور با آن مواجه است، کدام یک بر طرف می‌شود؟

وی با بیان این که به اعتقاد من علت اصلی مشکلاتی که با آن روبه رو هستیم ناکارآمدی، سوء مدیریت، بی تدبیری و فساد است، افزود: با توجه به شرایط پیچیده و مشکلات گوناگونی که کشور با آن روبرو است،  آیا بهتر نیست به سمت درایت و عقلانیت پیش برویم و در جهت مقابله با ناکارآمدی‌ها، سوء مدیریت‌ها، بی تدبیری‌ها و مفاسد گام برداشته شود و به سمت توسعه‌ی پایدار و همه جانبه‌‌ی کشور حرکت کنیم تا در رقابت‌های منطقه‌ای و جهانی در عرصه‌های مختلف، بیش از این فرصت ها از دست نرود؟! آیا بهتر نیست به جای اتلاف وقت برای دستگیری و جلوگیری از بیان نظرات و انتقادات تاج زاده و تاجزاده‌ها که در وفاداری آنها به ایران و اسلام جای شکی نیست، به دنبال کشف عوامل نفوذی وابسته به اسرائیل و غیر آن باشد که با اقدامات تخریبی و تروریستی خود حیثیت نظام حاکم را برده‌اند و مع‌الأسف سر نخی هم از این ترورها و تخریب و سرقت اسناد و... پیدا نشده و یا اعلام نشده است؟

عبدالله نوری افزود: با توجه به یکدست شدن حاکمیت برخی تحلیل‌گران احتمال می دادند ارمغان این یکدستی تا حدودی باز شدن فضای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باشد و اکنون که همه‌ی ارکان قدرت در اختیار آقایان است شاید تلاش شود از تجربیات و افکار منتقدین برای بهبود وضع کشور و به دست خودشان استفاده شود و از این طریق فرصت همدلی با مردم و جامعه فراهم شود.

نماینده امام در جهاد سازندگی در پایان صحبت‌های خود گفت: پیشنهاد ما همچون همیشه به حاکمیت این بوده و هست که به حبس‌های سیاسی و عقیدتی و حصر بسیار طولانی عزیزان و بزرگواران جناب آقای میرحسین موسوی، سرکار خانم رهنورد و جناب آقای کروبی و به حبس آقای تاج زاده و دیگرانی که به علت بیان عقیده و یا انتقاد از حاکمیت در زندان هستند پایان دهد و با تنش‌زدایی در سیاست داخلی و خارجی، کشور را سریعتر در بستر توسعه و سازندگی و رفع مشکلات فراوان مردم قرار دهد.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 28
  • 🐜
    4

    اول ازگرفتاری ملت حرف زدبعداازحصرخانگی دم کلفتها این آخوندهای حیله گر قابل شناسایی نیستند..اگرمشکلات ملت رامیدونی کارکن حرف نزن

  • متفاوت
    4

    خیلی عجیبه!!!مگرشما ولایت مدارنیستید؟ بهتر است به غذایی که میخورید بنگرید، اثرخوراکی ها روی کم وکیف سلولهای بدن تاثیر به سزایی در حد روان گردانی دارند.

  • کیوان
    3

    حاجی شما خودتان مشکل هستید

  • محسن
    1

    با دستگیری تاجزاده ها ، مشکلات بیشتر هم می شود..وقتی شما دلسوزان منتقد رو که زوایای مهم تری را از منظر سیاسی می بینند که صاحبان قدرت نمی بینند، طبیعتا مشکلات افزون خواهد شد و فاصله صاحبان قدرت با واقعیات و راه حل های برون رفت از آن ها بیشتر خواهد شد که این هم به زیان مردم و هم حتی نظام است..این بازداشت ها و برچسب های خسته کننده و نفرت آوری مثل اقدام علیه امنیت ملی . غیره به کسی که فقط اظهار نظر کرده و چهار تا توییت یا مناظره داشته.. به کسانی که مردم آنها را می شناسند ، نفرت پراکنی در جامعه را هم افزون خواهد کرد..اختلاس گران و مفسیدن آزاد و مصون و منتقدین محبوس..خب مردم قضاوت می کنند..

  • ناشناس
    3

    تمام بدبختی های ملت شماها هستید

  • علی
    12

    حالا زبون باز کردید الحق وانصاف که خیلی پر رو هستید فراموش کردید غائله دانشگاه تهران که با تاج زاده براه انداختید حالا دم از چی می زنید تمامی مصیبت ها و گره های اقتصادی زیر سر شما عالمان بی عمل و هم قطارانتان مثل موسوی خائن و تاج زاده بی مروت است کمی تامل خوب است!

    نظرات شما -
    • امیر ب علی
      1

      علی جان ساندیس گرم ننوش برای معدت ضرر داره همون تگریش بهتره بزن تا چرت و پرت بگی

    • ناشناس
      1

      مشکلات مردم از حکومت انتصابی است نه دیگران

  • ناشناس
    17

    واقعا رئیسی لال ها را به حرف اورده است
    این اقا 8سال در زمان دولتهای قبلی اقای روحانی واصلاح طلبان که ان همه مشکلات سر مردم اوار کرد ازجمله نابودی تاسیسات هسته ای وتحمیل خسارت یک طرفه برجام که اسب زین گرده به امریکا داد وافسار پوسیده تحویل گرفت لال بود
    او می دانست که بعد از برجام 800تحریم به تحریمهای قبل برجامی افزوده شدهاست او می دانست ارزش پول ملی چقدر فاجعه بار کاهش یافت او می دانست تورم در زمان روحانی به بالای 60درصد رسیده ومی دانست مسکن چند صدبرابر افزایش یافت
    و... وای یک کلمه نگفت
    از این لالها در کشور زیادند که اخیرا در زمان ریئسی زبانشان باز شده است واز دولتی که یکسال سر کار امده و به انداز ه هشت سال دولت اصلاحطلبان و حتی بیشتر کار کرده طلبکارند

    نظرات شما -
    • امیر ب ناشناس
      11

      جناب ناشناس نظرتو به مردم تحمیل نکن مزدور

  • ناشناس
    4

    قیافت داد میزنه از چه جنسی هستی!

    نظرات شما -
    • 🐜
      1

      ناشناس غیب گفتی ازلباسش معلوم ازجنس اخونده

  • Amir
    1

    خدایا،تورابه این ایام وصاحب این ایام وبه آبروی زائرین این ایام ماملت رااز شر مفسدان وغارتگران این مرزوبوم نجات بده

    نظرات شما -
    • 1

      صدایت را شنیدم . بدبخت با دعا کدام مشکل دنیا خل شده .خودمون باید تکانی بخوریم و اینها را ریشه کن کنیم . اینها ضحاک هستند و خون ملت را میخورند مقدساتتان هم به درد .......میخورد.

  • م.ر
    0

    جناب نوری ، حجت الاسلام ، هرچه بکارید ، همان را درو میکنید، دروغ کاشتید نه فقط شما ، از مجاهدین خلق تا همه انهایی که اب در اسیاب دشمن ایران وایرانی ریختن و انقلاب راتحمیل روحانیت ومرجعیت کردن باز مردم از این جهت شانس اوردیم انقلاب دست نا اهلان نیفتاد...

  • ناشناس
    3

    نوری توملت نیستی ملت همه ازتو وتاجزاده واصلاح طلبها وعرب پرستان وطن فروش متنفرند

  • غ م ب ر
    0

    اقای ناشناس درست میگن دراین یکسال به اندازه ۸سال اصلاحات این دولت کریمه کار کرده عوضش مردم نه فقط در روز بلکه شب بیداری میکشن واین دولت کریمه را دعا میکنن

  • شاهزاده
    0

    وقتی از اسب قدرت به زمین می افتید ،سیاست شکست خورده اصلاحات را دنبال میکنید،همینکه قدرت را به دست میگیرید ،در فکر خود و هم قطاران خود هستید! براستی گذشت روزگار امروزی بسیار مردم را اگاه تر و هوشیار تر کرده و کارنامه امروزی، مال همه شماها به ظاهر دوجناح ! هست.مسئولیت محیط زیست وضعیت بیکاری و ارزش پول و شور زندگی و ازدواج جوان ها،تولید، در مقایسه با کشورهای دیگر را بپذیرید و راهی برای جبران بیابید.عوام دیگر همه باسواد و از خواص تحلیل بهتری از وضعیت دارند. جایگاه خود را در حد هیزم تنور انتخابات تنزل داده اید و شرم اور هست ،بهتر هست گذشته را فراموش و چون مردم دعای باران بخوانید که خداوند هم مارا از یاد برده است.

  • ناشناس
    0

    سهمش میخواد

  • عادل
    0

    برای انجام پروژه حکومت مورثی باید دهن همه بسته بشه

  • ناشناس
    0

    برای فرار از افشاگری دستگیر شده .چون افشاگری جرم است .ولی دزدی واختلاس جرم نیست .افتخار هم است

  • ناشناس
    0

    تاج زاده ها 43 سال پیش از مملکت رفتند اینها ادا در میارن تاج زاده نیستند.

  • ناشناس
    0

    حیفت که شدی اخوند و گرنه چوپونی خوبی میشدی.

  • ناشناس
    0

    ای که دستت میرسد کاری بکن .اونوقت که مردم این روزهارا میدیدند وتذکر میدادند وشماها بر مسند قدرت بودید کاری نکردید تا همه اموررا کلا سپردید به هتاکان وعربده کشان .حالا دم از چی میزنید ؟

  • #بی بو#"بی صدا
    0

    آینه آن روز که گیری بدست
    خودشکن آن روز نشو خودپرست
    یعنی واقعا نمی دونی مشکل کجاست؟
    توخودت عین مشکلی!

  • ناشناس
    0

    گزینه نظامی همیشه روی میز خواهد بود

  • حاج عباس
    0

    انصافا شماها بنام چپی و اصلاح طلب هم از اخور خوردید هم از توبره چهل سال بعد انقلاب با فریب مردم حدود 35سال در راس امور بودید با دولتهای موسوی هاشمی خاتمی روحانی
    اما همه ش فرار به جلو و کی بود کی بود من نبودم
    پراید 20تومنی رو کردید 200تومن
    تخم مرغ و مرغ رو کوپنی و صفی کردید
    اما با وقاحت مدعی تجربه کشور داری هستید

  • ناشناس
    1

    اگر چهارتا خائن مثل تاجزاده و امثال شما اصلاح طلبها را بگيرند 99 درصد مشكل مملكت حل ميشود 1 درصد باقيمانده هم آمريكاست .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها